Spring naar inhoud

- - - - -

Mama en dochter tegelijkertijd

• Log in om te reageren
57 reacties op dit onderwerp
Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#46 Geplaatst 26 januari 2011 - 20:46

Spanishke zei:

Spelen zit er nog niet in voor geen van beide.
Yumi ligt al de hele tijd op ons bed te relaxen en Mystic heeft al veel slaapjes gedaan, maar loopt ook veel rond. Ze is zo zielig met haar kapje aan, maar nu ze het wat meer gewend is, durf ik het ook niet meer af te doen.
Ik heb juist de plakker van Yumi getrokken, want hij hing alleen nog maar met het plakgedeelte vast, denk dat hij haar moest irriteren, want verder blijft ze van haar wonde. Zolang ze niet aan haar draadjes prutst is het goed voor mij, maar anders gaat ze ook een kraag moeten aandoen zoals haar dochter.

Moet er een plakker op? Hier hebben ze nooit een plakker erop gekregen :hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#47 Geplaatst 26 januari 2011 - 20:50

Joloka zei:

Moet er een plakker op? Hier hebben ze nooit een plakker erop gekregen :hug: :hug: :hug:

Hier ook niet!

Sati had zelfs geen draadjes, haar wonde werd van binnenuit genaaid! :thumb:
Er zat enkel een stoppeltje te piepen op het einde van de wonde, ze heeft er nooit aan geprutst!

Veel beterschap voor je beide meiden, morgen zullen ze zich al heel wat beter voelen! :hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#48 Geplaatst 26 januari 2011 - 21:33

Joloka zei:

Ja bij MM en Taiga was dat ook zo. Bij MM was die er het 1e uur al af en had ze nog maar 3 draadjes over :trance:

Ik weet eigenlijk niet juist waarom hij het doet. Hoe wordt het dan wel gedaan bij jullie? Zijn de draadjes gewoon bloot dan? Als het niet geniet wordt?
Van binnenuit lijkt mij het beste, maar ja het is nu zo. Op deze manier zal het ook wel lukken
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#49 Geplaatst 26 januari 2011 - 21:47

:flower:

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#50 Geplaatst 26 januari 2011 - 21:49

onze dierenarts gebruikt zelfverterende draadjes. geen plakkers, geen kraagjes. toch niet bij sterilisatie. Wel een erg zicht zo'n kraagje. Zal blij zijn als de onze haar kapje af mag.
Veel beterschap aan beide dames ... :hug :hug
Geplaatste afbeelding

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#51 Geplaatst 26 januari 2011 - 21:54

Veel beterschap aan de poezels :geluk: !!!

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#52 Geplaatst 26 januari 2011 - 22:04

Waar staat dat ergens waarom je stopt, ik heb dat precies gemist?
Veel beterschap voor de dames in elk geval!

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#53 Geplaatst 27 januari 2011 - 00:31

wens je poezels heel veel beterschap toe ,vergaan die draadjes dan niet vanzelf ? bij mijn vorige poes hadden ze geen oplosbare draadjes gebruikt en toen ze eruit moesten heeft ze een trauma van over gehouden , :hug: :geluk:
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#54 Geplaatst 27 januari 2011 - 07:11

YvVanRoyen zei:

onze dierenarts gebruikt zelfverterende draadjes. geen plakkers, geen kraagjes. toch niet bij sterilisatie. Wel een erg zicht zo'n kraagje. Zal blij zijn als de onze haar kapje af mag.
Veel beterschap aan beide dames ... :hug :hug

Als ik eerlijk mag zijn, dan zou ik (mocht ik ooit nog eens een kat moeten laten steriliseren) opteren voor niet zelfverterende draadjes. Heel veel katten reageren daar allergisch op (ik heb het hier zelf 2 keer meegemaakt) en dat is helemaal niet leuk voor de katten (die worden dan ziek) en ook niet voor ons.

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#55 Geplaatst 31 januari 2011 - 13:29

Ja het zijn oplosbare draadjes, maar hierin volg ik ook meer Joloka haar mening. Onze Taiga was daar ook allergisch aan en dat meisje heeft er lang last van gehad.

Update over onze 2:
Mystic haar draadjes zijn er ALLEMAAL uit, ze heeft ze vakkundig zelf verwijderd zelfs met haar kapje op. Hoe lenig mag ze dan wel niet zijn :o :trance: . Nu valt er niet veel meer aan te doen natuurlijk, ze wast haar wonde ook vaak en de wonde is grotendeels dicht. Hoe ik het nu zie, ziet het er mooi uit, geen onstekingen en misschien was ze ook wel allergisch aan die draadjes.
Yumi haar draadjes zitten er nog voor het grootste deel in.

