Spring naar inhoud

- - - - -

hielspoor

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 27 januari 2011 - 22:02

is er al iemand onder jullie die problemen heeft door hielspoor??? ... zo ja wat hebben jullie gedaan om dit op te lossen?

Mooncats
Mooncats
  • 1.262 berichten
  • 13 katten

#2 Geplaatst 27 januari 2011 - 22:34

Mijn mama had daar last van. Sinds ze één of andere 'klopbehandeling' heeft ondergaan
is het weg. Iets van een laser die de hielspoor kapot maakt ofzo. Volgens
mij heeft ze het laten doen in het sportcentrum bij het Alma ziekenhuis hier in Sijsele.

Bewerkt door Mooncats, 27 januari 2011 - 22:34.

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 27 januari 2011 - 23:30

bedankt Nathalie... ik ga er me eens achter informeren. ;)

Trolleke
Trolleke
  • 698 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 28 januari 2011 - 06:08

wat info op Alles over Hielspoor || wat is het - hoe ontstaat het - hoe te verhelpen - oefeningen ||

Ik heb daar heel veel last van gehad (aan beide voeten zodat ik 's morgens bijna kruipend uit bed kwam omdat ik de eerste minuten op beide voeten niet kon staan).  

Ik heb eerst ontstekingsremmers gekregen, hielp niet
Dan aangepaste steunzolen - hielp niet

Daarna cortisonespuiten - hielp heel eventjes

Na 2 spuiten per voet doorverwezen voor de shockwave therapie (is het verbrijzelen waar Nathalie het over had)
Resultaat beter aan 1 voet en geen resultaat aan de andere voet.
De behandeling zelf is heel heel pijnlijk (vond ik).

In deze fase was de pijn zo erg  ook overdag dat ik gewoon schrik had om nog te moeten gaan.  Het enige waar ik de pijn kon mee verminderen waren MBT schoenen omdat ik daarmee de druk van mijn hiel kon wegnemen.

Doorverwezen naar UZ Gasthuisberg.  Opnieuw alle onderzoeken met andere steunzolen - geen resultaat.  

Uiteindelijk voorstel: operatief verwijderen maar geen garantie op succes.

Omdat mijn rug- en nekklachten op dat moment ook nog steeds niet volledig weg waren heeft mijn dokter mij hiervoor doorverwezen naar een arts die zich bezighoudt met de atlas-correctie.

http://www.medischec...ie 03-11-09.pdf

En toeval of niet - ik weet het niet - maar een paar weken na die behandeling was ook de pijn van mijn hielspoor weg.

Ik heb mijn volgende afspraken in Gasthuisberg afgezegd en nu 1,5 jaar later is nog altijd de pijn weg. Draag intussen terug alle soorten schoenen en slippers.

Toen ik je vraag las kwam opnieuw de herinnering hoe pijnlijk die periode geweest is...

Ik hoop dus dat je vlug iets kan vinden wat voor jou helpt

groetjes
Linda

Was nog vergeten tussen de behandelingen door heb ik ook nog kine gehad samen met oefeningen om de pijn te verminderen

Bewerkt door Trolleke, 28 januari 2011 - 06:11.

Geplaatste afbeelding
Linda en de poezenbende

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 28 januari 2011 - 08:18

ik heb dit ook gehad aan beide voeten en bij mij is het uit zichzelf helemaal weggegaan zonder er iets aan te doen, geen steunzolen geen spuiten geen medicijnen, en heb er sindsdien nooit meer last van gehad
succes ermme, want dat kan héél véél pijn doen :geluk: :geluk:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 28 januari 2011 - 14:49

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#7 Geplaatst 28 januari 2011 - 16:19

Veel beterschap!

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 29 januari 2011 - 11:17

dat het heel pijnlijk is moeten jullie me niet vertellen ... smorgens als ik uit bed kom kan ik bijna er niet op gaan het eerste uur.. met mijn beroep loop ik 8u rond per dag..en dat is idd een killer voor mijn voeten... een klant van mij had speciale gelhiels aangeraden van orthopedie en moet zeggen de druk is iets beter.... maar ik weet ook dat dit geen blijvende oplossing zal zijn.

bedankt voor de reacties die ik heb gekregen.