Spring naar inhoud

- - - - -

zijn jullie "lichamelijk" met mensen?

• Log in om te reageren
45 reacties op dit onderwerp
Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#31 Geplaatst 28 januari 2011 - 16:12

Wij zijn allebei ook niet echt lijfelijk aangelegd.. We knuffelen enkel elkaar.. Qua verwelkomingszoenen enkel met dichte vrienden en met familie (maar da laatste is dan eerder van ni anders kunnen :mrgreen: ) Met onze poezels zijn we wel heel lijfelijk, die krijgen constant kusjes en knuffeltjes van ons allebei.. We zijn allebei eerder dierenmensen als mensen-mensen..

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#32 Geplaatst 28 januari 2011 - 17:17

Denk dat het niet altijd aan de opvoeding ligt
Bij mij thuis zijn mijn moeder en zus wel knuffelaars en ik niet
Mijn moeder zegt dat ik als kind al niet graag op de schoot zat en er direct terug afsprong, terwijl mijn zus niet liever had
Met ouder worden heb ik het wel geleerd en kan ervan genieten
Maar ik kies de mensen die dit mogen :oops:
Op mijn werk heb ik een nieuwe directie die altijd je arm of schouder aanraakt en heel dicht komt staan aaaaaaaaaaahhh!
Met de kinderen van mijn klas en die van mijn zus knuffel ik wel veel
Met familie en vrienden sporadisch

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#33 Geplaatst 28 januari 2011 - 17:20

alleen met naasten zoals zus, moeder enzo maar ik krijg de kriebels van aanrakingen door vreemden :scared:

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#34 Geplaatst 28 januari 2011 - 17:35

Je hebt zo van die oversociale mensen die bij een eerste ontmoeting kussen en omhelzen :misselijk: daar moet ik ook niet van hebben,  ik zal zelf wel kiezen van wie ik dat kan hebben !

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#35 Geplaatst 28 januari 2011 - 17:52

feroesti zei:

Ik wenste dat ik iets lichamelijker was !!
Zelfs met m'n eigen familie heb ik het moeilijk om een knuffel te geven.
Af en toe heb ik zin om mijn moeder of zus eens een dikke knuffel te geven, maar durft niet. Dat vind ik vervelend , ik wou dat ik daarin toch iets spontaner kon zijn.
Ik ben absoluut geen knuffelaar met mensen en soms moet ik mezelf aanmanen het toch te doen. Zelf onze eigen kinderen krijgen volgens mij te weinig tot nooit knuffels en daar heb ik het moeilijk mee.
Het lukt me gewoon niet...iets houd me altijd tegen. Opvoeding zeker, zelf kreek ik dus ook nooit knuffels. Erg spijtig vind ik dat !!
Ik vrees dat ik ooit in therapie moet daarvoor ;)

Katten en kittentherapie heb ik wel. Die kan ik dan wel weer uitvoerig knuffelen. Ter compensatie zeker ???

Je kan dat wel leren hoor :)

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#36 Geplaatst 28 januari 2011 - 19:10

Bah!! Als zo een man me steeds schouderklopjes komt geven zou ik er al iets van durven zeggen dat ik er niet echt mee gediend ben...

Als ik iemand goed ken dan vind ik het helemaal niet zo erg. Vrienden onder elkaar kan dit maar het hoeft nu niet overdreven te zijn ook!

