Spring naar inhoud

- - - - -

bloed en diarree

• Log in om te reageren
146 reacties op dit onderwerp
flurtje
flurtje
  • 359 berichten
  • 1 katten

#16 Geplaatst 26 januari 2011 - 15:35

zal ik doen, straks om vijf uur naar de DA , 'k hou al weer mijn hart vast. Hopelijk is het niks ergs... ie moest wel nuchter zijn , dus heel de dag geen eten of drinken. was echt zielig om te zien vanmorgen... ie had zo'n honger. snif
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#17 Geplaatst 26 januari 2011 - 15:37

Waarom moest hij nuchter zijn?

flurtje
flurtje
  • 359 berichten
  • 1 katten

#18 Geplaatst 26 januari 2011 - 15:57

'k weet nt, omda ze bloed gaan trekken? ik heb gn idee, mijn vriend had gebeld na de DA voor afspraak, we moesten ook een staaltje meenemen van zijn stoelgang
Geplaatste afbeelding

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 26 januari 2011 - 16:12

Veel beterschap voor Merlin :hug: :hug:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

flurtje
flurtje
  • 359 berichten
  • 1 katten

#20 Geplaatst 26 januari 2011 - 19:52

Fjoew, de DA  zag niks ernstigs... Ze denkt aan een darmontsteking of zeer gevoelige darmen. Dit gebeurt wel vaker bij ragdolls. Zelf heeft ze ook ragdolls. Ze zal nu de 't staaltje eens bekijken en dan zal ze meer weten.
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#21 Geplaatst 26 januari 2011 - 19:59

flurtje zei:

Fjoew, de DA zag niks ernstigs... Ze denkt aan een darmontsteking of zeer gevoelige darmen. Dit gebeurt wel vaker bij ragdolls. Zelf heeft ze ook ragdolls. Ze zal nu de 't staaltje eens bekijken en dan zal ze meer weten.

En krijgt ze iets van medicatie? Ik heb hier ook een ragdoll met heel gevoelige darmen.

Geplaatste afbeelding

flurtje
flurtje
  • 359 berichten
  • 1 katten

#22 Geplaatst 26 januari 2011 - 20:03

Vrijdag gingen we meer weten... als het een darmontsteking is moeten we antibiotica geven. Indien het gewoon gevoelige darmen zijn, moeten we aangepaste voeding geven. ze sprak gelijk over RC sensitive
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#23 Geplaatst 26 januari 2011 - 20:15

flurtje zei:

Vrijdag gingen we meer weten... als het een darmontsteking is moeten we antibiotica geven. Indien het gewoon gevoelige darmen zijn, moeten we aangepaste voeding geven. ze sprak gelijk over RC sensitive

He, een da die niet eens spreekt van Hill's :lachen: :lachen: :lachen: (sorry, grapje). Nelleke heeft dat ook gegeten en inderdaad toen werd haar stoelgang al een beetje vaster. Op de Versele Laga Lara sensitive deed ze het nog beter en nu krijgt ze hier een mengeling van de lara en Orijen. :geluk: :geluk: :geluk:

Geplaatste afbeelding

flurtje
flurtje
  • 359 berichten
  • 1 katten

#24 Geplaatst 26 januari 2011 - 20:17

ahzo, 'k ben blij dat nt alleen Merlin daar last van heeft... 'k hoop echt dat het beter zal gaan met andere voeding... 't zal afwachten zijn, mo nochtans, de eerste twee maanden heeft ie goe gereageerd op royal canin (voor kittens tot 12 maand). en nu plots zo'n diarree...
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#25 Geplaatst 26 januari 2011 - 20:31

flurtje zei:

ahzo, 'k ben blij dat nt alleen Merlin daar last van heeft... 'k hoop echt dat het beter zal gaan met andere voeding... 't zal afwachten zijn, mo nochtans, de eerste twee maanden heeft ie goe gereageerd op royal canin (voor kittens tot 12 maand). en nu plots zo'n diarree...

Flanelleke Oeps :p 21

Dit is het verhaal van ons Nelleke. Ik rakel het niet graag op maar als ik anderen kan helpen, graag zelfs :hug: .
Nelleke reageert niet alleen op andere voeding met diarree maar ook op stress-situaties vb meubelen die je even anders zet enz... Nu krijgt ze hiervoor al een hele tijd bachbloesems en ze heeft geen diarree gekregen bij de komst van Rafje of Julius. Ze zit gewoon beter in haar vel.
Ik moet wel opletten dat ze niet te vaak een snoepje krijgt (ook al zijn dat gezonde snoepjes). Maar we zien haar zo graag en eigenlijk draait hier veel rond het goed voelen van ons Nellemieke. :geluk: :geluk: :geluk:

Geplaatste afbeelding

Fietje26
Fietje26
  • 6.738 berichten
  • 4 katten

#26 Geplaatst 26 januari 2011 - 20:38

Wat een opluchting dat het niets ernstigs is! Hopelijk is het op te lossen met alleen wat andere voeding :)
Geplaatste afbeelding
Dogs come when they're called, cats take a  message and get back to you.- Mary Bly

flurtje
flurtje
  • 359 berichten
  • 1 katten

#27 Geplaatst 26 januari 2011 - 20:53

wauw joloka... wat een verhaal, 'k werd er even stil van, sommige mensen kunne nt begrijpen dat je een dier zo graag kan zien é... je hebt je echt wel sterk moeten houden toen! 'k ben blij da alles weer goe gaat met je kat! het altijd wel even verschieten als er iets niet pluis is met de kat é
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#28 Geplaatst 26 januari 2011 - 21:00

flurtje zei:

wauw joloka... wat een verhaal, 'k werd er even stil van, sommige mensen kunne nt begrijpen dat je een dier zo graag kan zien é... je hebt je echt wel sterk moeten houden toen! 'k ben blij da alles weer goe gaat met je kat! het altijd wel even verschieten als er iets niet pluis is met de kat é

Yep, als ik haar hier nu bij mij zie liggen: mijn koningin :love: :love: :love: . Maar ik krijg het er nog steeds koud van. Op dat moment ga je er gewoon voor en ik heb heel veel steun gekregen van mijn ventje en de fokkers :love4: . En de da was ook altijd eerlijk tegen mij. Hij heeft ook informatie opgezocht bij andere collega's.
Ik ben nog elke dag dankbaar voor ons Nelleke (en ook voor de andere poezels) :love: :love: :love: .

Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#29 Geplaatst 26 januari 2011 - 21:05

Gewone ontworming helpt niet tegen giardia of trichochomonas (parasieten)
En beide parasieten zijn enkel opspoorbaar door een labotest, vaak in het buitenland.
Dus als het blijft duren zeker eens laten testen...
Drie dagen mest verzamelen (van alle drolletjes die je vind in de bakken een beetje, dus van alle katten in het huishouden door mekaar) in een potteke (gezamelijk in een klein potje, dus kleine beetjes stoelgang zijn voldoende, mag zelfs wat kattenbakvulling aanhangen) en dan binnendragen bij de da om naar een labo te sturen die deze testen verzorgd.
Drie dagen omdat het niet elke keer uitgescheiden wordt en dus niet altijd zichtbaar is in de mest.

Een tijd geleden hebben we het ook voorgehad en toen bleek het om giardia te gaan. Na de behandeling van 10 dagen speciale pilletjes, 2 weken niets en dan weer 10 dagen pilletjes, van bij de DA was alle ellende voorbij. En sedert dan verdragen onze katten alle soorten voeding , er staan 5 verschillende soorten afzonderlijk naar keuze (animonda forel, animonda grande, animonda kitten, sanabelle kitten, sanabelle urinary) en dagelijks krijgen ze ook verschillende soorten natvoer (iams, animonda select, lara vershoudzakjes)
Voorheen kon ik dit echt niet proberen of zat er wel één aan de diaree.
Nu is het zalig en al enkele maanden nooit geen last van diarree, maar vaste compacte stoelgang bij allemaal.
Het is trouwens niet omdat ze geen tekenen hebben, geen diarree hebben, dat ze geen drager van een parasiet kunnen zijn. Pas als de weerstand iets zwakker is speelt het even op.

flurtje
flurtje
  • 359 berichten
  • 1 katten

#30 Geplaatst 26 januari 2011 - 21:11

ai, hopelijk heeft ie da nt... hoe kan ie die parasiet krijgen? of weet je dat nt.. het is een binnenkat en onze enigste kat, 'k weet nt of de kans dan minder is da ie da krijgt
Geplaatste afbeelding