Spring naar inhoud

- - - - -

wisselvallige kamiel

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Kamiel
Kamiel
  • 815 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 24 januari 2011 - 14:58

Elke nacht liggen Kamiel en Dolf tussen onze hoofdkussens te slapen, maar elke ochtend (een klein uurtje voor we wakker worden) kruipt Kamiel op één van ons en komt hij op ons liggen en spint en slaapt hij verder.

Dolf doet dit ook, maar hier verschieten we niet van. Dolfje is véél aanhankelijker dan Kamiel en komt ook anders (in zetel) bij ons liggen. Kamiel doet dit nooit, juist op bed.

Als je hem 's avonds in de zetel is op jou wilt leggen is hij direct weg. Ligt liever naast ons.

Valt dit ergens te verklaren?
Geplaatste afbeelding

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#2 Geplaatst 24 januari 2011 - 15:00

Kamiel is geen knuffelkat. Dolf wel.
Ze hebben elk hun eigen karakter op dat vlak

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 24 januari 2011 - 15:03

Alissia en Azarro liggen ook maar heel soms bij ons mee op de zetel, voor de rest op hun nieuwe krabpaal,enkel Féline doet dit bijna elke avond.

Ik denk niet dat je er iets achter moet zoeken, dat is gewoon hun persoonlijk karakter :)

Kamiel
Kamiel
  • 815 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 24 januari 2011 - 15:04

ja ok, maar waarom  komt hij dan 's morgens wel op ons liggen en voor de rest wilt hij het niet.
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 24 januari 2011 - 15:07

Heel herkenbaar hier. Gabriël ligt in de zetel ook naast ons. Maar in bed ligt die op ons en onder ons en als hij wakker is en wilt dat we ook opstaan, begint hij onze neus te likken. Wordt het echt dringend dan bijt hij heel zachtjes in mijn neus. En als ik een nachtmerrie heb, tikt hij heel zachtjes op mijn kaken :love: .

Geplaatste afbeelding

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 24 januari 2011 - 15:13

Kamiel zei:

ja ok, maar waarom komt hij dan 's morgens wel op ons liggen en voor de rest wilt hij het niet.

Idem hier :d Niet teveel over tobben, dan zal hij geen zin hebben die moment... poezen zijn koppig :LOL:

Guest_emmie-award_*
Guest_emmie-award_*

#7 Geplaatst 24 januari 2011 - 15:34

Bij ons is dat ook hoor... Hij is niet echt een knuffelkat... Maar hij maakt ons 's nachts vaak wakker omdat hij aaikes wil. Ik denk dat het komt omdat hij geen aandacht krijgt als we slapen. 's morgen is het net hetzelfde... Is hij zo blij met aandacht maar na 5 minuten is hij weer de oude hoor en gaat hij gewoon spelen :)

ingrid b
ingrid b
  • 992 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 24 januari 2011 - 15:39

Ik denk ook wel dat het aan het karakter ligt, lekker knuffelen ok, maar dan wel als ik het wil en niet als jij het wil :p
Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 24 januari 2011 - 15:39

Zo zitten er bij ons ook een paar in de groep. Is gewoon het karakter van de kat. De een wil altijd knuffelen, de ander maar af en toe eens op een moment dat de kat in kwestie zelf verkiest.
Geplaatste afbeelding

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 24 januari 2011 - 18:11

Lila en Ollie zijn ook zo verschillend
Lila wordt niet graag opgepakt en is geen schootjeszitter
Ze kwam eens miauwen om op de schoot te zitten wat heel zeldzaam is en van korte duur Ik nam haar om op mijn schoot te zitten; ze sprong er onmiddellijk weer af om er zelf weer op te springen en na 1 minuut op mijn schoot sprong ze er al weer af O:)
Lila komt alleen op mij liggen als ik in bed kruip :love3:
Ollie doet zoals jouw Kamiel 's morgens
Katten hebben zo hun eigen willetje en het personeel heeft er zich maar naar te schikken :p
Ollie en Lila komen uit hetzelfde nest en zijn zooooooo verschillend :)