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#37 Geplaatst 28 januari 2011 - 19:27

heb daar eigenlijk nog niet bij stilgestaan. Er zijn vrienden die ik een hand geef, of een kus, of 2 kussen, of 3. Idem voor vriendinnen. Idem ook voor familie. Maar waarom de ene wel en de andere niet ? Geen idee. Of wanneer 1,2 of 3 ??? Zou het niet weten. Van de ene persoon vind je het aangenaam. Anderen zou je liefst een metertje verder wensen ... :x
Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#38 Geplaatst 28 januari 2011 - 19:41

Ginger-en-Noortje zei:

Je kan dat wel leren hoor :)

Ik doe men best. Maar het komt dan zo geforceert over, ik kan het gewoon niet spontaan.
Nu lees ik elke avond voor aan de kinderen en als ze dan echt over m'n boek komen hangen en dicht kruipen krijg ik het al moeilijk. Het liefste zou ik voorlezen met een halve meter afstand ertussen (zodat ik ruimte heb voor gebaren bij m'n vertelsels ;) , goeie uitvlucht hé).
Ze knuffelen me dan wel, maar ik verstijf gewoon en kan er niet van genieten. Vreselijk vind ik dat !!!
Hoe ouder ik wordt hoe meer last ik er ook van heb omdat ik er meer zelf bij stil sta.
Maar ik doe men best en nu krijgen ze elke avond hun dikke knuffel voor het slapengaan. Het wordt een gewoonte en het gaat steeds beter.
Maar ik vind het wel erg, dat ik er echt bewust zoveel moeite moet voor doen, terwijl zoiets gewoon spontaan zou moeten gebeuren.

Louise
Louise
  • 1.483 berichten
  • 4 katten

#39 Geplaatst 28 januari 2011 - 23:21

Ik hààt de verplichte kus of 3 kussen aan verre familie bij de feestdagen :misselijk:
Ik heb een jaar in Amerika gewoond en daar gaven mensen nooit kussen, enkel knuffels. Veel fijner en ook veel echter dan zo'n vettige kus. Ik geef mijn ouders, zus, lief en vriendinnen dus wel regelmatig een knuffel, maar heb ook geen zin dat te doen bij vreemden, kennissen of verdere familie.

Geplaatste afbeelding

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#40 Geplaatst 28 januari 2011 - 23:35

Ik ben ook geen knuffel of kus type ,ik haat mannen die zich tijdens een gesprek opdringen en mij aanraken en als het mij niet aanstaat zeg ik dat ook zonder pardon !!!!!!!!!!!!
:) Maar mijn poezels die worden dan weer heel veel geknuffeld :) ;)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#41 Geplaatst 28 januari 2011 - 23:47

YvVanRoyen zei:

heb daar eigenlijk nog niet bij stilgestaan. Er zijn vrienden die ik een hand geef, of een kus, of 2 kussen, of 3. Idem voor vriendinnen. Idem ook voor familie. Maar waarom de ene wel en de andere niet ? Geen idee. Of wanneer 1,2 of 3 ??? Zou het niet weten. Van de ene persoon vind je het aangenaam. Anderen zou je liefst een metertje verder wensen ... :x

haa ik heb ook altijd dat probleem van 1, 2 of 3...
en dan wil ik er 3 geven en de andere maar 1 of omgekeerd...
zou liever gewoon altijd 1 geven, heb niet zoveel problemen met zoenen geven, wel als je zo heeeeeeel de rij af moet lopen omdat je bvb als laatste ergens toekomt, dan is dat echt zo'n verplicht nummertje... :louche:

Wat het knuffelen betreft ben ik net als feroestie...
best wel erg vind ik, waarom kan ik dat niet gewoon met vrienden en familie??????
ik knuffel enkel graag met mijn ventje, (volgens hem zelfs TE graag :x want hij is in heel zijn leven nooit echt knuffelig geweest)
Vreemd vind ik dat, want met familie lukt me ook niet, met niemand eigenlijk voelt het met iedereen onwennig behalve met Xavier en met kindjes omdat die zo schattig zijn...
Als kind was ik dan wel heel knuffelig :catscratchhead , mss omdat ik de jongste van de familie ben??? het kakkernestje zeg maar???
Iedereen nam me constant vast, waarschijnlijk heb ik een dégout gekregen van geknuffeld worden... en wil ik nu alleen maar zelf knuffelen :mrgreen:
met de mensen die IK wil??? :mrgreen:

Bewerkt door MarieDufoor, 28 januari 2011 - 23:52.