Ze zijn allebei zoveel liever geworden. Het zijn echte knuffelpoezen geworden terwijl ze voordien zelfs een beetje achteruit deinsden als ze gestreeld werden en niet lang op schoot wilden zitten. Wat een wereld van verschil :loveshower: :hart:

@ Misskitty: Klopt denk ik, heb er ook nooit een apart topic voor geopend, maar heb het wel eens ergens vermeld waarvan sommigen het wisten (Solotje oa).
Ten 1e is er de plaats, ons appartementje is eigenlijk toch wel wat te klein en biedt niet voldoende mogelijkheden om kittens goed te kunnen laten opgroeien imo. Ik voelde mij ook vooral schuldig dat we ze eens niet veilig konden buitenlaten, want het was toen volop genieten van het zomerweer.
Ten 2e hebben we Taiga die compleet veranderd is door kittens in huis. Al vanaf dat Yumi terug kwam van de dekkater begon ze vals te doen tegen elke kat. tegen ons was ze wel nog altijd heel flodderig, maar tegen de andere katten was ze echt bitchy. Vechten, blazen, domineren, wegjagen, ...
We merkten dat ze echt niet gelukkig was ook (wat we ook deden om ervoor te zorgen dat het kon beteren) en de spanning in onze groep was erg te snijden. Na dit bijna een jaar aan te zien, hebben we dan maar besloten om Taiga toch te herplaatsen omdat het alleen maar verergerde. Onze valse hoop was verdwenen als sneeuw voor de zon.

Als er iets is wat ik NOOIT meer wil doen dan is het wel herplaatsen. Het voelt zo vreselijk onecht en onwennig aan om het dierenartsboekje, stamboom enz te overhandigen aan iemand onbekend en je liefste poes daar te laten. Vooral toch omdat je in het begin altijd dacht dat dat kleine prutske ook oud mocht worden bij je. Het heeft een aantal maanden geduurd vooraleer onze katten terug onderling goed overeenkwamen, maar toen het zover was, wisten we met 100% zekerheid dat we de juiste keuze gemaakt hadden.

En toen... ben ik beginnen nadenken over onze catteryplannen. Toen dacht ik van: "Als een cattery inhoudt dat je in je achterhoofd moet houden dat er altijd wel een kans bestaat dat je eens zou moeten herplaatsen, dan stop ik er liever nu mee voor ik nog 1 van onze huidige schatten moet herplaatsen." Vooral ook omdat we niet al te groot wonen en ik het toch wel erg belangrijk vind dat geen enkele kat iets tekort mag komen. We weten niet hoe onze huidige poezen zouden reageren op een nestje kittens (enkel van MM en Yumi weten we hoe ze erover denken), maar ik heb echt geen zin om het nog eens te moeten riskeren dat het terug fout afloopt, daarvoor hou ik teveel van de rust in onze groep die is weergekeerd.

Ik verkies een rustige poezenbende die onderling heel goed met elkaar overeenkomt boven een nestje kittens.
Hoe spijtig het ook is, de kittens zullen we missen, maar Taiga missen we nog elke dag en dat gevoel overheerst duidelijk dus heb mijn keuze daarop gebaseerd. Vandaar ook dat Milo als laatste erbij is gekomen. Ik weet zo goed als zeker dat hij het niet leuk zou vinden mocht de aandacht verdeeld moeten worden onder een nestje kittens, daarvoor is hij te veeleisend.

Bewerkt door Spanishke, 31 januari 2011 - 13:43.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#56 Geplaatst 31 januari 2011 - 13:31

Joloka zei:

Als ik eerlijk mag zijn, dan zou ik (mocht ik ooit nog eens een kat moeten laten steriliseren) opteren voor niet zelfverterende draadjes. Heel veel katten reageren daar allergisch op (ik heb het hier zelf 2 keer meegemaakt) en dat is helemaal niet leuk voor de katten (die worden dan ziek) en ook niet voor ons.

Ik kies ook voor niet-zelfverterende draadjes. Ze zijn heel handig als de kat er niet op reageert, maar als de kat er wel op reageert dan is het allesbehalve fijn voor baasje en beestje. Dan maar 10 dagen later terug voor de draadjes eruit te laten halen, meeste da's doen dat denk ik ook gratis, zonder consultkosten, omdat het bij de nazorg hoort.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#57 Geplaatst 31 januari 2011 - 13:40

Smitten Kitten zei:

Ik kies ook voor niet-zelfverterende draadjes. Ze zijn heel handig als de kat er niet op reageert, maar als de kat er wel op reageert dan is het allesbehalve fijn voor baasje en beestje. Dan maar 10 dagen later terug voor de draadjes eruit te laten halen, meeste da's doen dat denk ik ook gratis, zonder consultkosten, omdat het bij de nazorg hoort.

De behandeling van de allergische reaktie was hier ook gratis, was ook nazorg ;) .
En voor Katrien: :dancer: :dancer: :dancer:

Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#58 Geplaatst 31 januari 2011 - 19:37

Leuk dat je meiden zo veranderd zijn en echte fletsers worden sinds de sterilisatie! :thumb:

Je beslissing is wel de juiste, je hebt er duidelijk zeer goed over nagedacht, en gezien de jammerlijke ervaring die je met Taiga voorhad was die beslissing uiteindelijk niet zo moeilijk te maken.
Als je voor een dier gaat ben ik ook van mening dat dit voor zijn hele leven is en niet voor eventjes!
Ik zou het ook nooit willen meemaken!

Echt jammer voor jullie dat het zo gelopen is :hug: :hug: :hug:

Maar gelukkig heb je nu een mooie, hechte groep waarvan je zonder verdere vrees dat zoiets nog eens gebeurt ten volle kan genieten! :thumb:

Bewerkt door haemoglobine, 31 januari 2011 - 19:38.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo