Spring naar inhoud

- - - - -

kleurenvraagje

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
sillan
sillan
  • 31 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 24 januari 2011 - 09:58

Ik zit mij hier al een hele tijd te verdiepen in de kleurvererving van katten. 't Begint iets of wat verstaanbaar te worden. Maar volledig duidelijk is 't mij allemaal nog niet, belange niet :trance:

Nu zit ik hier zowat te bekijken wat de resultaten zouden kunnen zijn tussen verschillende kleurcombinaties. En aan eentje geraak ik echt niet uit. Zit het ook online op te zoeken, heb al twee verschillende berekeningsprogramma's geprobeerd, en die geven allebei een ander resultaat :s

Misschien dat één van jullie mij hierbij kan helpen, want nu ben ik toch wel nieuwsgierig :p

Als je nu een blue poes zou laten dekken door een silver tabby blotched kater, wat zijn dan de kleuren van de eventuele kittens?

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#2 Geplaatst 24 januari 2011 - 10:04

dit hangt er van af of de katfokzuiver zilver en tabby is , zo ja dan krijg je allen maar zilver tabby's die vlees noch vis zijn

Bewerkt door Nahs, 24 januari 2011 - 10:05.

sillan
sillan
  • 31 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 24 januari 2011 - 10:08

Dus ik mag ervan uit gaan dat mijn idee dat ik hierover had (waarschijnlijk geen goede combinatie) correct is dan?

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 24 januari 2011 - 10:13

Ik zou het niet doen

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#5 Geplaatst 24 januari 2011 - 10:40

sillan zei:

Dus ik mag ervan uit gaan dat mijn idee dat ik hierover had (waarschijnlijk geen goede combinatie) correct is dan?

licht eraan wat je er mee wilt bereiken,  dus wat je fokdoel is.

dus dat mag je van mij toelichten,

sillan
sillan
  • 31 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 24 januari 2011 - 11:03

Wij hebben onze cattery Touched By Blue genoemd. Onze beide dames zijn ook blauw. Ons doel is vooral om mooie, gezonde, blauwe en lilac brittenkindjes op de wereld te laten zetten door onze mooie dames.
Gewoon omdat wij dit beide hele mooie kleuren vinden bij britten, maar ook omdat wij nog beginnende fokkers zijn en wij niet willen beginnen met ineens weet ik veel wat allemaal te beginnen fokken.

We willen goed fokken en vooral weten waarmee we bezig zijn en het allemaal begrijpen ;-)

Mijn vraag hierboven over die combinatie is vooral hypothetisch en om te zien of ik het nu wel of niet allemaal een beetje kan volgen omdat ik er voor mezelf niet helemaal aan uit geraakte of ik het nu wel of niet snapte ;-)

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#7 Geplaatst 24 januari 2011 - 11:33

dan is een combi met zilver tabby dus niet de beste die je kan maken.

ik wil je best helpen met katers te vinden.
MAar je zoekt ze zelf
ik heb de stambomen dan nodig
en goede fototjes van je dames.

ik ben eerlijk en oprecht draai alleen geen strikjes erom heen

sillan
sillan
  • 31 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 24 januari 2011 - 11:41

Bedankt voor je hulp hoor Nahs :)
En voor je voorstel wat dekkaters betreft :d
Ik laat 't je zeker horen als het moest nodig zijn.

BTW: ik apprecieer eerlijke, onomwonden meningen wel ;)