Geplaatste afbeelding

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#42 Geplaatst 29 januari 2011 - 00:08

babetatilla zei:

Ik ben ook geen knuffel of kus type ,ik haat mannen die zich tijdens een gesprek opdringen en mij aanraken en als het mij niet aanstaat zeg ik dat ook zonder pardon !!!!!!!!!!!!
:) Maar mijn poezels die worden dan weer heel veel geknuffeld :) ;)

ik ben zo eens weg geweest met Xavier en een vriend van hem en nog paar andere vrienden... (toen hadden we nog lang geen relatie)
en die vriend nicolas kende ik vaag, was de eerste keer dat ik met hem weg ging.
Het lag er toen duimdik op, hij zorgde de hele tijd dat ik naast hem ging zitten en kon echt niet van me blijven...
constant zijn arm over mijn schouders en mij dicht tegen hem aan trekken, zelfs over mijn wang wrijven, allemaal op een lieve manier hé daar niet van, maaar :roll: ... (dat was volgens mij echt HEEEEEL opdringerig doen)
man, ik heb me doooooodgeërgerd! Toen heb ik wel duidelijk gemaakt dat ik er niets van moest weten... (had het een beetje te ver laten komen omdat ik hem niet voor schut wou zetten waar de anderen bij waren... ik hou toch veel teveel rekening met een ander hé)
had trouwens veel liever gehad dat Xavier me zou aanraken :p , want ik vond hem veeeeeel liever en ook een knapperd ;)
Maarja, een heel eind later is dat allemaal in orde gekomen :thumb:
Geplaatste afbeelding

Guest_Anida_*
Guest_Anida_*

#43 Geplaatst 29 januari 2011 - 00:41

Ik had vroeger een paar vriendinnen die elke keer als je ze zag 3 kussen gaven. Al kwam je ze 3 keer op een dag tegen dan kreeg je 3 kussen. Tot grote ergenis van mij. Heb daar uiteindelijk ook iets van gezegd dat ik dat niet nodig vond. En toen kwam het hoge woord bij de dames er ook uit dat ze het eigenlijk ook helemaal niet nodig vonden. Ik geef mijn ouders zelfs niet eens elke keer een kus als ik ze zie. Ben wel knuffelig met mijn katties.

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#44 Geplaatst 29 januari 2011 - 01:00

:catkiss ik vind dat niet fijn dat gezoen en geknuffel van vreemde mensen vind het vies zo een kuskensdans vind ik walgelijk ,alleen mijn man ,kinderen ,familie en de poesjes krijgen een knuffel en een zoen :love3:
Geplaatste afbeelding

Fietje26
Fietje26
  • 6.738 berichten
  • 4 katten

#45 Geplaatst 29 januari 2011 - 11:23

Ik ben ook niet te vinden voor lichamelijk contact met onbekenden. Als je iemand nog niet kent ga je die toch niet kussen of omhelzen? Een simpele groet is dan meer als voldoende vind ik.
Ik weet nog de eerste keer dat ik de ouders van mijn vriend ontmoette, de moeder stond direct op om mij een kus te geven en ik had niet door wat ze kwam doen :ha Blijkbaar hadden ze daar andere gewoontes dan bij ons thuis.
Anders ben ik wel een grote knuffelaar. Ik kan ontzettend genieten van een gemeende knuffel met mijn familie, vriend, vrienden...  :)
Wat ik dan wel weer lastig vind zijn de verplichte 3 kussen met nieuwjaar of met een verjaardag. Als die gemeend zijn heb ik daar geen problemen mee, maar dat doen "omdat het moet" vind ik eigenlijk alleen maar onaangenaam. :louche:
Geplaatste afbeelding
Dogs come when they're called, cats take a  message and get back to you.- Mary Bly