Spring naar inhoud

- - - - -

bloed en diarree

• Log in om te reageren
146 reacties op dit onderwerp
flurtje
flurtje
  • 359 berichten
  • 1 katten

#136 Geplaatst 08 februari 2011 - 22:17

ahzo, en toen jij die panacur gaf aan je katten, loste je die pillen dan ook op in beetje water en over eten gieten (ik goot het over Hill's). volgende week moet ik weer beginnen met vijf dagen panacur geven, maar wil die hill's blikvoer niet meer geven (aangezien merlin daar niet goe tegen kan). maar ik weet niet als je dat ook kan gieten over korrels.
Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#137 Geplaatst 09 februari 2011 - 10:53

flurtje zei:

ahzo, en toen jij die panacur gaf aan je katten, loste je die pillen dan ook op in beetje water en over eten gieten (ik goot het over Hill's). volgende week moet ik weer beginnen met vijf dagen panacur geven, maar wil die hill's blikvoer niet meer geven (aangezien merlin daar niet goe tegen kan). maar ik weet niet als je dat ook kan gieten over korrels.

Ik gebruik hier de pasta die ik rechtreeks in het mondje doe.
En voor de groten, de pilletjes die ik achteraan op hun tong leg en laat doorslikken.
Pillen door het voer mengen heb ik nog nooit gedaan. Het zou hier dus niet correct gedoseert zijn op die manier met meerdere katten.

De pilltjes in een stukje gekookte kipfilet verstoppen of
wat hier ook altijd wel werkt is de pilletjes in een heel klein stukje
La vache qui rit, kaas verstoppen, daar zijn ze hier gek op.

flurtje
flurtje
  • 359 berichten
  • 1 katten

#138 Geplaatst 09 februari 2011 - 11:06

ah ok, zijn pilletjes voor ontworming gaf ik ook gewoon zo, door zn mondje open te doen en hem te laten inslikken. Dat lukte lik wel. Na paar keer proberen :d
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#139 Geplaatst 09 februari 2011 - 12:57

Joloka zei:

hill's vind ik persoonlijk niet zo een goed merk. Het is wel een merk aanbevolen door da's (maar ze zullen er ook wel een provisie op krijgen ;) ).

Wat is er dan niet zo goed aan hills?
Mijn dierenarts zegt dat dat toch de beste voeding is die je kan geven.
En met onzen diddl was het de enige voeding die werkte (hij heeft chronische darmontsteking en mag omwille van zijn hcm geen cortisone krijgen, voordien zat er altijd bloed in zijn kakjes, vanaf we die hills hert en groene erwt geven is dat bloed toch weg) en we hebben heel wat voeding uitgeprobeerd en genen brol zoals whiskas of sheba maar dieetvoeding en andere goede voeding van goede degelijke merken.
Het is wel kostelijk ja, hij is hier daarnet 3 zakjes van ocharme 2 kg komen leveren (hert en groene erwt) en 24 blikken van de natvoeding van t zelfde: honderd in de dertig euro euro , kostelijke beet (kostelijk bezoek ook voor de zoveelste keer, weer maar eens 196 euro kwijt aan de dierenarts, k heb gevraagd of we geen klantenkaart krijgen O:) ).
Maar als je het opzoekt hoeveel je er ergens anders voor betaald betaal je heus niet minder.
Indertijd kochten we carocat ook bij de dierenarts
ik hoorde dat ook altijd vertellen over dat dierenartsen k weet niet hoeveel provisie vangen op het eten dat ze verkopen dus heb ik het opgezocht hoeveel je voor de carocat in de winkel of in de webshop moest betalen en dat was ofwel hetzelfde ofwel was t nog duurder in de webshop (zonder leveringskosten dan nog)
Als de webshop en de dierenwinkel er provisie op mogen vragen (die verkopen dat ook niet zonder er zelf winst op te maken toch) waarom mag de dierenarts dan niet exact dezelfde winst maken?
En hij komt het dan nog leveren aan huis voor niks (hij komt het ook brengen als de kinders niks mankeren en hij hier eigenlijk niet moet zijn).

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#140 Geplaatst 09 februari 2011 - 13:06

Trouwens, flurtje, als je de medicatie zou geven in smeerkaas of kip en merlin zou het doorkrijgen dat dat pilletje er in zit en het niet meer willen opeten kan je ook proberen met paté maar dan foie gras
Bij de onze is dat ook miserie geweest in t begin met pilletjes en ook vanalles geprobeerd maar ze hadden het heel snel door als er ergens een pilletje inzat en wilden het dan niet meer opeten.
We dachten dan aan paté maar in gewone paté zit allemaal varken en varken mogen ze niet krijgen.
Ik heb dan maar mijn eigen principes overboord gegooid (ik ben tegen foie gras, daar worden dieren voor mishandeld en dat komt normaal gezien nooit in ons kot binnen) en stuk foie gras gekocht en dat smikkelden ze met pil en al iedere keer op, er zaten geen graten in amai mijn voeten.
Ik hoop toch dat Merlin smeerkaas graag eet

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#141 Geplaatst 09 februari 2011 - 18:12

Onze Euzie is heeeel erg ziek geweest aan zijn darmen.Hij verdroeg alleen Hill's Z/D blikjes.Na een jaar verdroeg hij ook de droge voeding en nu na dik twee jaar is hij volledig genezen :dancer: :dancer: :dancer: !Ik vind het nog steeds een wonder en ben elke dag dankbaar.Hij wil nu alleen nog "brol" :trance: eten : zakjes Sheba en die kuipjes met hele stukken tonijn :LOL: .

Bewerkt door krulleke, 09 februari 2011 - 18:18.

flurtje
flurtje
  • 359 berichten
  • 1 katten

#142 Geplaatst 10 februari 2011 - 11:40

Lap, vanmorgen opgestaan en Merlin had weer diarree gehad... ie heeft lik vijf dagen niks gehad en nu wel weer. Vandaag moest ik weer beginnen met zijn pil te geven voor vijf dagen.
Geplaatste afbeelding

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#143 Geplaatst 10 februari 2011 - 14:29

Goede raad : ga terug naar de dierenarts.

flurtje
flurtje
  • 359 berichten
  • 1 katten

#144 Geplaatst 10 februari 2011 - 14:33

ok, dat is duidelijk haha :-)
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#145 Geplaatst 10 februari 2011 - 16:22

:hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

flurtje
flurtje
  • 359 berichten
  • 1 katten

#146 Geplaatst 10 februari 2011 - 21:36

Vanavond heeft mijn vriend gebeld na DA. Ze zei dat we pas verbetering gingen zien na de tweede keer of derde keer da we hem vijf dagen pillen geven. vandaag ben ik begonnen met de tweede reeks pillen. (hij heeft wel al stuk minder last, vijf dagen lang heeft hij gn diarree gehad, juist vanmorgen wat)
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#147 Geplaatst 10 februari 2011 - 21:39

flurtje zei:

Vanavond heeft mijn vriend gebeld na DA. Ze zei dat we pas verbetering gingen zien na de tweede keer of derde keer da we hem vijf dagen pillen geven. vandaag ben ik begonnen met de tweede reeks pillen. (hij heeft wel al stuk minder last, vijf dagen lang heeft hij gn diarree gehad, juist vanmorgen wat)

:hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding