Spring naar inhoud

- - - - -

bloed en diarree

• Log in om te reageren
146 reacties op dit onderwerp
flurtje
flurtje
  • 359 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 25 januari 2011 - 19:30

Merlin had al eindje diarree... Vanavond kwam ie uit zijn kattenbak en deze keer ging er ook bloed aan z'n vacht. pfff Heb hier al weer geweend.

Wat zijn de redenen waarom katten bloed in hun stoelgang hebben? :cry:

Morgenavond gaan we alvast naar DA.
Geplaatste afbeelding

Fietje26
Fietje26
  • 6.738 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 25 januari 2011 - 19:47

Ik kan je hiermee niet helpen. In ieder geval heel veel succes bij de DA morgen! :geluk: Ik hoop dat het niets ernstigs is :hug: :hug:
Geplaatste afbeelding
Dogs come when they're called, cats take a  message and get back to you.- Mary Bly

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 25 januari 2011 - 19:50

Het kan zijn dat hij wormen heeft. Of door het persen dat er een beetje bloed meekomt door een adertje dat gesprongen is. Wanneer heb je hem ontwormd, en wat gaf je tegen de diarree? Heeft hij ook speciale voeding?
Je hoeft niet te wenen, zo erg is het allemaal niet, het komt wel in orde. :hug:

flurtje
flurtje
  • 359 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 25 januari 2011 - 19:51

'k hoop het ook... want met mijn vorige kat is het nt zo goe afgelopen. Ie had het leucose virus :( :( en sindsdien ben ik echt op m'n goede en vanaf dat ik iets  raars zie... ben ik direct bang
Geplaatste afbeelding

flurtje
flurtje
  • 359 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 25 januari 2011 - 19:53

Ik heb de planten weggedaan.. dus daar kan ie nu nt meer aan. Ie krijgt alleen maar Royal Canin en voor ontworming geef ik hem elke maand een half pilleke (nog maar 7 maand oud). Normaal moet ie begin februari weer e half pilleke nemen
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 25 januari 2011 - 20:01

Ik geef hier Drontal tegen de wormen, 1 pil is voor 4kg gewicht van de kat. Je kan die ook gemakkelijk in stukken doen.
Ik heb ons Billy nu ook tegen lintworm een 3 tal maanden achteréén behandeld, anders ontworm ik de katten 2x per jaar. Voor spoelwormen hoef je niet elke maand te behandelen, ik dacht dat 1 herhaling genoeg was. Heeft je da dit mss aangeraden?

Ben effe gaan opzoeken, tot de leeftijd van 6 maanden elke maand ontwormen en dan tot de leeftijd van 1j om de 2 maanden ontwormen.

Bewerkt door catherine, 25 januari 2011 - 20:05.

flurtje
flurtje
  • 359 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 25 januari 2011 - 20:13

ah, tot nu toe deed ik het nog elke maand. De mijne heet Milbemax. Ik had nog een pilleke meegekregen bij de cattery.'k geef een halven omdat het pillekes zijn voor katten tot 8 kg (tussen 2 en 8 kg)
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 25 januari 2011 - 20:49

Milbemax is een goed ontwormingsmiddel. :thumb:

flurtje
flurtje
  • 359 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 25 januari 2011 - 20:55

ok:-) dan zit da toch al goe... da's 't rare... ie krijgt pillen, dus zou wel raar zijn moest ie wormen hebben :s
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#10 Geplaatst 25 januari 2011 - 20:59

ja idd het zou raar zijn. Mss gewoon door het persen dan. Is die diarree al beter of nog niet? Je mag lacteol of actieve kool ook geven hoor, dat zijn  goede bacteriën voor de darmen. Ook een lepeltje gewone witte yoghourt is goed.

flurtje
flurtje
  • 359 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 25 januari 2011 - 21:06

Ik zie het nt zo goed in zijn kattenbak of ie al dan niet diarree heeft. Het zijn goede kattenbakkorrels die de stoelgang zo ie zo mooi vast maakt. Maar Merlin heeft zodanig veel haar dat , vanaf ie uit zijn kattenbak komt, je direct kan zien of ie vaste stoelgang heeft of nt. Als het niet vast is , is er veel opkuiswerk aan zijn haartje vanachter...
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#12 Geplaatst 25 januari 2011 - 21:26

flurtje zei:

Ik zie het nt zo goed in zijn kattenbak of ie al dan niet diarree heeft. Het zijn goede kattenbakkorrels die de stoelgang zo ie zo mooi vast maakt. Maar Merlin heeft zodanig veel haar dat , vanaf ie uit zijn kattenbak komt, je direct kan zien of ie vaste stoelgang heeft of nt. Als het niet vast is , is er veel opkuiswerk aan zijn haartje vanachter...

Kan je niet zien of het mooie drolletjes zijn of meer platte vormpjes (als ik het echt wil weten, doe ik handschoenen aan en breek ik zo een vast koekje open om het te zien. Ik weet het, beroepsmisvorming. Ben verpleegkundige :oops: ). :hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

flurtje
flurtje
  • 359 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 25 januari 2011 - 21:33

Joloka zei:

Kan je niet zien of het mooie drolletjes zijn of meer platte vormpjes (als ik het echt wil weten, doe ik handschoenen aan en breek ik zo een vast koekje open om het te zien. Ik weet het, beroepsmisvorming. Ben verpleegkundige :oops: ). :hug: :hug: :hug:

hoh deze keer waren het nog redelijk mooie drolletjes, soms zitten er inderdaad wat plattere bij. Haha 'k ga ook eens jouw systeem moeten toepassen om zeker te zijn :goofy:
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 26 januari 2011 - 14:27

Als er eenmalig een beetje helder bloed bij de ontlasting is, hoef je niet te panikeren hoor, dat gebeurt hier ook wel eens. Dan is het waarschijnlijk een adertje dat gesprongen is bij het persen. Als er telkens bloed bij de ontlasting is, dan ga je best naar je DA.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 26 januari 2011 - 15:07

Hou ons op de hoogte van je schat! :)