Spring naar inhoud

- - - - -

bloed en diarree

• Log in om te reageren
146 reacties op dit onderwerp
lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#46 Geplaatst 27 januari 2011 - 19:03

joloka en feroesti, t is nog lang niet alles wat ik verteld heb, dat is hier sedert september (toen onze jongste erbij kwam) ook terug aanhoudend problemen geweest.
We snapten dat maar niet dat dat bleef duren ondanks dat we heel snel waren om te behandelen en dat medicatie niet werkte (aanhoudende snotter, nies en hoestproblemen en uiteindelijk alle 4 ziek geworden) , je vraagt je op den duur af wat je in s hemelsnaam verkeerd doet dat het nooit eens stopt en je maakt je constant zorgen (t is al maanden geleden dat ik mijn bed nog gezien heb , ik slaap altijd op de zetel uit schrik dat iemand ziek gaat worden s nachts en ik het niet ga zien).
Wel t is onlangs uitgekomen waarom we zo sukkelden.
We zijn maar weer eens belogen door de fokker waar de jongste van kwam.
Zij zitten blijkbaar al geruime tijd met een bordatellaprobleem en geven ons een kitten mee dat dat meedraagt terwijl ze heel goed weten dat we met een sukkeltje zitten dat hcm heeft en verminderde weerstand heeft door een chronische darmontsteking en dat we heel hard moeten opletten met hem dat er zich niks op zijn hart zet.
Wij zitten hier dus al maanden op de sukkel met bordatella (is uitgekomen doordat er ons verteld werd dat een broertje van onze kleinste is geeuthanaseerd omwille van aangeboren afwijking aan de borstholte-er waren trouwens nog 2 dode kittens in dat nestje maar er werd nooit geantwoord op mijn vraag aan wat die overleden waren- en onze kleinste kreeg problemen met eten na zijn castratie, hij moest steeds braken op zijn droge brokjes, gebeld naar fokkers voor dat autopsierapport, zij gingen helpen zeiden ze en ons dat opsturen, ja dag jan, vergeet het maar.
Ik heb dan zelf gebeld naar de dierenarts die dat autopsierapport had en die heeft het opgestuurd, bleek dat er al 5 dode kittens waren bij die fokker door verstikkingsverschijnselen veroorzaakt door serieuze longontsteking door bordatella. En als wij hen vertelden over de aanhoudende snotter en hoest en niesproblemen hielden ze de lippen stijf op mekaar. De kleine was al ziek van dag 1, zat ook proppendevol met giardia (zijn 1ste drol die hij hier gelegd heeft is getest) en dan krijg je steeds te horen dat het supererg en keijammer is maar voor de rest moet je er maar je plan mee  trekken -dierenarts is hier kind aan huis en heeft ons al ferme duit gekost amai mijn voeten en ja wij hebben dat er voor over maar zouden dat geld dan wel liever besteden aan extra leuke spullen voor de kinders ipv steeds aan de dierenarts te moeten overhandigen en k vind dat als je als fokker een kitten meegeeft dat al ziek is van dag 1 dat je dan toch je verantwoordelijkheid mag nemen en er iets van mag betalen, al was t maar een doosje medicijnen van nog geen 10 euro, dan laat je tenminste zien dat je er nog een bal om geeft- en dan weten ze heel goed dat ze bordatella in huis hebben en zeggen ze niks...Dan zitten wij hier peentjes te zweten omdat we schrik hebben voor een aangeboren borstholte afwijking bij de kleinste en weten ze dat dat we dood van de schrik zitten door hun verhaaltjes die niet waar zijn en zeggen ze nog niks. Sedert dat autopsierapport op mijn vraag is opgestuurd heb ik nog niks van hen gehoord. Het blijft heel stil aan de overkant. Terwijl ze zich toch zo bezorgd voordeden en ons zelfs vertelden dat als de kleinste een aangeboren afwijking aan de borstholte zou hebben dat ze dat dan kei erg zouden  vinden voor ons aangezien we ons twee oudste waarschijnlijk ook snel gaan verliezen aan hcm en ze boden ons in t geval van een afwijking een kitten aan aan halve prijs.
Wat een geste, een kitten besmet met bordatella aan halve prijs aanbieden als je weet dat er geen sprake is van een aangeboren afwijking aan de borstholte
Ik heb er echt wel genoeg van van dat gelieg en opgelicht.
Dan ben je zelf eerlijk tegen de mensen en word je gewoon langs alle kanten belogen en bedrogen
Bah :censored:
En ondertussen hebben we ook nog altijd onze stamboom niet te zien gekregen, je betaalt voor een kitten met stamboom en je krijgt een ziek kitten dat je hele roedel besmet en ziek maakt maar een stamboom, nee, nog niet gezien...
sorry hoor voor mijn off topic gaan, het moest er nog eens uit...

diene sensible hebben we ook nog aan diddl moeten geven maar raar maar waar daar ging hij nog wat slapper van op den bak, we zijn daar moeten mee stoppen en hebben andere anti allergene voeding moeten proberen

