Spring naar inhoud

- - - - -

dekentjes en mandjes wassen

• Log in om te reageren
24 reacties op dit onderwerp
Guest_VeganCatgirl_*
Guest_VeganCatgirl_*

#1 Geplaatst 25 januari 2011 - 20:28

Ik steek de dekentjes, handdoeken en mandjes waar de katten op slapen soms eens in de wasmachine maar de haren blijven in de dekentjes zitten.

Hoe krijgen jullie de dekens en zo allemaal min of meer haarvrij? Of moet ik regelmatiger wassen?

karolien1985
karolien1985
  • 1.576 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 25 januari 2011 - 20:31

ik steek ze ook in de droogkast, dan is er al een deel haar weg en de rest verwijder ik met de pluisjesroller
Geplaatste afbeelding

Guest_VeganCatgirl_*
Guest_VeganCatgirl_*

#3 Geplaatst 25 januari 2011 - 20:33

hmmm... ik heb een droogkast maar ik heb die nog nooit gebruikt :oops: :oops:

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 25 januari 2011 - 20:38

Ik stofzuig ze voor ik ze was en droog ze in de droogkast, dan zijn de meeste haren er wel af.

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#5 Geplaatst 25 januari 2011 - 20:44

maar kan de droogkast dan niet verstopt geraken op een of andere manier?
Of kan je die haren er uit halen nadien?

Ik heb gene droogkast, vandaar dat ik er niks van ken :oops:

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 25 januari 2011 - 20:46

Ik stofzuig ze en ga er met een natte doek over. Als er dan nog haren ophangen met een roller voor pluisjes (eens terug volledig droog).
Ik was mijn mandjes niet op een te regelmatige basis omdat ik gelezen heb dat dit voor de poezen niet zo aangenaam is.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#7 Geplaatst 25 januari 2011 - 20:47

Vooraleer ik ze was steek ik ze in de droogkast op koude t°. Dan was ik ze en droog ik ze terug in de droogkast.
Je droogkast kan niet verstopt geraken er zit een filter in die je moet leegmaken na elke droogbeurt. ;)

saparapah
saparapah
  • 1.324 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 25 januari 2011 - 22:05

catherine zei:

Vooraleer ik ze was steek ik ze in de droogkast op koude t°. Dan was ik ze en droog ik ze terug in de droogkast.
Je droogkast kan niet verstopt geraken er zit een filter in die je moet leegmaken na elke droogbeurt. ;)

Ik doe het ook zo. Zelfs bvb mijn wollen pulls, even op koude temp. in de droogkast en alle haartjes zijn eraf :dancer: .
Geplaatste afbeelding
Groetjes en poezekopjes, Sarah

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#9 Geplaatst 25 januari 2011 - 22:07

Wij gaan er over met de pet hair magnet of stofzuigen de mandjes.. Qua dekentjes hebben we een hele resem fleecjes, en om de 2 à 3 dagen worden ze vervangen.

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#10 Geplaatst 25 januari 2011 - 22:30

saparapah zei:

Ik doe het ook zo. Zelfs bvb mijn wollen pulls, even op koude temp. in de droogkast en alle haartjes zijn eraf :dancer: .

Hier werkt het ook zo :duim: !

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#11 Geplaatst 25 januari 2011 - 23:02

toen we vroeger een kater met haar hadden (nu hebben we naaktkatten) verwijderde ik al dat haar met plakband/tape, met de pluisjesroller ging dat niet zo goed en een droogkast hebben we niet (ik wil er geen meer, heb er ooit 1 gehad maar amai dat verbruikt toch nogal wat vind ik dus k heb mijn droogkast buitengesmeten)

Guest_VeganCatgirl_*
Guest_VeganCatgirl_*

#12 Geplaatst 26 januari 2011 - 09:17

dat is ook de reden waarom ik mijn droogkast niet gebruik...

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 26 januari 2011 - 12:42

Hier verwijder ik de haren van mandjes ook met de pet-hair magnet en de stofzuiger. Fleece-dekentjes worden gewassen en in de droogkast gestoken.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 26 januari 2011 - 13:16

De dekentjes klop ik buiten gewoon eerst uit en dan was ik ze. Eigenlijk lukt het zo altijd. Hier ook geen droogkast.

De dekentjes was ik wel geregelt hoor, voor sommige denken dat ik een viespeuk ben :oops: . De mandjes daarentegen veel minder. Zeker niet maandelijks ofzo. (Wel stofzuigen en afvegen met natte doek)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#15 Geplaatst 26 januari 2011 - 22:25

lathyrus zei:

toen we vroeger een kater met haar hadden (nu hebben we naaktkatten) verwijderde ik al dat haar met plakband/tape, met de pluisjesroller ging dat niet zo goed en een droogkast hebben we niet (ik wil er geen meer, heb er ooit 1 gehad maar amai dat verbruikt toch nogal wat vind ik dus k heb mijn droogkast buitengesmeten)

De droogkasten van nu verbruiken bijlange zoveel niet meer hoor. En je moet maar de plaats hebben om al die was op te hangen en te laten drogen.
En ik wil vooral geen wasrek met drogende kleren erop in de living of keuken dat staat nogal rommelig.