Spring naar inhoud

- - - - -

verkoop van kittens

• Log in om te reageren
202 reacties op dit onderwerp
feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#106 Geplaatst 30 januari 2011 - 20:56

Nahs zei:

maar waarom geef eens een goede reden\

verder vraag ik 550, gechipt, stamboom en wel.
Maak er geen geheim van.

Dierenartsenkosten, voeding , verzorging, ...
De klassieke kleurtjes vertrekken goedkoper omdat wij colorpointfokkers zijn en dus geen klassieke kleuren fokken. De klassieke kleurtjes komen hier voor in combinatie met een pointouder wat tot oogkleur verlies lijd.
Zuiver klassieke combinaties maken we hier niet, we zijn uitsluitend colorpointfokker.

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#107 Geplaatst 30 januari 2011 - 20:58

britjes zei:

Waarom?

Omdat ik al eerder zei,dat een nieuwe eigenaar van meer belang is als geld.
Om alles even kort te sluiten,kittens worden 2 maal gevaccineerd,krijgen een Chip,blijven het liefst tot minimaal 13,maar liefst 14 weken,meestal breng ik ze ook nog naar hun nieuwe adres,krijgen een giga kittenpakket mee en dan ben ik supertevreden met het bedrag van 500 euro.
Daarbij is dit bedrag voor het eerst dit jaar ingevoerd,ook al omdat ik er moeite mee had om nog meer te gaan vragen voor een kitten ,maar vaccinatiekosten en chipkosten gingen ook weer omhoog.
Over voeding voor moeder en kittens wil het niet eens hebben,maar daar wil ik ook nooit op bezuinigen.
Ook mijn andere kastraten en poezen waar ik niet meer mee fok,krijgen ook de maximale verzorging en voeding.

Bewerkt door Karwendel, 30 januari 2011 - 20:59.

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#108 Geplaatst 30 januari 2011 - 21:00

Je moet niet alle fokkers over dezelfde lijn trekken hé Nahs.

Ik zie toch meer en meer dat de Coon er terug normaal begint uit te zien en die XXl vormen verliest omdat er fokkers zijn die gezondheid boven uiterlijk plaatsen. Vele oudere fokkers klagen dat de Coon zijn uiterlijk verliest en ze beginnen te lijken op een langharige huiskat. Ze verlliezen inderdaad hun inteelt uiterlijk maar blijven een Coon met inderdaad minder extreme uiterlijkheden maar gezond en mooi karakter. Eindelijk, als je de eerste Coon ziet die op show werden gekeurd zie je inderdaad een langharige huiskat?

En die extremiteiten zie je in alle katten, kijk naar de pers, de Brit zijn platte smoeltje enz. Ik vind dat er meer en meer getest wordt door goede fokkers, je moet ze alleen vinden maar dat geldt voor alle rassen.

En heeft dat met de prijs te maken, mijn inziens niet? Noch bij de Coon, noch bij de Brit, heeft eerder te maken met de instellingen van de fokker

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#109 Geplaatst 30 januari 2011 - 21:05

Karwendel zei:

Omdat ik al eerder zei,dat een nieuwe eigenaar van meer belang is als geld.
Om alles even kort te sluiten,kittens worden 2 maal gevaccineerd,krijgen een Chip,blijven het liefst tot minimaal 13,maar liefst 14 weken,meestal breng ik ze ook nog naar hun nieuwe adres,krijgen een giga kittenpakket mee en dan ben ik supertevreden met het bedrag van 500 euro.
Daarbij is dit bedrag voor het eerst dit jaar ingevoerd,ook al omdat ik er moeite mee had om nog meer te gaan vragen voor een kitten ,maar vaccinatiekosten en chipkosten gingen ook weer omhoog.
Over voeding voor moeder en kittens wil het niet eens hebben,maar daar wil ik ook nooit op bezuinigen.
Ook mijn andere kastraten en poezen waar ik niet meer mee fok,krijgen ook de maximale verzorging en voeding.

Als de nieuwe eigenaar van meer belang is... Toen mijn kittens er waren heb ik verschillende mails en telefoons gekregen van mensen. Ik heb het niet zo breed, heb klein pensioen enozvoort... Doe je dan hieraan ook kittens weg aan een mindere prijs?
Ik vind het heel erg voor die oude dame die toen belde en aan het huilen was aan de telefoon maar je moet toch ergens een grens trekken? Of geef je eraan toe omdat je weet dat je kitten super gaat zitten?

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#110 Geplaatst 30 januari 2011 - 21:11

@ de Brit zijn platte smoeltje@

Plat is nog steeds die pannekoek,een Britje is niet plat,maar is wat we nog steeds willen zien een appeltje,met een mooi kort neusje,kleine oorjes,die de appeltjesvorm niet verstoren.
Een compact kort lichaam,met mooie ronde voetjes en een korte staart met een ronde punt.
Kortom wat we willen zien,een mooie Brit,waaraan alles rond is,zoals het hoort.!!

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#111 Geplaatst 30 januari 2011 - 21:16

nisha zei:

Als de nieuwe eigenaar van meer belang is... Toen mijn kittens er waren heb ik verschillende mails en telefoons gekregen van mensen. Ik heb het niet zo breed, heb klein pensioen enozvoort... Doe je dan hieraan ook kittens weg aan een mindere prijs?
Ik vind het heel erg voor die oude dame die toen belde en aan het huilen was aan de telefoon maar je moet toch ergens een grens trekken? Of geef je eraan toe omdat je weet dat je kitten super gaat zitten?

Weet je dit soort mensen krijg je wel altijd aan de telefoon,maar ik heb ook niet gezegd,dat ik mijn Britjes voor minder verkoop,wel dat het contact met de nieuwe eigenaar van meer belang is.
Zielige verhalen heb ik al meer gehad,maar helaas,als je het geld niet hebt om een raskatje te kopen,dan kun je het katje ook niet geven waar het recht op heeft.

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#112 Geplaatst 30 januari 2011 - 21:17

Karwendel zei:

@ de Brit zijn platte smoeltje@

Plat is nog steeds die pannekoek,een Britje is niet plat,maar is wat we nog steeds willen zien een appeltje,met een mooi kort neusje,kleine oorjes,die de appeltjesvorm niet verstoren.
Een compact kort lichaam,met mooie ronde voetjes en een korte staart met een ronde punt.
Kortom wat we willen zien,een mooie Brit,waaraan alles rond is,zoals het hoort.!!

Ik bedoel zijn korte neus. Je kan niet ontkennen dat die korter is dan vroeger hé en dat sommige fokkers daar vrij ver in gaan.

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#113 Geplaatst 30 januari 2011 - 21:21

Eragon zei:

Ik bedoel zijn korte neus. Je kan niet ontkennen dat die korter is dan vroeger hé en dat sommige fokkers daar vrij ver in gaan.

Tot nu toe zie ik op de show geen te korte neuzen,eerder weer te lange neuzen,zodat we weer peertje gaan krijgen.
Bekijk mijn avatar,een poes met mooie ronde lijnen.

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#114 Geplaatst 30 januari 2011 - 21:24

Karwendel zei:

Weet je dit soort mensen krijg je wel altijd aan de telefoon,maar ik heb ook niet gezegd,dat ik mijn Britjes voor minder verkoop,wel dat het contact met de nieuwe eigenaar van meer belang is.
Zielige verhalen heb ik al meer gehad,maar helaas,als je het geld niet hebt om een raskatje te kopen,dan kun je het katje ook niet geven waar het recht op heeft.

Dit was ook het eerste wat in mijn gedachten opkwam... Als ze het niet kunnen kopen, kunnen ze hem ook niet geven wat ze nodig hebben...
In elk geval, met iedereen waar ik een kitten gekocht heb of aan verkocht heb, heb ik nog regelmatig contact. Ik mail ook af en toe eens een leuke foto of anekdote door van de katjes die nu bij ons horen...

Maar kwestie naar prijzen... Heb ik nog nooit naar gekeken... Meestal vraag ik zelf niet naar de prijs. Ik zie het kitten (meestal liefde op eerste zicht) en dan mail ik eerst effe door wie ik ben enzo... Ik zet er ook steeds bij dat ik een cattery heb, waar ook veel fokkers problemen rond maken...
Als ik beslis of ik het kitten neem, dan pas vraag ik de prijs en betaal hem ook zonder probleem...
Ik geef ook niet op... een bepaalde cattery heb ik inmiddels al voor 4 kittens een mail gestuurd en de laatste keer zei ze zelf dat ik een volhouder was... Helaas was net dat kitten besproken...

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#115 Geplaatst 30 januari 2011 - 21:24

Er hoeft zich toch niemand te verantwoorden voor zijn prijzen ?
Als kittenkopers niet akkoord zijn, kunnen ze ook een andere cattery bezoeken. Men koopt , waar het klikt en waar men zich goed voelt.
Er is veel meer dan prijs alleen om zich bij een bepaalde cattery goed te voelen.

