Spring naar inhoud

- - - - -

verkoop van kittens

• Log in om te reageren
202 reacties op dit onderwerp
Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#151 Geplaatst 03 februari 2011 - 13:34

ik ben geen fokker, maar om eerlijk te zijn zou ik het absoluut niet erg vinden moest ik een kittentje kopen dat al gesterilisseerd is op jongere leeftijd. zo is het voor hen (en voor mij :oops: ) al gepasseerd.
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#152 Geplaatst 03 februari 2011 - 13:35

britjes zei:

Breng jij toevallig de kittens zelf naar hun nieuwe baasjes? Misschien scheelt dat namelijk ook..

Ja, ik breng ze ook zelf naar nieuwe thuis, maar nee, dat scheelt wat het anders voor doen volgens mij niet zoveel. Heb ook wel eens mensen gehad die probeerden te imponeren met hun woning en hun bv (bekende vlaming) buur. (Alsof dat indruk maakt op mij, maar elk beestje zijn eigenaardigheden zeker? ;) )

Zij wou ook niet fokken met mijn kitten. Daar mocht ik gerust over zijn. Zei ze. Toen zei ik "Er staat fokverbod in het contract ". "Geen probleem" zei ze. Toen zei ik dat het ook zo op de stamboom kwam. Ook geen probleem voor haar. En toen zei ik dat het kitten ook vroeggecastreerd werd. "Oh" zei ze "Maar ik wil er wel mee fokken he. Dan ben ik niets met dit kitten". Zucht....

(Ik vertel het nu beknopt, maar dit is dus een verhaal waar 3 weken over heen zijn gegaan. Drie weken waarin ze zich heel goed voor deed, foto's stuurde van haar huis, van haar vorige huisdieren, waarin er eigenlijk niets op wees dat ze de boel wou bedotten.)

En dat is echt niet het ergste verhaal dat ik heb meegemaakt met een kittenkoper met slechte plannen. Enkel bleef het hier gelukkig zonder gevolg...

Ik denk dat we allemaal eens tegen de lamp moeten lopen, helaas ten koste van onze kittens, voor we ten gronde beseffen dat eerlijkheid voor veel mensen iets relatiefs is. Ik ga er in elk geval geen risico's meer in nemen met mijn kittens. Daarvoor zijn ze mij te dierbaar!

Wij kunnen altijd maar tot op zekere hoogte de motieven (of de voorwendsels) van onze kittenkopers inschatten. Wat er afspeelt in hun hoofd... daar hebben wij helaas het raden naar. En dat is de vervelende realiteit.

Bewerkt door Smitten Kitten, 03 februari 2011 - 13:36.

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#153 Geplaatst 03 februari 2011 - 13:38

Smitten Kitten zei:

Ja, ik breng ze ook zelf naar nieuwe thuis, maar nee, dat scheelt wat het anders voor doen volgens mij niet zoveel. Heb ook wel eens mensen gehad die probeerden te imponeren met hun woning en hun bv (bekende vlaming) buur. (Alsof dat indruk maakt op mij, maar elk beestje zijn eigenaardigheden zeker? ;) )

Zij wou ook niet fokken met mijn kitten. Daar mocht ik gerust over zijn. Zei ze. Toen zei ik "Er staat fokverbod in het contract ". "Geen probleem" zei ze. Toen zei ik dat het ook zo op de stamboom kwam. Ook geen probleem voor haar. En toen zei ik dat het kitten ook vroeggecastreerd werd. "Oh" zei ze "Maar ik wil er wel mee fokken he. Dan ben ik niets met dit kitten". Zucht....

(Ik vertel het nu beknopt, maar dit is dus een verhaal waar 3 weken over heen zijn gegaan. Drie weken waarin ze zich heel goed voor deed, foto's stuurde van haar huis, van haar vorige huisdieren, waarin er eigenlijk niets op wees dat ze de boel wou bedotten.)

En dat is echt niet het ergste verhaal dat ik heb meegemaakt met een kittenkoper met slechte plannen. Enkel bleef het hier gelukkig zonder gevolg...

Ik denk dat we allemaal eens tegen de lamp moeten lopen, helaas ten koste van onze kittens, voor we ten gronde beseffen dat eerlijkheid voor veel mensen iets relatiefs is. Ik ga er in elk geval geen risico's meer in nemen met mijn kittens. Daarvoor zijn ze mij te dierbaar!

Wij kunnen altijd maar tot op zekere hoogte de motieven (of de voorwendsels) van onze kittenkopers inschatten. Wat er afspeelt in hun hoofd... daar hebben wij helaas het raden naar. En dat is de vervelende realiteit.

:trance: :trance:
Geplaatste afbeelding

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#154 Geplaatst 03 februari 2011 - 14:04

mijn veearts zegt dat hij geen vroegcastraties wilt uitvoeren wegens niet gezond voor de katjes... De balletjes nog niet ontwikkeld enzo..
Nu merk ik wel dat veel ks-ers dit al doen, kan ik hier wat info over krijgen of moet ik op andere topic zijn ervoor?

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#155 Geplaatst 03 februari 2011 - 14:06

nisha zei:

mijn veearts zegt dat hij geen vroegcastraties wilt uitvoeren wegens niet gezond voor de katjes... De balletjes nog niet ontwikkeld enzo..
Nu merk ik wel dat veel ks-ers dit al doen, kan ik hier wat info over krijgen of moet ik op andere topic zijn ervoor?

Even zoekfunctie gebruiken. Er zijn al verschillende topics hierover op KS, dus wss wel interessant voor je.

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#156 Geplaatst 03 februari 2011 - 14:11

Daarom vind ik vroegcastratie de beste optie om zulke bedriegers te strikken. Stamboom, contract, daar trekken ze zich allemaal niets van aan.

Ik zeg niet dat je sytematisch moet vroegcastreren maar als je kitten niet voldoet aan de vereisten om mee te fokken of je kent de persoon niet goed genoeg (echt niet goed genoeg dus bijna elke koper) dan castreer je gewoon. Ben je ervan overtuigd dat dit kitten wel voldoet om mee te fokken en hert spijtig zou zijn om het te castreren, hou het dan of plaats het bij een persoon die je kent en vertrouwt.

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#157 Geplaatst 03 februari 2011 - 14:16

Smitten Kitten zei:

Hm. Vreemd. Je zou denken dat het vergelijken van stambomen en bekijken van lijnen niet echt werk is, maar eerder een passie en een ver doorgedreven hobby. ;) (Begrijp me niet verkeerd, ik ben zelf een echte stambomengek en ben er elke dag mee bezig, maar werk zou ik het niet perse noemen, althans geen werk waar ik vind dat ik ook voor "betaald" moet worden ;) )

Zoals ik het verder ook uitleg dit is echt een heel doorgedreven passie en ben daar avonden mee bezig.  Marie die ondertussen gestopt is met fokken is daar ook nog mee bezig. En het is niet dat ervoor betaald moet worden maar ervaring leert dat indien je iets meer vraagt dat doorgaans het die fokkers zijn die echt wel bezig zijn met het ras! en vooral met de katten die er voor gaan.
Het is vooral ook een vorm van selectie!
Waarvoor ik bang heb is dat mijn katjes terecht komen bij de zogenaamde "cowboys" en "broodfokkers" en je wil echt niet weten welke toestanden je meemaakt!
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#158 Geplaatst 03 februari 2011 - 14:17

Smitten Kitten zei:

Even zoekfunctie gebruiken. Er zijn al verschillende topics hierover op KS, dus wss wel interessant voor je.
dank je, ik ga het zeker eens zoeken...

Oke jullie hebben allemaal meer ervaring dan ik maar waar is het vertrouwen gebleven in de mensen als je zo zeker wilt spelen van vroegcastraties te doen?
Als je een fokverbod meegeeft, kunnen ze toch ook nergens meer aan een stamboom raken? Of zijn er clubs die het wel doen?

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#159 Geplaatst 03 februari 2011 - 14:21

Eragon zei:

Daarom vind ik vroegcastratie de beste optie om zulke bedriegers te strikken. Stamboom, contract, daar trekken ze zich allemaal niets van aan.

Ik zeg niet dat je sytematisch moet vroegcastreren maar als je kitten niet voldoet aan de vereisten om mee te fokken of je kent de persoon niet goed genoeg (echt niet goed genoeg dus bijna elke koper) dan castreer je gewoon. Ben je ervan overtuigd dat dit kitten wel voldoet om mee te fokken en hert spijtig zou zijn om het te castreren, hou het dan of plaats het bij een persoon die je kent en vertrouwt.

Dit gebeurt ook hier als een kitten vertrekt huisdiertje dan komt er op de stamboom "not for breeding" ook bij de CFA registratie zijn het ook "not for breeding" katjes en bovendien worden ze vroeg gecastreerd.
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#160 Geplaatst 03 februari 2011 - 14:31

Eragon zei:

Dat vind ik dus ook. En helaas is het inderdaad ook zo dat je bijna elke koper niet goed genoeg kent... Dit is voor mij echt het moeilijkste aan fokker zijn.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#161 Geplaatst 03 februari 2011 - 14:33

Randa zei:

Zoals ik het verder ook uitleg dit is echt een heel doorgedreven passie en ben daar avonden mee bezig.  Marie die ondertussen gestopt is met fokken is daar ook nog mee bezig. En het is niet dat ervoor betaald moet worden maar ervaring leert dat indien je iets meer vraagt dat doorgaans het die fokkers zijn die echt wel bezig zijn met het ras! en vooral met de katten die er voor gaan.
Het is vooral ook een vorm van selectie!
Waarvoor ik bang heb is dat mijn katjes terecht komen bij de zogenaamde "cowboys" en "broodfokkers" en je wil echt niet weten welke toestanden je meemaakt!

Ja, ik begrijp wat je bedoelt, maar het is zeker niet zo dat wie bereid is meer te betalen daarom ook beter zal fokken of beter voor de kat zal zorgen. Sommige mensen denken dat alles te koop is, begrijp je wat ik bedoel? En ik vind het ook altijd zo raar als fokkers vinden dat ze vergoed moeten worden voor het zoekwerk dat ze doen of omdat ze showen of of of... dan denk ik "wees blij dat je zo'n geweldig mooie (maar zware!!!) hobby kan uitoefenen en dat er mensen zijn die je kittens willen kopen, waardoor jij je hobby kan verder blijven doen". En ik bedoel dit zeker niet specifiek tegen jou hoor, maar in het algemeen ;)

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#162 Geplaatst 03 februari 2011 - 14:36

nisha zei:

dank je, ik ga het zeker eens zoeken...

Oke jullie hebben allemaal meer ervaring dan ik maar waar is het vertrouwen gebleven in de mensen als je zo zeker wilt spelen van vroegcastraties te doen?
Als je een fokverbod meegeeft, kunnen ze toch ook nergens meer aan een stamboom raken? Of zijn er clubs die het wel doen?

Nou... dat is nog het ergste... de mensen die zeggen "neenee, ik wil niet fokken" maar die ten alle kosten toch fokken met een kitten dat je als liefhebber plaatst. En dan geen stambomen aanvragen (want het verkoopt ook zonder) en op marktplaats zetten :o Denk je nu echt dat voor mensen die bereid zijn je dik te beliegen die stambomen ook maar iets uitmaken? Sommige mensen hebben gewoon een pathologische drang tot vermeerderen, die fokken met alles wat vast en los staat en een aantal leugentjes om "bestwil" tijdens het verwerven van hun kitten zullen hun echt niet tegen houden.

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#163 Geplaatst 03 februari 2011 - 14:46

Vermeerderen of geld winnen. ZOnder stamboom en testen en dan verkopen aan 300 EUR en de mensen trappen daarin hé

calaquendi
calaquendi
  • 746 berichten
  • 8 katten

#164 Geplaatst 03 februari 2011 - 15:07

feroesti zei:

Zo beschermen ze zichzelf en wordt voorkomen dat hun catterynaam in eigen land zo weinig mogelijk opduikt.
Als die niet opduikt, kunnen er ook geen problemen aan het licht komen en wordt er minder geroddeld.

Het lijkt net het omgekeerde te zijn bij de Ragdoll.  Diegenen die het  meest te verbergen hebben, verkopen zo goed als alles voor de fok en zwijgen als een  graf als een van de ouders positief scant voor HCM of ze zwijgen als een graf tegenover beginners als de opa maar 1  nier blijkt te hebben (een eigenschap die 1 of enkele generaties kan  overslaan en dat terwijl zoiets in 2006 wel door hen besproken werd op de Ragdoll fokker lijst) of als er nierproblemen opduiken.
Niemand mag het weten omdat ze zoveel verkochten voor de fok.

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#165 Geplaatst 03 februari 2011 - 15:34

nisha zei:

Er zijn inderdaad een aantal clubs in België die zich daar geen botten van aantrekken :censored: .
Bovendien als je die kat dat ongecastreerd gaat showen en ze wordt x keer gekeurd als een kat van een bepaald ras.  Dan krijg je een bewijs waarmee je een stamboom kan aanvragen weliswaar leeg achter je poes of kater maar je kan er volop mee fokken ! :censored:
Dit is de rede waarom vele fokkers zo voorzichtig zijn