Spring naar inhoud

- - - - -

roddels

• Log in om te reageren
49 reacties op dit onderwerp
nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#1 Geplaatst 27 januari 2011 - 15:36

waarom breken catterieën elkaar af???? Gunnen ze lekaar het licht niet in de ogen?

rare vraag maar ik wil er wel eens antwoord op...

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#2 Geplaatst 27 januari 2011 - 15:38

Ik denk dat ze zich daardoor beter voelen.

Ik erger mij daar eerlijk gezegd aan

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 27 januari 2011 - 15:39

Heb je dat niet overal? Allee ik bedoel, in de hondenwereld is dat ook (denk soms nog erger dan in de kattenwereld), bij de papegaaien is dat ook... Tja, mensen die zich daarmee bezighouden... Jaloezie? Gewoon gemeen zijn?

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#4 Geplaatst 27 januari 2011 - 15:40

ik erger mij er ook verschrikkelijk aan!! vooral als ze dan nog eens lekker schijnheilig in je gezicht doen en achter je rug de volle laag!!!

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 27 januari 2011 - 15:42

Frances zei:

Heb je dat niet overal? Allee ik bedoel, in de hondenwereld is dat ook (denk soms nog erger dan in de kattenwereld), bij de papegaaien is dat ook... Tja, mensen die zich daarmee bezighouden... Jaloezie? Gewoon gemeen zijn?

Klopt. Je hebt dit overal. Denk dat het ergens gewoon menselijk gedrag is en om het even welke hobby je doet, je wordt altijd met dergelijke mensen geconfronteerd.
Bij de dieren komt er dan nog eens het "mijn kind-schoon kind" principe bij kijken. Natuurlijk vindt iedereen zn eigen katten de mooiste/liefste/geweldigste enz... Maar in mijn ogen is dat geen reden om anderen het licht in de ogen niet te gunnen.
Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 27 januari 2011 - 15:42

nisha zei:

ik erger mij er ook verschrikkelijk aan!! vooral als ze dan nog eens lekker schijnheilig in je gezicht doen en achter je rug de volle laag!!!

Soms heb je ook van die mensen hé, die los van de kattenwereld ook zo zijn. Ik ken ook sommige personen en die zijn altijd vriendelijk in iemands gezicht, persoon keert zijn rug nog maar net en pataaaat ... Dat ik denk van alsjeblieft! Respect?! Als ik iemand niet kan luchten, laat ik dat meestal ook wel subtiel merken, liever dat dan zo achterbaks gedoe. :censored:

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 27 januari 2011 - 15:43

Er zullen altijd mooiere katten zijn dan je eigen kat, dat is bij elk dier zo en bij mensen toch ook :s  Maar om daarom je frustratie uit te werken op andere catterieën...vind ik ook maar belacheiljk!

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#8 Geplaatst 27 januari 2011 - 15:48

Probleem bij mij is dat je dat gewoon van mijn gezicht afleest als ik iemand niet moet, dus moet zelf niet subtiel zijn :x . Ik kan niet vriendelijk zijn tegen iemand die ik niet ken, die persoon zal wel de minimumbeleefdheidsverplichtingen krijgen maar meer niet.

En ik heb de indruk dat bij cattery's het wat dieper zit dan de schoonheid van de kat. Sommige fokkers roddelen veel meer over gezondheid, hygiëne, aantal katten, aantal nesten, aandacht aan katten en ik denk dan altijd, leg je hand op je hoofd en kijk wie eronder staat.

Maar inderdaad, is eigen aan de mens

katje75
katje75
  • 1.008 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 27 januari 2011 - 16:02

Herkenbaar, ik heb het op een ander forum meegemaakt waar B's vader helemaal werd afgekraakt..dan denk ik jij hoeft er toch niets mee te maken te hebben als je dat niet wil en laat mij gewoon erg blij zijn met mijn prachtige kampioen (dat dan weer wel.. :x )
:rub: Nikki, Bailey,Hummer en Dexter

Diesel* en BamBam*, voor altijd in mijn hart !

