Spring naar inhoud

- - - - -

Katten apart voeren?

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
FlyingVorstin
FlyingVorstin
  • 130 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 25 januari 2011 - 22:25

Howdy iedereen!

Vraagje: is het mogelijk om twee samenlevende katten apart te voeren? Mijn poes krijgt Applaws en de kater van mijn vriend krijgt Whiskas (ik ben hem er vanaf aan 't praten) en momenteel RC brokken die we gratis gekregen hadden in de Maxizoo.
Ik wil liever niet dat dikzakje Frits mijn dure Applaws opvreet. :)

Ze hebben aparte voerbakjes en 'n aparte voerplek, mja, dat houdt ze niet tegen om bij elkaar te gaan snoepen he? O:)

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 25 januari 2011 - 23:43

FlyingVorstin zei:

Howdy iedereen!

Vraagje: is het mogelijk om twee samenlevende katten apart te voeren? Mijn poes krijgt Applaws en de kater van mijn vriend krijgt Whiskas (ik ben hem er vanaf aan 't praten) en momenteel RC brokken die we gratis gekregen hadden in de Maxizoo.
Ik wil liever niet dat dikzakje Frits mijn dure Applaws opvreet. :)

Ze hebben aparte voerbakjes en 'n aparte voerplek, mja, dat houdt ze niet tegen om bij elkaar te gaan snoepen he? O:)

Ik ken het merk applaws niet, maar waarom zou die andere kat dat voer niet mogen hebben dan, omdat het duur is? Die kat heeft tog net zo goed recht op kwalitatief goede voeding. Als het kan zou ik ze gewoon beide hetzelfde voer geven, wel zo makkelijk. Zou anders ook niet weten hoe je ze apart moet voeren....

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 26 januari 2011 - 00:55

ik vind ook dat ze alletwee recht hebben op het best voer ,dan moeten ze niet apart krijgen , :cat :d
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 26 januari 2011 - 14:33

Vraag me ook af waarom je zo nodig een verschillend voer wil blijven geven aan de katten :catnoknow . Ik zou zeker de whiskas weg laten O:) , dit is kwalitatief niet zo'n goed voer.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 26 januari 2011 - 14:51

zelfde opmerking als hierboven. Maar misschien formuleer je het verkeerd? Misschien even verduidelijken waarom die andere kat geen duurder voer mag :catscratchhead

Om op je vraag te antwoorden: het is moeilijk en je moet er veel tijd in steken om het ze aan te leren. En vooral consequent blijven! Niet na 2 dagen opgeven omdat het toch niet lukt.
1 van mijn katten moet speciaal voer krijgen tegen struviet. De anderen mogen hier absoluut niet van eten (een paar brokjes kan geen kwaad)
Dus die ene kat krijgt een apart kommetje. De anderen vinden dit kommetje natuurlijk veel aantrekkelijker omdat er ander voer in zit :d Maar ze blijven er af.... als ik er bij sta. Als ik mijne rug draai of het eten laat staan gaan ze er natuurlijk wel aan.

Dus als mijn poes gedaan heeft met eten neem ik het kommetje terug weg.

Larisa
Larisa
  • 272 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 26 januari 2011 - 16:08

Bij mij krijgt Oliver ook ander voer ( kittenvoer) en de andere twee andere katten ander voer.
Oliver krijgt zijn eten in zijn eigen kamer. Soms gebeurt het wel eens dat de katten van elkaars voer eten. Dit is inderdaad niet leuk maar ik blijf er ook zoveel mogelijk bij als ze eten en dan loopt dit beter.
het is geen ramp als ze van elkaars voer eten hé...maar het is niet goed als dit constant zo is want dan hebben ze niet al de voedingsstoffen binnen die ze moeten hebben hé!

Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 26 januari 2011 - 16:15

Larisa zei:

Bij mij krijgt Oliver ook ander voer ( kittenvoer) en de andere twee andere katten ander voer.
Oliver krijgt zijn eten in zijn eigen kamer. Soms gebeurt het wel eens dat de katten van elkaars voer eten. Dit is inderdaad niet leuk maar ik blijf er ook zoveel mogelijk bij als ze eten en dan loopt dit beter.
het is geen ramp als ze van elkaars voer eten hé...maar het is niet goed als dit constant zo is want dan hebben ze niet al de voedingsstoffen binnen die ze moeten hebben hé!

Ik heb hier ook een kitten en een volwassen kat, maar voor mij was het onmogelijk om de ene kittenbrokjes te geven en de andere volwassen voer. Woon alleen en moet naar school en werken, en als je dan 10 uur ofzo van huis weg bent kan je ze moeilijk zonder eten laten zitten. Kon voor de volwassen kat wel brokjes boven op een kast zetten, maar ze vond de kittenbrokjes lekkerder...waardoor het kitten nix had. (die overigens het volwassenvoer lekkerder vond :d ) Heb toen het voer maar gewoon gemengt, zodat het kitten tog wat kittenbrokjes binnen kreeg.

Moest wel oppassen dat mn andere kat niet te dik werd door die kittenbrokjes aangezien ze gesteriliseerd is...maar ze komt er totaal niet van aan.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#8 Geplaatst 26 januari 2011 - 16:38

Ik zou ze toch ook allebei goed voer geven hoor..

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 26 januari 2011 - 16:56

Ik zou ze gewoon beiden hetzelfde voer geven als er geen een een speciaal dieet moet volgen.

Of eventueel de Applaws mengen met de RC?

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

FlyingVorstin
FlyingVorstin
  • 130 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 26 januari 2011 - 23:24

Hahaha! Jongens, niet te snel conclusies trekken! 8)
Lol, ik heb 't inderdaad niet zo goed uitgelegd, mijn vriend (Thomas) koopt zijn eigen voer voor zijn kat (Frits) en ik (Sara) koop mijn eigen voer voor mijn kat (Mimi). :)
En inderdaad, Whiskas is maar rommel, dus ik ben Thomas aan 't ompraten. 't Is maar dat we nog een hele tijd gaan toekomen met die Royal Canin die we gratis gekregen hebben, en ik wil liever niet dat Mimi dat voer eet. Ze had in 't asiel al lang problemen met haar darmpjes (nogal platte uitwerpselen) en sinds ze hier is, kakt ze weer lekker hard. :d

Dat systeem van Mobius lijkt me inderdaad moeilijk, maar wel handig, thx!