Spring naar inhoud

- - - - -

(On)gelukkig...??

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Guest_Miss.femkatt_*
Guest_Miss.femkatt_*

#1 Geplaatst 26 januari 2011 - 15:59

Kennen jullie dat gevoel wanneer je denkt dat je iets goed hebt aangepakt en daarna besef je dat je volledig de mist in bent gegaan?  Wel zo voel ik me nu.. ik zal even in het kort vertellen wat er aan de hand is.

Doordat er bij ons in de buurt een dierenasiel de deuren ging sluiten, en er nog 2 poezels over bleven..en wij een mandje vrij hadden, heb ik geen moment nagedacht en heb onze 5e kater geadopteerd in december.

Ik had me strikt aan het "nieuwe thuis plan"gehouden en allle stress en prikkels etc geminimaliseerd of vermeden.
Daags na de adoptie ben ik wel naar de dierenarts gegaan, voor een check-up, omdat ik vermoedde dat niet alles in orde was.
Gevoel was juist..het beestje zat onder de vlooien en de vaccinatie stond al een jaar achter. ook had hij vreselijk veel witte schilfertjes...hij zag er echt beroerd uit.
Uiteindelijk schatte mijn dierenarts het arm dutske op 5 a 6 jaar ipv de gezegde 2 jaar daar in het asiel..natuurlijk zag ik bij de adoptie ook wel dat de leeftijd niet helemaal goed zat..maar wat maakt dat nu uit ?
Verder hadden ze me verteld dat hij super sociaal en vriendelijk was en gewoon was aan andere katten/poezen.

Wel de arme stakker... na zoveel weken komt hij nog steeds niet van de vensterbank, eet hij in het geniep ook al heeft hij zijn plaatsje en bak.( de anderen zijn meestal buiten) Je ziet dat hij zeer angstig reageert naar de huisgenoten...blazen,oren plat, vluchtten...
Ook de witte schilfers zijn zeer sterk toegenomen.
Aaien en benaderen mag..maar beperkt zich slechts tot een paar minuten..dan gaat hij er weer van door.

Nu vraag ik me af...is het teveel voor hem? Kan hij niet samenleven met de andere huisgenoten?
Is hij ziek?
Is hij beter af in een huisgezin waar hij de enige kat is?
Ik weet het echt niet meer :(

Wie herkent dit of weet raad?

X

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 26 januari 2011 - 16:16

mss kan je even een gedragstherapeut contacteren? Deze kan je dan zeggen of de kater kan geholpen worden door herplaatsing of niet. :)
Geplaatste afbeelding

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 26 januari 2011 - 16:32

Hoe lang zat hij er al?
Weet je iets van zijn voorgeschiedenis?
Sommige katten hebben nu eenmaal véél meer tijd nodig om zich aan te passen.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#4 Geplaatst 26 januari 2011 - 16:33

:geluk: :geluk: :geluk:

Guest_Vanessa_*
Guest_Vanessa_*

#5 Geplaatst 26 januari 2011 - 17:08

Ocharme da manneke.... en jullie ook!
Hopelijk vinden jullie snel een oplossing. :geluk:

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 26 januari 2011 - 17:47

:geluk: :geluk:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#7 Geplaatst 26 januari 2011 - 18:48

Ik ben het eens met mijn voorgangers.

sommige katjes, en vooral volwassen katjes, hebben meer tijd nodig om zich aan te passen. En je weet de achtergrond van dit katje waarschijnlijk niet, wat heeft hij allemaal meegemaakt? Hoe vaak moest hij verhuizen?

