Spring naar inhoud

- - - - -

mijn logeetjes

• Log in om te reageren
53 reacties op dit onderwerp
PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#31 Geplaatst 26 januari 2011 - 11:34

cootje zei:

En ik heb altijd gehoord dat je poezels ni mag steriliseren als ze krols zijn.

"of is da maar een fabeltje?"

Sommige DA'en doen het liever niet op dat moment omdat de baarmoeder dan sterker doorbloedt is, maar het kan wel hoor
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#32 Geplaatst 26 januari 2011 - 15:05

cootje zei:

Heb eindelijk wat tijd gevonden om deze topic is te lezen van voor naar achteren en terug. Zo te "horen" liep het in het begin wat stroef. Maar eens de poezels het door hebben dat het eigenlijk voor hun eigen goed is dat ze even van alle stress hier weg zijn.

i.v.m da appartement zal het wel lang duren. de vorige eigenaar heeft er werken in gedaan zonder een bouwvergunning aan te vragen. Dus nu is stedenbouw er mee bezig, moet er een architect aangesteld worden om de plannen te hertekenen en mss ander werken uit laten voeren om het weer "bewoonbaar' te maken volgens de veiligheidsnormen.

Inderdaad. Ik schrok wel toen ik die brief las van stedenbouw. Zoiets kan weken/maanden aanslepen :o Ach ja, ondertussen verder zoeken zeker naar een geschikt appartement?

cootje zei:

Ja ik weet dat ze nogal serieus kan miauwen. Was al wel van plan om ze beide naar den DA te doen. Maar als de 1 ni krols is is het de andere wel.

En ik heb altijd gehoord dat je poezels ni mag steriliseren als ze krols zijn.

"of is da maar een fabeltje?"

En Snoes is ook serieus ziek geweest he. De DA wilde ze toen niet steriliseren. Als haar krolsheid over is zouden we eigenlijk zo snel mogelijk een nieuwe afspraak moeten maken met de DA. Kan Sushi ineens ook geholpen worden. Ze is toch oud genoeg. Alleen... We weten nog niet zeker wanneer je kan verhuizen. Als dat gedoe met de huisbaas er niet was geweest, dan hadden we de poezels al laten steriliseren. Eigenlijk was het gepland voor deze maand :catcurs

En ik wil jou liever niet opzadelen met de zorg voor 2 gesteriliseerde poezen Chantal. Tenzij Snoes telkens te snel krols zou worden, want dan is de pil ook niet zo gezond dacht ik :catscratchhead Maar moest het zover komen dan maken we daar wel afspraken rond. Want het is toch niet zo evident, er kan van alles misgaan en ik zou niet willen dat jij je dan schuldig moet voelen ofzo ;) De evt. sterilisatie is sowieso een kost voor ons, net als het eten en evt. DA bezoekjes. En ik weet dat het niet hoeft van jou maar ik kom toch eens wat zakken kattenzand en een extra kattenbak afzetten hoor :x Ik heb trouwens al een kleine verrassing klaar staan voor jou.

Aaaah het zou zoveel makkelijker zijn als ik niet zo'n problemen had met mijn eigen mama. Dan was al dat gedoe niet nodig geweest.

Bewerkt door Tinne, 26 januari 2011 - 15:16.

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Amelie
Amelie
  • Geband lid
  • 18.859 berichten

#33 Geplaatst 26 januari 2011 - 15:08

Ons Marie is geholpen toen ze krols was..

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#34 Geplaatst 26 januari 2011 - 15:14

PeggyJ zei:

Sommige DA'en doen het liever niet op dat moment omdat de baarmoeder dan sterker doorbloedt is, maar het kan wel hoor

Amelie zei:

Ons Marie is geholpen toen ze krols was..

Goed om te weten dat het dus wel degelijk kan!

Geplaatste afbeelding

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#35 Geplaatst 26 januari 2011 - 22:26

het gaat hier voorlopig uitstekend, :dancer: had ik niet verwacht een paar dagen geleden, sushi speelt mee met minoush en whisky, ze blaast af en toe nog wel eens maar het gaat heel goed, rambo gromt ook niet meer naar de andere poezen alleen nog wel heel erg naar wolfje :o , maar dat zal ook zijn omdat die niet zoveel binnen komt, dus als wolfje er niet is dan loopt die gewoon mee rond met de rest, ik heb voor hem 2 benches tegen elkaar gezet, in eentje staat een kattenbak eten en drinken en in de andere ligt zijn lievelingsdekentje, en als de 'jeugd' te gek begint te doen dan gaat die er zelf in liggen, snoes laat zich nu ook heel goed aaien, en die ligt vooral op die grote krabpaal, op het onderste vlak, maak je niet ongerust nico ze zitten hier heel goed en ik verzorg ze met liefde tot ze terug naar jou kunnen :)
minoush vind al het nieuwe speelgoed geweldig, vooral dat kleine visje, daar sjeest ze nu echt mee rond en dan schiet sushi erachteraan, is leuk om te zien :love4:

cootje
cootje
  • 128 berichten
  • 1 katten

#36 Geplaatst 27 januari 2011 - 11:21

Da was hier ook zo,als de jeugd een beetje wild was,ging hij rustig op het bed liggen en slapen. En trok zich er verder niks van aan.