Bewerkt door lathyrus, 27 januari 2011 - 19:05.

flurtje
flurtje
  • 359 berichten
  • 1 katten

#47 Geplaatst 27 januari 2011 - 19:23

nuja, 'k heb gisteravond Merlin weer eten gegeve, en vanmorgen mochten we weer zijn poepje kuisen. 't was weer de moeite... 'k veronderstel dat het dus wel an't eten ligt... nog één dagje en dan weten we meer. 'k geef hem nu nog gewoon z'n eten verder, 'k kan nt anders, anders heeft ie niks om te eten
Geplaatste afbeelding

Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#48 Geplaatst 27 januari 2011 - 19:25

Oei, dat valt echt niet mee, de problemen die je er nu mee hebt. Hopelijk vind je de juiste voeding en de reden van zijn darmproblemen. Hebben jullie laten testen op parasieten en giardia?

flurtje
flurtje
  • 359 berichten
  • 1 katten

#49 Geplaatst 27 januari 2011 - 19:30

Nog niet, 'k ga eerst afwachten wat de DA morgen vertelt over het staaltje dat we meegegeven hebben...

Lathyrus... wat jij allemaal zegt, amai 'k verschiet er beetje van. 'K snap echt nt da mensen elkaar zo kunne bedriegen. da's echt erg, schandalig... en terwijl zit jij er mee, en zie je je katje doodgraag
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#50 Geplaatst 27 januari 2011 - 19:49

flurtje, k zit ook op een forum van sphynxen en daar kreeg ik te horen dat 98% van de fokkers (van sphynxen veronderstel ik dan) zo rot als een mispel zijn en niet te vertrouwen zijn.
Dat kwam dan van een fokster zelf...
Ondertussen zitten wij er inderdaad mee, we zien onze vier kleine donders ontzettend graag, er is niks dat we voor hen niet zouden doen maar weten dat je er zeker eentje en waarschijnlijk twee heel snel gaat verliezen is slopend
We dachten dat het nog meeviel omdat onzen diddl nog geen hartmedicatie moet nemen maar we gaan in maart met een bang hart voor de hertest van zijn hart
Hij is de laatste tijd begonnen met regelmatig overgeven, soms zo halfverteerd voedsel en soms geel sap.
Volgens de dierenarts heeft dat te maken met de darmproblemen en functioneert de pancreas tijdelijk weer niet goed (maar daar kan je niet veel aan doen omdat ze de pancreasmedicatie voor katten van de markt hebben gehaald wegens niet commercieel genoeg) maar vandaag gaf onzen diddl dus slijm over met bloed erin
Direct naar de dierenarts gebeld en kreeg ik te horen dat ik me niet teveel zorgen moet maken tenzij er echt hele kletsen bloed inzit (nu was dat slijm met rozige slierten erin), dat er waarschijnlijk een bloedvaatje is gesprongen van hem te weren met overgeven.
Maar ik heb hier al lopen bleiten jong.
Het is gewoon t één na t ander, het houdt niet op, we maken ons constant zorgen om hen, dat vreet je gewoon op vanbinnen
We hebben nu zoiets van iedere dag dat we hebben met diddl is een gewonnen dag
Ik moet er niet aan denken dat ik mijn manneke moet afgeven.
En ik mag er niet aan denken dat we dan onze kattenfamilie terug moeten vervolledigen en we terug naar een fokker moeten om een kitten.
De enige die er ons niet heeft opgelegd, de fokster van onze ramses, spreekt van stoppen.
Waar dan naartoe is de grote vraag want ik heb het er wel mee gehad nu met al die leugens en dat bedrog.
En t zijn dan nog altijd leugens die ons kinders schade toebrengen, ik word daar zo boos om
Sorry hoor voor mijn afwijken van de topic, t zit me gewoon even hoog en t moest er even uit, ik ga nu niet meer afwijken

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#51 Geplaatst 27 januari 2011 - 19:51

ik hoop trouwens dat jullie vinden wat er met jullie kleintje aan de hand is en jullie kunnen geholpen worden, ik kan me heel goed voorstellen dat je nu ook heel bezorgd bent, veel sterkte toegewenst

flurtje
flurtje
  • 359 berichten
  • 1 katten

#52 Geplaatst 27 januari 2011 - 19:54

haha da's niet erg dat je afwijkt, 'k begrijp je volkomen... 'k heb ook mijn kat moeten laten inslapen paar maand geleden en 'k heb wel e hele week zitten wenen, nt te doen... hoe graag je die beesten kan zien. 'k snap ook da je vertrouwen in fokkers beetje aan't weggaan is als je nu zoiet meemaakt. Ik ben enorm tevreden over mijn fokker (calaquendi, zit hier ook op kattensite). Het is wel erg hoe sommige fokkers gewoon nog maar uit zijn op geld... 't feit dat ze die kittens nog willen verkopen... 'k snap da nt, dan ben je niet goed snik
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#53 Geplaatst 27 januari 2011 - 20:03