Geef het tijd.
Een kattengedragstherapeut vind ik ook een goed idee. Die kan op een andere manier naar de kat kijken en dan samen met jou tot de juiste oplossing komen.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_Miss.femkatt_*
Guest_Miss.femkatt_*

#8 Geplaatst 26 januari 2011 - 19:12

Hoi allemaal

hij zat er bijna een jaar. zijn vorige eigenaar was hoogbejaard en is naar een rusthuis gegaan..vandaar de plaatsing in het asiel.
Ik heb nog even mijn dierenarts gecontacteerd..ze vermoedt dat het echt door de aanwezigheid van anderen katten is..ze heeft me aangeraden zo een verstuiver bij de apotheek te halen..dat zou inspelen op dit probleem..
Knuffff ;)

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#9 Geplaatst 26 januari 2011 - 20:21

:geluk: :geluk:

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 26 januari 2011 - 20:25

Miss.femkatt zei:

Hoi allemaal

hij zat er bijna een jaar. zijn vorige eigenaar was hoogbejaard en is naar een rusthuis gegaan..vandaar de plaatsing in het asiel.
Ik heb nog even mijn dierenarts gecontacteerd..ze vermoedt dat het echt door de aanwezigheid van anderen katten is..ze heeft me aangeraden zo een verstuiver bij de apotheek te halen..dat zou inspelen op dit probleem..
Knuffff ;)

Ah gut ja, dat beestje heeft een jaar in een asiel gezeten, geen wonder dat hij moeilijk zijn draai kan vinden :/...
En bij een hoogbejaard persoon, dat was waarschijnlijk een oase van rust, omdan in een druk asiel gedropt te worden, en als je het daar dan weer gewoon bent, weer verhuizen.

Feliway kan zeker helpen hierbij, maar hij zal toch ook vooral tijd nodig hebben hoor...

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 27 januari 2011 - 10:28

:geluk: :geluk: :geluk: , ik denk ook dat je heel veel geduld zal moeten hebben met hem. En vooral niets proberen te forceren, laat hem zelf het tempo bepalen om toenadering te zoeken.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#12 Geplaatst 27 januari 2011 - 13:07

het is pas van december dus dat je hem hebt?? afwachten en geduld hebben... hier met Nikita duurde het 4 maanden voor ze durfde beneden komen! (ze mochten toen nog allemaal overal in huis, en aangezien de honden beneden zaten, stak ik nieuwe poesjes boven, en ze konden beneden komen wanneer ze wilden) dus het heeft heel lang geduurd!! nu zit ze met de anderen meestal in living, soms is ze nog bang, maar is al veel gebeterd. ik weet helaas niet wat ze allemaal heeft meegemaakt (heel veel vermoed ik, aan haar gedrag te zien) maar ik weet dat ze hier gelukkig is, en ze komt streeltjes vragen als zij daar zin in heeft.

dus ik zou het nog een tijd afwachten, hoor, wie weet komt het binnen een paar maand wel allemaal in orde!! en zo'n feliway stekker kan misschien wel helpen, tis het proberen waard.
Geplaatste afbeelding

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 27 januari 2011 - 13:08

De enige boodschap is geduld denk ik...komt wel goed hoor :)

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#14 Geplaatst 29 januari 2011 - 19:10

Geduld is een gouden regel in deze situatie ;)
Hier heeft Saya bijna 1 jaar tijd nodig gehad om te ontdooien. De eerste 2 maanden heeft ze op de kast geleefd. Kattenbak gebruik en eten deed ze wél, maar meestal s'nachts.

Nu loopt ze lekker relaxed door huis, is beste maatjes met haar soortgenootjes, maar aaien ed dat lukt (nog) niet...

Het loopt wél los. Geef hem gewoon de tijd, hij zal wél wennen aan de andere katten en jullie!

Bewerkt door griffel1977, 29 januari 2011 - 19:10.

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#15 Geplaatst 29 januari 2011 - 19:14

ik heb hier ook zo eentje lopen... en na 4jaar, zit hij nog steeds de hele dag achter de brander, als hij ervan achter komt dan is het vechten met alle andere katten (alleen met de huiskatten)...

Wennen nee, en ja als ik iemand vind waar hij alleen zou zitten, geen kinderen in huis zijn zou hij direct mogen gaan; Ik weet, alleen komt hij los en is hij lief maar teveel andere katten werkt niet.

Ik doe hem niet weg naar een asiel want dan weet ik niet waar hij terecht komt maar ik weet wel dat hij hier niet gelukkig is...