Spring naar inhoud

- - - - -

Ragdoll

• Log in om te reageren
33 reacties op dit onderwerp
Guest_marja_*
Guest_marja_*

#1 Geplaatst 24 januari 2011 - 19:26

Hallo, ik heb een vraagje.
Een collega van mij krijgt een 2e nestje van een Ragdoll poes en nu krijgt ze een aanvraaag voor een fokpoesje maar ze weet niet wat ze er voor moet vragen.
Weten jullie hoe de prijs ligt voor een fokpoesje in Nederland?

Ik zelf heb geen idee.

saparapah
saparapah
  • 1.324 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 24 januari 2011 - 19:32

Ik heb geen idee. Maar ik vind het zo raar dat er voor een fokpoes meer gevraagd wordt dan voor poes met fokverbod. Als je vertrouwen hebt in de kopers (en dat moet je hebben, want anders doe je de kittens toch niet weg) versta ik niet waarom deze voor de fok meer zouden moeten kosten?

Maar toch veel succes!
Geplaatste afbeelding
Groetjes en poezekopjes, Sarah

Guest_scolu_*
Guest_scolu_*

#3 Geplaatst 24 januari 2011 - 20:58

volgens mij een fokpoesje toch wel rond de 700 / 800

Guest_raggedy cats_*
Guest_raggedy cats_*

#4 Geplaatst 24 januari 2011 - 21:17

Ik ben agan horen in Nederland want ik neem ook een kitten van daar en echt stipte prijs ga ik hier nu niet rondbazuinen maar ik heb wel wat mails verstuurd en weet dat voor een open fokpoesje men toch wel (net zoals in belgië trouwens ) een 1000 euro vraagt voor standaardkleuren seal of blue en met eventueel foutje in de tekening. Indien het kitten perfect is gaat het zelfs nog hoger!

Ik heb een aantal catteries in België gecontacteerd ook en daar is de prijs voor een open fokpoesje met goede tekening, goede lijn en basiskleuren seal of blue 1200 euro gemiddeld.

700/800 euro lijkt me wat weinig daar dat maar een beetje meer is dan de rpijs voor een huisdier niet-open poesje tegenwoordig.

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#5 Geplaatst 24 januari 2011 - 22:39

1250 is de prijs die ik het vaakst gehoord heb. Al hebben wij zelf wel maar 1000 euro betaald voor Mona.

Guest_lissy_*
Guest_lissy_*

#6 Geplaatst 24 januari 2011 - 23:12

In nederland bedragen de prijzen voor een fokpoesje tussen de 1000 en 1300 ongeveer. Soms kun je met goede afspraken tussen jou en fokker misschien korting krijgen. Lagere prijzen zijn meestal van ragdolls waar men meer van de fok van heeft verkocht of waar het laatste nestje van is.

Guest_marja_*
Guest_marja_*

#7 Geplaatst 25 januari 2011 - 10:01

Hallo. Bedankt allemaal voor de informatie dan kan ik dit doorgeven aan mijn collega.
Ja ik ben zelf helemaal niet op de hoogte van de prijzen voor de Ragdol, als je het vraagt van de bengaal weet ik het wel :LOL:

Maar erg bedankt allemaal

MartijnH
MartijnH
  • 269 berichten

#8 Geplaatst 25 januari 2011 - 11:52

saparapah zei:

Ik heb geen idee. Maar ik vind het zo raar dat er voor een fokpoes meer gevraagd wordt dan voor poes met fokverbod. Als je vertrouwen hebt in de kopers (en dat moet je hebben, want anders doe je de kittens toch niet weg) versta ik niet waarom deze voor de fok meer zouden moeten kosten?

Maar toch veel succes!

Wel ten eerste weet je nooit 100% zeker of je de kopers kan vertrouwen... Ze kunnen wel een goede indruk maken enz, maar er wordt al zoveel gelogen vandaag de dag... Als je de fokpoezen dan wat duurder maakt, heb je meer kans dat je serieuzere mensen aantrekt.
Want als iedere fokpoes verkocht wordt aan een gewone prijs, kan iedereen gaan fokken en helaas trekt ook niet iedereen zich evenveel aan van de rasstandaard enz. Dan heb je straks zoveel kruisingen en een groot aanbod, waardoor de marktprijs weer gaat dalen en dan schaft iedereen een raskat aan. Visieuze cirkel...  
Allez, dat is mijn gedacht hè.

noukie
noukie
  • 1.084 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 27 januari 2011 - 09:38

Persoonlijk vind ik het niet zo ideaal om uit een 2 de nestje al een fokpoesje te verkopen, je weet immers nog erg weinig over hoe de kittens uitgroeien en over de ziektes in de lijn.
Ik zou het verkopen van fokpoesjes overlaten aan heel ervaren fokkers die weten hoe een kitten zal uitgroeien en waarom ze geschikt is als fokpoes.