och, bij jou is t nog maar een paar maand geleden dat je je vorige kat bent verloren?
Dan is t nog heel vers, je verdriet.
Innige deelneming bij je verlies
Ik heb jaren geen huisdieren meer gewild nadat we onze kater hebben moeten laten inslapen (zijn nieren begaven het plots, ik was daar kapot van)
Uiteindelijk toch besloten om twee sphynxjes aan te schaffen omdat ik zelf chronisch ziek ben en zelden buitenhuis kom en ik zit hier dus nogal veel alleen (mijn halve trouwboek moet natuurlijk gaan werken) en ik dacht  dat we toch heel wat gezonde jaartjes gingen hebben met ons kinders.
Bij de fokkers zitten vertellen hoeveel schrik ik had dat we dieren gingen adopteren en dat die snel ziek gingen worden en doodgaan, uitgebreid verteld hoe bang ik daar van was, dat dat mijn grootste angst was
Verkopen ze je zonder te verpinken twee kittens wiens vader t jaar voordien hcm positief is getest en waarvan ze weten dat zijn nageslacht 50 procent kans heeft op hcm over te erven en staan ze jou nog te verzekeren dat alle testen van de ouders in orde zijn...
Ik snap dat niet hoe mensen zo kunnen zijn, dat gaat mijn petje te boven

jouw merlin is trouwens een echte knapperd

Bewerkt door lathyrus, 27 januari 2011 - 20:03.

flurtje
flurtje
  • 359 berichten
  • 1 katten

#54 Geplaatst 27 januari 2011 - 20:08

dankje! ik heb idd Ramses (ook de naam van mijn vorige kat) verloren... maar ik kon nt zonder kat, ik miste Ramses zo. ik wilde zeer snel een nieuwe kat, het was zeker niet de bedoeling om onze Ramses te vervangen, maar ik miste gewoon die warmte van een kat. Je krijgt er zoveel liefde van, ... ben dan direct op zoek gegaan naar een goeie fokker. 'k wilde een Ragdoll omdat die ideaal zijn om in een appartement te leven. En zo ben ik terechtgekomen bij calaquendi. een kleine week na Ramses hadden we Merlin.
Geplaatste afbeelding

flurtje
flurtje
  • 359 berichten
  • 1 katten

#55 Geplaatst 27 januari 2011 - 20:10

Dit was onze Ramses

Bijgevoegde thumbnails

• STP62759.JPG

Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#56 Geplaatst 27 januari 2011 - 20:11

je mist dat inderdaad, die warmte en liefde, als ze wegvallen.
Ik vind ragdolls heel mooi.
Maar wij zijn de naakte weg opgegaan omdat ik zelf ziek ben en ik het fysiek niet aankan om al dat haar dat eruitvalt uit zo een harige beestjes weg te werken dus jammer genoeg voor ons geen mooie ragdoll
Wel mooie bloterikken :d

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#57 Geplaatst 27 januari 2011 - 20:13

Ramses was ook een echte knapperd hoor

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#58 Geplaatst 27 januari 2011 - 20:29

Mooie bloterikskes zijn ook :love: :love: :love: . En voor jullie :hug: :hug: :hug: .
En ik mag wel zeggen dat ik superfokkers heb :loveshower: (ze zitten dan ook hier he).

Bewerkt door Joloka, 27 januari 2011 - 20:30.

Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#59 Geplaatst 27 januari 2011 - 21:06

Jolonka jij hebt ook hele mooie poezels, maar ik zie t verschil niet tussen miss bebbel en Nyonka (of hoe noemt ze nu ook weer, moeilijke naam , t is de ragdoll die net boven je siamees staat in je foto album)
Britse kortharen vind ik geweldige knuffelbeertjes, alé, ze zien er toch zo uit, ik weet eerlijk gezegd niks van de karakters van andere raskatten.
Alleen maar dat een ragdoll zo genoemd wordt omdat ze zich zou laten hangen als een lappenpop als je ze opneemt en dat siamezen nogal luiddruchtig zouden zijn, ik weet niet of dat waar is?
Maar voor de rest weet ik niks van de karakters van die beestjes.
Ze zijn in ieder geval heel mooi
Ik zal eens proberen of ik hier een foto opkrijg van mijn kinders, dat is er nog niet van gekomen om iets in mijn foto album te zetten , ik weet niet hoe ik het moet doen en heb nog niet de tijd gehad om dat eens te goei te bekijken.
Maar misschien krijg ik hier iets op uit photbucket.
Bedankt voor de knuffel, dat kan ik wel eens gebruiken.
Ik ben heel blij voor jullie dat jullie zulke goede fokkers tegen t lijf gelopen zijn

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#60 Geplaatst 27 januari 2011 - 21:10

Geplaatste afbeelding van links naar rechts
yoshi, naast haar haar broertje diddl, daarnaast Ramses en achteraan Thor onze kleinste

Bewerkt door lathyrus, 27 januari 2011 - 21:11.
Reden van bewerken: namen toegevoegd