Spring naar inhoud

- - - - -

Vakantie voor katten

• Log in om te reageren
16 reacties op dit onderwerp
Guest_whisper_*
Guest_whisper_*

#1 Geplaatst 24 januari 2011 - 05:15

Hoi allemaal

We zijn bezig de vakantie voor dit jaar te plannen, en omdat we 4 katten hebben zijn we op zoek naar een goede opvang. Vorig jaar hebben we onze katten ondergebracht bij een perfecte kattenopvang in Limburg. Helaas is dat erg ver en we hebben gemerkt dat de katten door de autorit enorm gestressed werden. Weet iemand een goed kattenhotel of opvang waar de katten niet in kooien zitten? Liefst gewoon een opvang in huiselijke sfeer. Want als mijn katten in hokjes moeten ga ik echt niet op vakantie.

Groetjes Rita :catnoknow

Guest_whisper_*
Guest_whisper_*

#2 Geplaatst 24 januari 2011 - 05:16

SOrry was even vergeten te vertellen dat wij in de buurt van Sint Niklaas wonen

Groetjes Rita

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 24 januari 2011 - 13:20

:geluk: :geluk: :geluk: , kan je niemand vinden die bij jou thuis de verzorging van de poezen kan doen ?

Bewerkt door PeggyJ, 24 januari 2011 - 13:24.

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 24 januari 2011 - 13:35

PeggyJ zei:

:geluk: :geluk: :geluk: , kan je niemand vinden die bij jou thuis de verzorging van de poezen kan doen ?

Dat wou ik inderdaad ook al voorstellen. Onze katten blijven gewoon thuis in hun vertrouwde omgeving als wij er niet zijn en er komt elke dag minstens 2x per dag iemand langs om ze aandacht te geven en ze te verzorgen.
Geplaatste afbeelding

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 24 januari 2011 - 13:37

Hier blijven ze ook thuis.  Geen stress op die manier voor hen.

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 24 januari 2011 - 13:38

Niets is beter dan hun gewoon thuis te laten hoor....  Kan er niemand 2 x/daags langskomen?

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 24 januari 2011 - 14:23

Ik weet dat er minstens 1 KS'er in Sint-Niklaas woont, maar wie is dat ook weer :catscratchhead
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Guest_VeganCatgirl_*
Guest_VeganCatgirl_*

#8 Geplaatst 24 januari 2011 - 14:28

Ik laat ze ook gewoon thuis en vraag aan iemand om 2 keer per dag langs te komen.

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#9 Geplaatst 24 januari 2011 - 14:42

Tinne zei:

Ik weet dat er minstens 1 KS'er in Sint-Niklaas woont, maar wie is dat ook weer :catscratchhead

3Elfje ;)

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 24 januari 2011 - 14:46

griffel1977 zei:

3Elfje ;)

Juist! :) Je kan het haar altijd vragen he Rita (Whisper). Je weet maar nooit. Ze heeft in elk geval ervaring genoeg wat het omgaan met katten betreft.

Bewerkt door Tinne, 24 januari 2011 - 14:47.

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#11 Geplaatst 24 januari 2011 - 19:55

Ja mss aan familie of vrienden vragen om ze te verzorgen. Of aan Yv en 3elfje vragen die hebben hope ervaring met katten. Mss willen ze dat wel doen????

Guest_whisper_*
Guest_whisper_*

#12 Geplaatst 25 januari 2011 - 13:56

Dank jullie wel voor jullie raad, helaas is het zo dat 2 van de katten regelmatig naar buiten gaan. Het probleem daarbij is dat er dan elke keer iemand de deur moet opendoen en weer sluiten . Ik mag van de huisbaas nl geen kattenluikje installeren. De andere 2 katten mogen absoluut niet naar buiten, en vind dan maar iemand die het geduld daarvoor heeft. Familie heb ik genoeg maar die zitten in Amsterdam of wonen in Spanje dus ook geen optie. Pfff Dit wordt nog een hele klus....

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 25 januari 2011 - 14:01

whisper zei:

Dank jullie wel voor jullie raad, helaas is het zo dat 2 van de katten regelmatig naar buiten gaan. Het probleem daarbij is dat er dan elke keer iemand de deur moet opendoen en weer sluiten . Ik mag van de huisbaas nl geen kattenluikje installeren. De andere 2 katten mogen absoluut niet naar buiten, en vind dan maar iemand die het geduld daarvoor heeft. Familie heb ik genoeg maar die zitten in Amsterdam of wonen in Spanje dus ook geen optie. Pfff Dit wordt nog een hele klus....

Kunnen die 2 katten dan niet even binnen blijven voor de periode dat je met vakantie bent? Of zijn het poezen die echt geen hele dag binnen kunnen.
Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#14 Geplaatst 25 januari 2011 - 14:47

Tinne zei:

Kunnen die 2 katten dan niet even binnen blijven voor de periode dat je met vakantie bent? Of zijn het poezen die echt geen hele dag binnen kunnen.

In een pension zitten ze toch ook de hele tijd "binnen"? Misschien dat het dan ook wel lukt om hen tijdens de vakantie thuis binnen te houden? Of maken ze dan dingen stuk in huis ofzo?

Bewerkt door Karolientje, 25 januari 2011 - 14:47.

Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#15 Geplaatst 28 januari 2011 - 19:55

wij hebben indertijd die optie ook onderzocht (uiteindelijk hebben we besloten om maar niet op reis te gaan) en hebben goeie poezenopvang gevonden waar ze in afzonderlijke kamer zitten.
Er worden alleen maar poezen van 1 enkel gezin opgevangen, niet meerdere poezen van meerdere gezinnen.
Er staat op de site dat ze maximum 2 poezen tegelijkertijd opvangen maar je kan altijd contact opnemen en vragen of het toch niet mogelijk is om er 4 op te vangen.
De mevrouw komt ook naar huis als je in bepaalde regio woont om je poezen te verzorgen en er mee te spelen, wij woonden jammer genoeg niet in die regio, volgens dierenarts is t altijd beter voor je kat als ze gewoon thuis kan blijven
In ieder geval, hier de link
De Poezenoppas - wat doen wij?