Guest_susan-ne_*
Guest_susan-ne_*

#10 Geplaatst 28 februari 2011 - 20:20

nou wij hebben dus een ragdoll gekocht voor 650.
maar hebben helemaal nooit een contract doorgenomen en getekend!
maar de fokker wil nu in ene 800 euro extra bovenop dat eerste bedrag zien!!
terwijl we helemaal niks hebben getekend!
bij meerdere verenigingen heb ik informatie aangevraagd, maar schijnt een fokverbod echt klinklare onzin te zijn!
en zeker op de manier hoe het bij ons is gegaan!

Guest_lissy_*
Guest_lissy_*

#11 Geplaatst 28 februari 2011 - 20:37

Dus je hebt een kitten gekocht voor liefhebberprijs of maakte dat niets uit bij de fokker?
In totaal moet je dus 1450 euro betalen. Je hebt duidelijk gezegd dat je ermee wilde fokken?
Een fokverbod is geen klinklare onzin want er zijn zelfs rechtzaken hierdoor geweest en ook nog gewonnen.Op mijn stamboom staat duidelijk fokverbod en al de verenigingen die daar toch een stamboom op af geven kun je aanklagen.
Ik weet niet hoe het bij jullie is gegaan natuurlijk.Dus zou zeggen vertel even wat meer

susan-ne zei:

nou wij hebben dus een ragdoll gekocht voor
650.
maar hebben helemaal nooit een contract doorgenomen en getekend!
maar de fokker wil nu in ene 800 euro extra bovenop dat eerste bedrag zien!!
terwijl we helemaal niks hebben getekend!
bij meerdere verenigingen heb ik informatie aangevraagd, maar schijnt een fokverbod echt klinklare onzin te zijn!
en zeker op de manier hoe het bij ons is gegaan!

Guest_susan-ne_*
Guest_susan-ne_*

#12 Geplaatst 28 februari 2011 - 20:42

nou we hebben altijd aangegeven een nestje te willen omdat we graag een tweede poes van kleins afaan wilde hebben. ze heeft in de mail wel gezegd dat er een fokverbod op zat maar dacht dat we daar ook voor getekend hadden maar we hebben juist helemaal niks getekend en doorgenomen!
ze wist dus dat we een nestje wilde ze heeft zelf niks laten tekenen en wil ons nu nog iets op laten leggen, maar dat moet je toch doen voordat je het kitten meegeeft en niet nu ze al een jaar is geweest!

Bewerkt door susan-ne, 28 februari 2011 - 20:45.

Guest_lissy_*
Guest_lissy_*

#13 Geplaatst 28 februari 2011 - 20:47

Heel dom van de fokker dus.Je hebt dan ook geen enkele garantie op erfelijke gebreken. Wel heel dubbel eigenlijk.Ze heeft je gemaild dat er dus een fokverbod op zit maar jullie hebben dat niet als waar overgenomen en dachten dat het wel duidelijk was.Van beide zijde zijn er dus fouten gemaakt. Heb even verder gelezen en zag dat je poes indd al ouder was en ook zwanger is.Is dit een eenmalig nestje of wil je een cattery opstarten?

Guest_susan-ne_*
Guest_susan-ne_*

#14 Geplaatst 28 februari 2011 - 20:52

geen idee nog, in eerste instantie 1 nestje maarja als we er nog zon groot bedrag bij moeten betalen lijkt het me wel duidelijk dat het dan meerdere nestjes worden!

Guest_lissy_*
Guest_lissy_*

#15 Geplaatst 28 februari 2011 - 20:57

Ik zou toch proberen met de fokker tot een wel haalbaar compromis te komen. Dus stel je hebt een nestje van 2 kittens dan alles castreren en geen extra bijdrage. Heeft ze 5 kittens dan vragen of je dan het resterende bedrag dat normaliter betaald word voor een fokje(1250,-) nadat de kittens weggaan mag betalen.Dus precies 1 kitten van 600,- euro.Of een kitten terug als fokje en niets bijbetalen.
Probeer wel kontakt te houden want geloof me je hebt wel wat feedback nodig hoor.Zeker met lezen van stambomen in de ragdoll en erfelijke gebreken