Spring naar inhoud

- - - - -

wat te doen?

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
Puma27
Puma27
  • 119 berichten

#1 Geplaatst 23 januari 2011 - 11:26

Misschien niet zo'n duidelijke titel voor mijn topic, maar ik weet het niet meer....
Ons Pepsi die kreeg eerst allerhande eten, zowel qua brokken of natvoer wisselde ik steevast af. Plots blaasproblemen, naar de DA , zat met blaasruis, hij zat goed verstopt, maar ze heeft hem er toch kunnen doorhalen.  Sindsdien staat hij op speciaal voer (eerst trovet, en nu  Sanabelle). Sinds dat hij op dat speciaal voer staat wil hij geen natvoer meer! Hij ruikt er es aan, en dat is het.  Ik heb al meerdere soorten geprobeerd, met hetzelfde resultaat. Volgens de DA heeft hij dat wel nodig omdat hij zowiezo al weinig drinkt.  Nu heb ik wel gemerkt dat hij regelmatig met Diarree zit! Komt dit door dit speciaal voer?
En hoeveel van dat droog voer mogen ze per dag eigenlijk eten?
Nu staat er de ganse dag door een potje, maar Pepsi die zou alles opeten tot het uit is. En dat is er aan te zien! Hij is in die 2 maand tijd al serieus verdikt!
Moet ik overschakelen op ander voer? Mag ik hem iets extra's geven? ....? :help:

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 23 januari 2011 - 16:18

heb je al overwogen om versvoer te geven? Esther hier op het forum kan je er meehelpen als je kat echt geen natvoer wilt(versvoer is trouwens beter). Dat van die diaree zou ik toch eens aankaarten bij de Da om zeker te zijn dat er niets anders mis is. Ook kan je mss een drinkfontein kopen, ik heb er hier ook 1 staan en sindsdien drinken mijn katten veel meer.(kost niet veel en verbruikt niet veel) Gourmet mousse wordt meestal ook wel geliefd door moeilijke eters.
Geplaatste afbeelding

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 23 januari 2011 - 16:49

Sanabelle urinary is vrij vet, dat kan de diarree verklaren (en zeker het gewichtsverlies).
Je kan eens proberen mengen met ander voer (bvb sanabelle light), maar er helemaal afhalen zou ik niet doen (zit hier met hetzelfde probleem).

Qua natvoer: Heb je al porta 21 of almo nature geprobeerd?
Dat willen ze hier wel àltijd...

Puma27
Puma27
  • 119 berichten

#4 Geplaatst 23 januari 2011 - 17:27

Hem van de urinary halen ga ik zeker niet doen. De eerste 3 maand was dit wel cruciaal, zei de DA.
Ik vind het gewoon raar dat hij voordien alles at , en nu wil hij die gewoon niet meer.
Deze week heeft hij verse kipfilet gekregen, en dat ging vlotjes binnen .. dus we gaan dan maar verder doen op die manier.

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 23 januari 2011 - 17:34

Waarom koop je geen drinkfontein? en die kipfilet, is dat dan chacuterie of bedoel je rauwe kip?
Geplaatste afbeelding

Puma27
Puma27
  • 119 berichten

#6 Geplaatst 23 januari 2011 - 17:58

@Lila: het was rauwe kip.  Misschien is het daarvan omdat hij dat niet gewoon is?

Ik koop geen zo'n fontein omdat die van ons liever water drinken dat er al eventjes staat, dan lekker vers. (ik snap het ook niet hoor). Maar ik zorg wel dat er altijd water in zn bakje is.
Misschien dat ik het toch es probeer....

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 25 januari 2011 - 15:56

Voor struviet-patiëntjes is rauwvoer vaak al de oplossing, het werkt namelijk op een natuurlijke manier verzurend en het bevat voldoende metabool vocht.
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 25 januari 2011 - 16:19

Puma27 zei:

@Lila: het was rauwe kip. Misschien is het daarvan omdat hij dat niet gewoon is?

Ik koop geen zo'n fontein omdat die van ons liever water drinken dat er al eventjes staat, dan lekker vers. (ik snap het ook niet hoor). Maar ik zorg wel dat er altijd water in zn bakje is.
Misschien dat ik het toch es probeer....

Misschien omdat vers teveel naar chloor ruikt, maar die zal volgens mij rap vervliegen in zo'n fonteintje.

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 25 januari 2011 - 16:37

vers water ruikt toch niet naar chloor... :s
Geplaatste afbeelding

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 25 januari 2011 - 17:44

Ons kraantjeswater toch behoorlijk, vind ik. Mijn oudste vindt het daarom ook niet lekker. Als we het even laten staan in een kan, verdwijnt die chloorlucht wel.

Bewerkt door Malou, 25 januari 2011 - 17:44.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 26 januari 2011 - 14:36

Malou zei:

Ons kraantjeswater toch behoorlijk, vind ik. Mijn oudste vindt het daarom ook niet lekker. Als we het even laten staan in een kan, verdwijnt die chloorlucht wel.

:catscratchhead :catscratchhead , dan zou ik je kraantjeswater toch eens laten analyseren, want ik vind het toch ook niet normaal dat het naar chloor ruikt hoor :-k
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag