Spring naar inhoud

- - - - -

Féline en Alissia - soms niet de beste vriendinnetjes?

• Log in om te reageren
19 reacties op dit onderwerp
DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 30 januari 2011 - 08:04

Hier doet Julie dat ook.Kan soms hevig uithalen tegen Lucky die haar zit te pesten.Als het te erg wordt leid ik ze af door met hun te spelen.Een tijdje later liggen ze knus bij elkaar jn het kleinste mandje.

Bewerkt door DORIS, 30 januari 2011 - 08:07.

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#17 Geplaatst 30 januari 2011 - 09:07

Tinne zei:

Maar als er een rangorde is, dan is er toch een zekere vorm van dominantie?

Een paar weken geleden was het hier ook altijd heibel en echt vechten.  Ik had de vraag aan een gedragstherapeute gesteld of het kwam doordat ze de rangorde bepalen en die zei ook dat rangorde bij katten niet bestaat en echte dominantie van een kat in de groep ook niet wat het dominante gedrag kan best wisselen in een groep katten.

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 30 januari 2011 - 19:23

Lilia2055 zei:

Katten kennen geen dominantie maar status. Ze nemen geen vaste positie in binnen de kolonie, er zijn dus geen leiders of alfadieren,. Allerlei omstandigheden kunnen de status doen veranderen. Het is ingewikkeld want een kat heeft niet dezelfde status voor elke kat.

Hier kan ik wel iets mee :) Moest iemand nog een goede uitleg hebben, dan mag je die altijd laten horen.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 04 februari 2011 - 10:38

Update: Die 2 amuseren hun super met elkaar, zijn denk ik blij dat ze elkaar hebben want Azarro is echt zo'n lamme goedzak kater :d :d  En die 2 meisjes maar rondcrossen!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 04 februari 2011 - 16:14

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag