Spring naar inhoud

- - - - -

mijn logeetjes

• Log in om te reageren
53 reacties op dit onderwerp
tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 23 januari 2011 - 12:07

Tinne en nico hebben daarnet hun poezen gebracht die een tijdje bij mij blijven tot ze hun nieuwe appartement hebben, de kennismaking met mij ging goed, die met mijn poezen ietsje minder.
Snoes en sushi kan ik goed aaien en zitten rustig in de bench nu, even bekomen van alles. Maar Rambo kon ik daarstraks aaien en zelfs pakken, maar die is nu even heel erg boos :( , hij is heel boos op mijn eigen poezen en doet niks dan grommen en blazen, ook naar mij nu. Hij heeft ons minoush een megapaniek aanval bezorgt, die was zo bang van hem dat ze helemaal bibberde, dus nu zitten mijn poezen even apart binnen, en heb ik hem even terug in zijn eigen bench gezet om te kalmeren, gewoon met het deurtje open.
Iemand advies hoe ik dit beter kan aanpakken??

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 23 januari 2011 - 12:19

mss e poesjes wat "helpen" om aan elkaars geur te wennen??
vb met een dekentje van je eigen poezen over de poezen van tinne wrijven en dan terug over je eigen poezen strelen ermee???
Kakjes uit de kattebakken wisselen???
Dat heeft hier enorm geholpen om aan elkaar te wennen :)

Geplaatste afbeelding

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 23 januari 2011 - 12:21

ok, zometeen nog eens proberen, rambo is ondertussen terug rustig, hij is uit de bench gekomen en ik ka hem weer aaien, hij blaast nog wel naar snoes en sushi, maar die liggen bij elkaar te slapen

Amelie
Amelie
  • Geband lid
  • 18.859 berichten

#4 Geplaatst 23 januari 2011 - 12:24

:geluk: :geluk: :geluk:

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 23 januari 2011 - 12:46

zal wel eventjes duren hoor, voor ze elkaar aanvaarden.
Maar regelmatig die geur uitwisselen moet toch helpen, je kan bvb ook een dekentje bij je eigen poezen leggen en eentje bij de andere. Na een dagje gewoon de dekentjes wisselen.
Als ze al minder blazen en gekalmeerd zijn kan je ook met je eigen poezen spelen en stilletjesaan de andere erbij betrekken...
:geluk:

Geplaatste afbeelding

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 23 januari 2011 - 12:49

MarieDufoor zei:

zal wel eventjes duren hoor, voor ze elkaar aanvaarden.
Maar regelmatig die geur uitwisselen moet toch helpen, je kan bvb ook een dekentje bij je eigen poezen leggen en eentje bij de andere. Na een dagje gewoon de dekentjes wisselen.
Als ze al minder blazen en gekalmeerd zijn kan je ook met je eigen poezen spelen en stilletjesaan de andere erbij betrekken...

dank je wel, ben al met dekentjes aan het wrijven geweest, ze zullen wel wat kalmeren als we een dag verder zijn, de schatjes weten ook niet wat hen overkomt hè, eerst heel lang in de auto, en dan vreemde omgeving, vreemde mensen, was ook te mooi om waar te zijn dat het van dan 1 goed zou gaan

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 23 januari 2011 - 13:39

Rambo is ook al een dagje ouder. Hij kan wel eens 'kuren' hebben ;) De meisjes die zullen wel in elkaars buurt blijven denk ik. Het loopt wel los.

Ik mis ze al :oops: En Nico zal ze nog veel harder missen. Ik heb Snoopy nog bij mijn ouders thuis, en de hondjes, en de vissen. Maar hij heeft geen andere dieren in huis. Het zal maar stilletjes zijn.

Bewerkt door Tinne, 23 januari 2011 - 13:39.

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 23 januari 2011 - 14:39

rambo went wel hoor, als er geen andere poes is dat is die heel lief, maar net is ons tijgertje binnengekomen en nu gromt die weer, ook naar mij :gek: , gekke poes
heel gek, snoes is de minst bange, die kan ik goed aaien en die spint ook al een beetje, maar sushi bekijkt me nog wat wantrouwig, maar ik kan haar ook al goed aaien
dat komt wel goed, is ook hele aanpassing voor hun :)

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#9 Geplaatst 23 januari 2011 - 14:41

:geluk: :thumb: :geluk:

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 23 januari 2011 - 14:43

:geluk: :geluk:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Maranweke
Maranweke
  • 9.602 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 23 januari 2011 - 16:46

Vele knuffels van Wolf, Curly & Skye!

lola'tje
lola'tje
  • 1.366 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 23 januari 2011 - 16:50

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 23 januari 2011 - 17:33

snoes komt voorlopig niet uit de bench, die denkt hier is het veilig, rambo loopt gewoon rond zolang er geen andere poes is, sushi is nog heel bang, die verstopt zich voorlopig achter de droogkast, rambo heeft net gegeten de rest nog niet :)

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 23 januari 2011 - 17:39

Moest Sushi niet willen eten, dan kan je altijd proberen om haar te lokken met een stukje kip ofzo. Daar is ze gek van. Maar waarschijnlijk eten ze 's nachts wel als er niemand in de buurt is :) Het is fijn om op deze manier te kunnen volgen hoe ze het doen bij jou.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 23 januari 2011 - 18:07

Wat ben je toch een schat hé :) om die poezeltjes op te vangen! :b