Blij om te horen dat ze toch overeenkomen nu.

Ps: Heb gereageerd op een zoekertje voor een appartement dat onmiddellijk vrij is,en als alles goed gaat kan  ik er in tegen midden maart.

:paw :paw Rambo (R.I.P), Sushi

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#37 Geplaatst 27 januari 2011 - 11:22

cootje zei:

Da was hier ook zo,als de jeugd een beetje wild was,ging hij rustig op het bed liggen en slapen. En trok zich er verder niks van aan.

Blij om te horen dat ze toch overeenkomen nu.

Ps: Heb gereageerd op een zoekertje voor een appartement dat onmiddellijk vrij is,en als alles goed gaat kan  ik er in tegen midden maart.

We zullen duimen dat we eindelijk terug wat geluk mogen hebben :)
Geplaatste afbeelding

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#38 Geplaatst 27 januari 2011 - 19:17

ik duim mee hoor, sushi heeft zich al helemaal aangepast hoor :p , ze heeft vanmiddag een heel pak hesp gepikt :catcurs :lachen: , rambo zit binnen vanaf nu, hij is nog wel een beetje een plekje aan het zoeken, maar dat vind die wel :) , ik vind het super om 8 poesjes in huis te hebben :dancer: , zal ze missen hoor als ze terug gaan, maar dan kom ik nog wel op poezenbezoek hoor :LOL:

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#39 Geplaatst 27 januari 2011 - 19:33

:lachen: dat was ik nog vergeten te vertellen dat ze eten durft stelen :lachen: Je mag zeker op knuffelbezoek komen hoor. Super leuk :dancer:
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#40 Geplaatst 28 januari 2011 - 09:30

Super van je Tijgertje op ze zolang in huis te nemen!!!

Kan ik meelezen hoe mama en zusje zich gedragen :) .

Bewerkt door dolfjeweerwolfje, 28 januari 2011 - 09:31.

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#41 Geplaatst 01 februari 2011 - 20:33

hier gaat alles super momenteel, rambo eet gewoon met de rest mee, geen geblaas en gegrom meer, sushi is heel blij met het mandje dat je hebt meegenomen, en voor snoes heb ik een doos gevonden, en idd ze komt er niet meer uit :d , mevrouw wil haar eten ook graag voor haar neus gezet hebben (verwend nest) :lachen: , als ik een kommetje vlees voor haar neusje zet dan eet ze anders vertikt ze het, och ja ben personeel voor iets hè :) ,voorlopig verder niks meer te melden
ah jawel, heb een super mooi poezenbeeldje van tinne gekregen voor het verzorgen van de poesjes waarvoor een hele dikke dankjewel :dancer: :hug: :hug:

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#42 Geplaatst 01 februari 2011 - 22:55

Dat is nog eens een leuke post :d Fijn dat Rambo bijgedraaid is. Ik wist wel dat hij het kon. Sushi wilde bij ons amper in dat mandje liggen :ha Waarschijnlijk vindt ze het nu opeens wel interessant omdat ze weet dat het van ons is, onze geur hangt er in. Dat geeft haar een veilig gevoel. En Snoes... dat is inderdaad een verwend nestje :oops: Maar ja het is ook zo'n gevoelig meisje he. Ze is van in het begin al mijn troetel geweest.

Graag gedaan hoor van het beeldje :) En ik hoop dat de poezen content zijn met de speeltjes. Nu kunnen ze toch niet klagen dat ze er te weinig hebben :LOL:
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#43 Geplaatst 01 februari 2011 - 23:25

Leuk die verhalen te lezen. Super dat je die schatten opvangt tijgertje. :thumb: :flower:

t07037
t07037
  • 1.717 berichten
  • 5 katten

#44 Geplaatst 02 februari 2011 - 09:47

:thumb: super dat je ze op vangt tijgertje! :LOL:
Geplaatste afbeelding
Always look at the bright side of life !

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#45 Geplaatst 02 februari 2011 - 09:52

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag