Spring naar inhoud

- - - - -

bloed en diarree

• Log in om te reageren
146 reacties op dit onderwerp
krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#106 Geplaatst 04 februari 2011 - 23:34

Na vijf dagen moet je al terug mooie drolletjes hebben.Ze zijn er inderdaad niet ziek van maar leuk is anders hé.Je kan het trouwens zelf ook krijgen en dan ben je heel erg ziek (voelt als een soort super buikgriep) dus goed handen wassen.

flurtje
flurtje
  • 359 berichten
  • 1 katten

#107 Geplaatst 04 februari 2011 - 23:36

Omg.... da beloofd, heb jij het al eens gehad misschien? ik was idd wel altijd mijn handen, hopelijk is dat genoeg...
Geplaatste afbeelding

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#108 Geplaatst 04 februari 2011 - 23:46

Ja :misselijk: :LOL: .Ik had eens een stam die gevoelig was aan panacur en mijn dierenarts maar stomorgyl geven.Het werd erger en erger,echt waterdiarree,je hoorde van ver dat ze op de kattebak zaten.Het bleef maar duren en uiteindelijk werden ze ook echt ziek,gingen ineen zitten van de buikpijn.Er was al bloed getrokken en ze spraken ook al van biopten van hun darmen te gaan nemen toen mijn dierenarts raad ging vragen aan één van haar vroegere professoren en toen zijn we er meteen vanaf geraakt.Ondertussen had ik het echter ook,ben toen enorm ziek geweest!

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#109 Geplaatst 05 februari 2011 - 15:18

ik heb het ook zitten gehad ondanks dat ik mijn handen heel goed was als ik met de kattenbak ben bezig geweest
Ik heb dus ook giardia behandeling gekregen :oops:

flurtje
flurtje
  • 359 berichten
  • 1 katten

#110 Geplaatst 05 februari 2011 - 15:20

omg! help, jullie maken mij bang:-) hebben jullie er dan lang last van gehad? welke pillen moesten jullie dan nemen?
Geplaatste afbeelding

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#111 Geplaatst 05 februari 2011 - 15:46

Ik kreeg de ééne "buikgriep" na de andere tot ik bedacht dat ik ook wel eens giardia kon hebben en de dokter heeft mij toen pillen gegeven (tinidazole) dat waren vijf pilletjes die ik moest nemen en ik was er vanaf,veeeeeeeeeeel gemakkelijker dan bij de katten! :LOL:

Bewerkt door krulleke, 05 februari 2011 - 15:47.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#112 Geplaatst 05 februari 2011 - 15:59

Een kitten behandelen is niet zo gemakelijk.
Stomorgyl is niet gezond voor kittens vanwege mogelijke bijwerkingen, vandaar dat men Panacur gebruikt als eerste redmiddel. Meestal werkt dat ook wel snel en zeer goed. Soms keert het wel terug achteraf, maar dan dient de behandeling herhaald te worden. Je had nu toch zeker wel al verbetering moeten zien, vreemd...

Naast giardia kan er ook nog sprake zijn van trichochomonas, die twee parasieten hangen soms samen. En dat is nog veel moeilijker te behandelen.
Om dat op te sporen bestaat een test in Duitsland.
Behandeling bestaat uit nog een geheel ander medicament en het is er eentje dat nog in de experimentele fase zit.
Ik ken iemand die dit voor had en haar kitten is geheel probleemloos met die medicatie behandeld en ze is er helemaal van af.
Een verademing voor haar !!

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#113 Geplaatst 05 februari 2011 - 16:17

flurtje daar moet ge niet bang van zijn hoor, ik heb zo al darmproblemen (prikkelbare darmsyndroom) en dacht eerst dat ik daar serieuze opstoot van kreeg maar dat was niet zoals het anders was en ik begon ook slijmerige drollen in de wc te ploinken :oops: , 1+1=2 dus ik wist hoe laat het was, bij de dokter geweest, gezegd dat mijn poezen giardia hadden gehad en ik nu ook met niet normale darmproblemen zat, k heb ook pilletjes gekregen maar weet niet meer hoe die noemden , aantal dagen genomen en ik was er vanaf.
Bij ons was t zo dat we iedere dag meerdere malen onzen diddl zijn poep en poten moesten afkuisen , er bleef altijd wel wat hangen aan zijn achterste ocharme en hij had de slechte gewoonte om er dan ook nog eens in te staan trappen in zijn drollen in de bak, hij wou ze dan begraven maar hij was daar in t begin niet bepaald een krak in...
En dan ging hij gaan lopen als hij je zag afkomen met je natte doekje en rende hij het hele huis door en vond je door het hele huis overal kakremsporen :LOL:
En volgens mij heb ik het zo zitten gehad, dat ik op een keer zijn achterste en poten heb afgekuist en ik net met iets anders bezig was en afgeleid was en ik niet onmiddellijk mijn handen heb gewassen en ik ondertussen toch aan mijn gezicht ben aangeweest...
Maar ge moet daar gene schrik van hebben hoor, als je darmproblemen krijgt ga je gewoon naar de dokter en zeg je dat je vermoeden hebt van giardia en dan krijg je de nodige medicijnen en ben je er vanaf ;)

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#114 Geplaatst 05 februari 2011 - 16:19

tritrichomonas wordt sedert vorig jaar trouwens ook in ons eigen land getest en in nederland werd het ook al getest.
Onzen diddl is daar vorig jaar op getest geweest

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#115 Geplaatst 05 februari 2011 - 16:20

en vergeet de hele boel niet te stomen en te wassen want anders kan je bezig blijven ;)

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#116 Geplaatst 05 februari 2011 - 17:43

Een flesjes handontsmetting naast de kattenbak zetten (zodat je je handen kan ontsmetten erna). :hug:

Geplaatste afbeelding

flurtje
flurtje
  • 359 berichten
  • 1 katten

#117 Geplaatst 05 februari 2011 - 17:56

lathyrus zei:

flurtje daar moet ge niet bang van zijn hoor, ik heb zo al darmproblemen (prikkelbare darmsyndroom) en dacht eerst dat ik daar serieuze opstoot van kreeg maar dat was niet zoals het anders was en ik begon ook slijmerige drollen in de wc te ploinken :oops: , 1+1=2 dus ik wist hoe laat het was, bij de dokter geweest, gezegd dat mijn poezen giardia hadden gehad en ik nu ook met niet normale darmproblemen zat, k heb ook pilletjes gekregen maar weet niet meer hoe die noemden , aantal dagen genomen en ik was er vanaf.
Bij ons was t zo dat we iedere dag meerdere malen onzen diddl zijn poep en poten moesten afkuisen , er bleef altijd wel wat hangen aan zijn achterste ocharme en hij had de slechte gewoonte om er dan ook nog eens in te staan trappen in zijn drollen in de bak, hij wou ze dan begraven maar hij was daar in t begin niet bepaald een krak in...
En dan ging hij gaan lopen als hij je zag afkomen met je natte doekje en rende hij het hele huis door en vond je door het hele huis overal kakremsporen :LOL:
En volgens mij heb ik het zo zitten gehad, dat ik op een keer zijn achterste en poten heb afgekuist en ik net met iets anders bezig was en afgeleid was en ik niet onmiddellijk mijn handen heb gewassen en ik ondertussen toch aan mijn gezicht ben aangeweest...
Maar ge moet daar gene schrik van hebben hoor, als je darmproblemen krijgt ga je gewoon naar de dokter en zeg je dat je vermoeden hebt van giardia en dan krijg je de nodige medicijnen en ben je er vanaf ;)

Daar zeg je me iets!!! heb net hetzelfde... prikkelbare darmsyndroom... heb het echt in perioden, de ene keer helemaal gn last en de andere keer enorm. Heb al ontdekt dat ik pizza's moet bannen want als ik dat eet kan ik enoooooooorm veel pijn hebben. 'k word daar dan soms zelf misselijk van en val (bij wijze van spreke) bijna flauw van de pijn!! In het begin wist ik echt nt wat ik had, heb dan veel dingen opgezocht op 't internet en merkte dat ik dezelfde symptomen had. In het begin was ik zelf bang om weg te gaan naar mensen, bang dat ik net dan pijn zou beginnen krijgen. Soms zat ik ook in mijn kop... en kreeg ik het dan sowieso omdat ik eraan dacht en er mee bezig was.

Goed dat ik weet dat er ook trichochomonas bestaat. Maandag gaan we nog es na DA en nog eens grondig onderzoek doen...
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#118 Geplaatst 05 februari 2011 - 18:02

flurtje zei:

Daar zeg je me iets!!! heb net hetzelfde... prikkelbare darmsyndroom... heb het echt in perioden, de ene keer helemaal gn last en de andere keer enorm. Heb al ontdekt dat ik pizza's moet bannen want als ik dat eet kan ik enoooooooorm veel pijn hebben. 'k word daar dan soms zelf misselijk van en val (bij wijze van spreke) bijna flauw van de pijn!! In het begin wist ik echt nt wat ik had, heb dan veel dingen opgezocht op 't internet en merkte dat ik dezelfde symptomen had. In het begin was ik zelf bang om weg te gaan naar mensen, bang dat ik net dan pijn zou beginnen krijgen. Soms zat ik ook in mijn kop... en kreeg ik het dan sowieso omdat ik eraan dacht en er mee bezig was.

Goed dat ik weet dat er ook trichochomonas bestaat. Maandag gaan we nog es na DA en nog eens grondig onderzoek doen...

Het is tritrichomonas foetus ;) en je moet echt aandringen bij de da om het te laten onderzoeken (veel da's denken nog altijd dat het niet voorkomt bij katten).

Geplaatste afbeelding

flurtje
flurtje
  • 359 berichten
  • 1 katten

#119 Geplaatst 05 februari 2011 - 18:04

wat een woord:-) ok goe da'k et weet. 'k zou beter van eerste keer weer een staaltje meedoen zeker? kga wss gaan op consultie, dus ja...
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#120 Geplaatst 05 februari 2011 - 18:06

flurtje zei:

wat een woord:-) ok goe da'k et weet. 'k zou beter van eerste keer weer een staaltje meedoen zeker? kga wss gaan op consultie, dus ja...

Neem maar een staaltje mee ;)

Geplaatste afbeelding