Spring naar inhoud

- - - - -

Saint Pro Cat en stamboomuitgave

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 24 januari 2011 - 12:36

Zoals jullie weten heb ik Willow (ragdoll) op 5 maanden oud (paar dagen voor kerst 2010) een gouden mandje gegeven.

Ik heb bij de cattery de stambomen ingezien van mama en papa. Willows stamboom was nog in aanvraag.
Dit zou komen doordat ze gewacht hadden met aanvragen van de stamboom zodat een nieuwe eigenaar een eigen naam kon meegeven. Toen de termijn om aan te vragen bijna ging verlopen, hebben ze toch maar de stamboom aangevraagd met dan een door hun verzonnen naam (Mr. Sam van de Corio Cats) en deze was nog in aanvraag en er werd al gezegd dat dat meestal best even duurt.
Het verhaal klonk erg plausibel, maar ok... nu begin ik een beetje kriebels te krijgen.

Ik stuur ze updates van Willow, maar echt reactie krijg ik niet echt.
Nu heb ik half januari een mail gestuurd met foto's en update van Willow en de vraag wat de status is van de stamboom. Tot nu geen reactie!

Ik heb een week geleden naar Saint Pro Cat (de vereniging) een mail gestuurd of zij mij konden vertellen of alles ok was en wat de status was.
Ook geen reactie!

Hoort dat zolang te duren? En is het normaal dat ik van de vereniging ook een dergelijke 'behandeling' krijg? :(

Bewerkt door eve, 24 januari 2011 - 12:42.

Geplaatste afbeelding

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#2 Geplaatst 24 januari 2011 - 15:16

Wanneer is de stamboom aangevraagd bij Sint Pro Cats?

Bij mijn katten wordt de stamboom steeds op het laatste nippertje aangevraagd omdat ik zelf de namen kies. Ik reken eerlijk gezegd op een maand of 2 voor ik de stamboom krijg maar vermits ik zeker ben dat ik die wel krijg, maak ik me weinig zorgen

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#3 Geplaatst 24 januari 2011 - 15:45

Volgens mij krijg je nu geen boom meer. Dat is al te laat. Ik moet bij mijn vereniging uiterlijk 8 weken na de geboorte het laatste gedeelte opsturen zodat de stambomen er dan op tijd zijn. Volgens mij krijg jij niks meer :onzeker:
Geplaatste afbeelding

Vedette
Vedette
  • 785 berichten

#4 Geplaatst 24 januari 2011 - 17:13

Naar ik weet duurt de stamboom aanvraag bij de SPC momenteel heel lang. Hou mij ten goede, maar volgens mij was de persoon die de stambomen verzorgde ziek en is er daardoor een flinke achterstand opgelopen.
www.cattery-momak.comPerzen & Exotics

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#5 Geplaatst 24 januari 2011 - 19:20

Als de boom op tijd is aangevraagd (dus voor het verlopen van de aanvraagtermijn) komen ze nog wel hoor. Maar het kan idd lang duren. Het bestuur van spc is nu heel druk, de persoon die de stambomen verwerkt is idd ziek geweest en daarom kan het wat langer duren voor je de bomen krijgt.

Hopelijk krijg je snel antwoord

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 25 januari 2011 - 12:22

Deze zou inderdaad net voor de verstrijkingstermijn aangevraagd zijn... maar omdat ik van geen enkele kant een reactie kreeg werd ik toch een beetje ongerust.

Als deze dame dit alleen doet en ziek was, kan ik mij de vertraging wel voorstellen...

Ik ga nog even (proberen) mijn geduld te bewaren ;)

Toch vind ik het niet netjes dat niemand mij antwoord, zowel cattery als vereniging... :zweep:

Thanks voor de reacties :rub:
Geplaatste afbeelding

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#7 Geplaatst 25 januari 2011 - 12:33

ik vindt dat een kat gefokt bij welke vereniging dan ook een stamboom moet krijgen.

Dat men maar sancties geeft bij keer op keer te laat aanvragen.

Mijn visie is kitten 13-14 wkn is klaar om te vertrekken, dus dan hoort er als er geen problemen zijn met de maker van deze bomen, gewoon stambomen bij jou als fokker te liggen.

SOMS komt het voor dat ze later zijn, maar ik vindt wel dat de adjunct dit moet aangeven dat ze er aan werkt of wat het probleem is.

Ik als fokker kies de naam van de kat op stamboom zijn kittenkopers ruim voor de aanvraag al bekend mogen ze een naam binnen het thema zelf verzinnen.  Maar ip krijg de kat van mij de naam en daarmee dus een stukje van mezelf.

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#8 Geplaatst 25 januari 2011 - 13:12

Ik verzin ook zelf de namen die op de boom komen te staan. Vind ik zelf erg leuk om te doen.
Geplaatste afbeelding

henny
henny
  • 1.601 berichten

#9 Geplaatst 25 januari 2011 - 13:45

britjes zei:

Volgens mij krijg je nu geen boom meer. Dat is al te laat. Ik moet bij mijn vereniging uiterlijk 8 weken na de geboorte het laatste gedeelte opsturen zodat de stambomen er dan op tijd zijn. Volgens mij krijg jij niks meer :onzeker:

Ja...dat zijn de regels maar Neocat is daar niet zo streng mee.

Henny

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#10 Geplaatst 25 januari 2011 - 14:02

henny zei:

Ja...dat zijn de regels maar Neocat is daar niet zo streng mee.

Ja dat hoorde ik ook al dat Neocat er niet zo streng mee is
Geplaatste afbeelding

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 02 februari 2011 - 19:00

Ik wilde even melden dat ik vandaag eindelijk de stamboom toch binnen heb gekregen!

Hij is trouwens van Saint Pro Cat en niet Neocat ;)

Wat me wel opviel is dat er geen eigendomsbewijs bij zit. Is dat niet bij alle verenigingen het geval? Ik ken dit nl wel van de NRKV.. die verwijst er ook naar op de stamboom, deze stamboom doet dat daarentegen niet.
Geplaatste afbeelding

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#12 Geplaatst 02 februari 2011 - 19:28

Dat had ik wel begrepen dat het niet van Neocat was ;) . Kon het alleen daarmee vergelijken :oops: . Wel heel fijn dat je hem toch gehad hebt.
Geplaatste afbeelding

Valkhyr
Valkhyr
  • 88 berichten

#13 Geplaatst 02 februari 2011 - 22:47

eve zei:

Ik wilde even melden dat ik vandaag eindelijk de stamboom toch binnen heb gekregen!

Hij is trouwens van Saint Pro Cat en niet Neocat ;)

Wat me wel opviel is dat er geen eigendomsbewijs bij zit. Is dat niet bij alle verenigingen het geval? Ik ken dit nl wel van de NRKV.. die verwijst er ook naar op de stamboom, deze stamboom doet dat daarentegen niet.

Saint pro cat is gestopt met het uitgeven van eigendomsbewijzen, dit staat in het saintpro magazine van augustus 2010.