Sommige fokkers hebben altijd overschot terwijl anderen een wachtlijst hebben en toch diezelfde prijs hanteren. En nog andere fokkers hebben het hele jaar door wel kittens en daar zie ik ook wel vaker lagere prijzen op duiken.
Lagere prijzen betekend daarom niet minder kwaliteit en hogere prijzen ook niet meer kwaliteit. Dat is iets waar de kittenkoper zich in moet verdiepen en niet zomaar bij de eerste de beste gaan kopen.
Het is toch opvallend dat veel kittenkopers voorheen al serieus bedrogen zijn geweest door andere fokkers en zeker niet altijd met een lagere prijs.
Bij ieder nest dat we hebben horen we toch vaak de heel veel erg nare ervaringen die ze al hadden. Zonde !!!

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#116 Geplaatst 30 januari 2011 - 21:24

Het enige wat ik wel doe is als er meer kittens verhuizen naar 1 adres dat ik wat in mindering qua bedrag doe.

bij mij zijn inderdaad behoorlijk die entingen en zo omhoog gegaan. ik moest meer geld toeleggen. nou leg je altijd geld toe (althans ik wel :) ). want die porche heb ik nog niet. ik bezuinig ook niks op mijn katten. ook mijn kastraten krijgen alles wat ze nodig hebben. ;)
Geplaatste afbeelding

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#117 Geplaatst 30 januari 2011 - 21:27

feroesti zei:

Er hoeft zich toch niemand te verantwoorden voor zijn prijzen ?
Als kittenkopers niet akkoord zijn, kunnen ze ook een andere cattery bezoeken. Men koopt , waar het klikt en waar men zich goed voelt.
Er is veel meer dan prijs alleen om zich bij een bepaalde cattery goed te voelen.

Sommige fokkers hebben altijd overschot terwijl anderen een wachtlijst hebben en toch diezelfde prijs hanteren. En nog andere fokkers hebben het hele jaar door wel kittens en daar zie ik ook wel vaker lagere prijzen op duiken.
Lagere prijzen betekend daarom niet minder kwaliteit en hogere prijzen ook niet meer kwaliteit. Dat is iets waar de kittenkoper zich in moet verdiepen en niet zomaar bij de eerste de beste gaan kopen.
Het is toch opvallend dat veel kittenkopers voorheen al serieus bedrogen zijn geweest door andere fokkers en zeker niet altijd met een lagere prijs.
Bij ieder nest dat we hebben horen we toch vaak de heel veel erg nare ervaringen die ze al hadden. Zonde !!!

Ben ik het volledig mee eens en dan als koper, niet als fokker

Guest_chriske_*
Guest_chriske_*

#118 Geplaatst 30 januari 2011 - 22:52

Nahs zei:

waarom moet een fawn meer kosten. ze zijn vaak minder van kwaliteit dan de blauwe

dus dan ga je meer betalen voor bagger kwaliteit omdat het fawn is

het is mijn persoonlijke mening dat je niks meer vraagt voor kleuren

Juist ! mijn fawntje die nochtans niet mis was heb ik ook de  normale prijs voor gevraagd , en ben nog blij ook , ze zit echt in een gouden mandje !!!

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#119 Geplaatst 30 januari 2011 - 23:00

Zelf heb ik ook meer betaald voor een zogenaamde fokpoes dan voor een liefhebbersdier. Ik dacht toen ook dat dit normaal was, heb het ook eerlijk gezegd nog nergens anders geweten.
Ook toen we op zoek waren naar een sphynx katertje was er een heeeeeeel duidelijk verschil in fokkersprijzen of liefhebbersprijzen. Ook al was ik helemaal niet op zoek naar een fokdier, toch moest het er elke keer uitdrukkelijk bij vermeld worden. Ook bij de sphynx bv wordt er vaak onderscheid gemaakt in de kaalheid en als het een point is, betaal je zowiezo ook meer bij sommigen.

Ik heb soms het idee dat sommige het zouden doen om de drempel te verhogen... of om ervoor te zorgen dat de koper niet over één nacht ijs gaat. In dat geval kan ik het wel begrijpen, maar anderzijds kunnen ze het zich ook makkelijker maken om de dieren zowiezo allemaal vroeg te castreren en enkel liefhebbersdieren te verkopen imo. Zouden velen het ook gewoon niet doen omdat zij zelf niet anders gewend zijn?

Bewerkt door Spanishke, 30 januari 2011 - 23:04.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#120 Geplaatst 30 januari 2011 - 23:07

chriske zei:

Juist ! mijn fawntje die nochtans niet mis was heb ik ook de normale prijs voor gevraagd , en ben nog blij ook , ze zit echt in een gouden mandje !!!

dat is een prachtig fawntje Chris daarvoor zou men moeten willen betalen.
niet alleen voorhet kleurtje maar gewoon voor het hele type