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#10 Geplaatst 27 januari 2011 - 16:05

Eragon zei:

Probleem bij mij is dat je dat gewoon van mijn gezicht afleest als ik iemand niet moet, dus moet zelf niet subtiel zijn :x . Ik kan niet vriendelijk zijn tegen iemand die ik niet ken, die persoon zal wel de minimumbeleefdheidsverplichtingen krijgen maar meer niet.

En ik heb de indruk dat bij cattery's het wat dieper zit dan de schoonheid van de kat. Sommige fokkers roddelen veel meer over gezondheid, hygiëne, aantal katten, aantal nesten, aandacht aan katten en ik denk dan altijd, leg je hand op je hoofd en kijk wie eronder staat.

Maar inderdaad, is eigen aan de mens

dit heb ik dus ook, ofwel moet ik je, ofwel niet... en net zoals jij het zegt heb ik het niet over de schoonheid van een kat...Maar het afbreken van elkaar begrijp ik helemaal niet!!!
Laat iedereen doen wat hij zelf wilt en ik trek daar nu mijn conclusies uit. Ik ga hun persoonlijk aanspreken (ik heb liever een gezicht voor me te zien) en hun op een beleefde manier mijn mening zeggen. Ga ik hieraan juist doen? Ik weet het niet...

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#11 Geplaatst 27 januari 2011 - 16:29

Ik denk eerlijk gezegd dat je wel kan laten merken dat je er niet mee gediend bent en misschien kan je uitleg vragen maar hecht er aub niet te veel belang aan, want dat gaan zij dan weer uitleggen als jezelf verdedigen.

Ik begrijp dat je het wiil bespreken, ik wil ook alles uitpraten maar als de tegenpartij schijnheilig is, ga je daar toch niets mee opschieten. Een eerlijk gesprek kan alleen plaats vinden tussen volwassen mensen die fouten durven toegeven en die bespreken

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#12 Geplaatst 27 januari 2011 - 16:37

Dat is inderdaad in elk wereldje!

Toen ik voor de eerste keer ging showen met Chanel, zat er naast mij een oudere vrouw met hetzelfde ras, ik ben zelf nogal heel spontaan en babbel heel gemakkelijk met iedereen en ja ik vraag iets over haar katje en ik kreeg een korte ja als antwoord met als gevolg een rug naar mij! :o :catnoknow Oke ik wist genoeg, voor wat is dat nu nodig? Amai.... jezus... die zelfde show ga ik ergens informatie vragen over een bepaald ras en jezus dat mocht ik blijkbaar ook al niet, ik voelde mij precies een idioot, hoe dat zij mij behandelde gewoon te gek voor woorden! :trance:

Als er bij mij mensen komen om informatie zal ik die altijd vriendelijk beantwoorden, dat moet gewoon zo!

En ja roddels dat moet je altijd met een korrel zout nemen... en roddels gaan soms ook hun eigen leven leiden!

Bewerkt door Solotje, 27 januari 2011 - 16:45.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#13 Geplaatst 27 januari 2011 - 16:43

Ooh ik vergeet nog iets, toen ik begon met fokken had ik iemand die mij voorstelde om mee een geschikte dekkater te zoeken en die persoon heeft mij een half jaar aan het lijntje gehouden om nadien van iemand te horen dat zij niet van plan was om mij te helpen, ze zei "als ze wilt fokken dan moet ze het ook maar alleen doen!" :trance:
Echt zo erg..... zoiets begrijp ik echt niet waarom stelt ze het dan voor om mij te helpen! :evil:

Als beginnende fokker moet je zoveel leren en dan kan je best leren van een ervaren cattery en dan kom je zo'n cattery tegen :( , dus je moet echt opletten waar je hulp vraagt, ondertussen heb ik mijn goede vertrouwde bronnen, die ik ook heel dankbaar ben! :flower:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#14 Geplaatst 27 januari 2011 - 16:54

Er mag ook gezegd worden dat sommige cattery's mekaar prijzen. :)

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#15 Geplaatst 27 januari 2011 - 16:59

catherine zei:

Er mag ook gezegd worden dat sommige cattery's mekaar prijzen. :)
Inderdaad ik heb al een reeks vrienden van Cattery's!