Spring naar inhoud

- - - - -

verkoop van kittens

• Log in om te reageren
202 reacties op dit onderwerp
britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#196 Geplaatst 17 mei 2011 - 16:58

Cisca zei:

Dat is heel weinig hoor, heb perzen maar gaat me echt niet om winst
Ik schiet er eerder nog bij in
Maar de liefde die je krijgt doet zoveel goed
En voordat iemand ermee komt ouder dieren zijn geent en getest

Over de testen heb ik niks gevraagt hoor ;) . Ik nam al aan dat je dat wel deed. Dus maakte me dara geen zorgen om. Maar ik zou er heel veel op toe moeten leggen als ik "maar" 350 euro zou vragen. Dan krijg ik waarschijnlijk wel te horen dat er vast iets mis zou zijn met de kittens.
Geplaatste afbeelding

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#197 Geplaatst 17 mei 2011 - 17:07

Tja ik schiet er ook op in, maar wat is nu mooier dan de liefde van die kittens die je ervoor terug krijgt????
Ik geniet hier elke dag van dat wonder dat is met geen geld betaalbaar vind ik
De mensen vragen daar eigenlijk niet om moet ik zeggen ze zien wel als ze hier komen hoe men poezels eruit zien hoe verwend ze worden enzo.
Plus dat ik de testpapieren heb is vaak al genoeg
Maar gun ook mensen die geen grote sommen geld kunnen neerleggen toch een mooi persje. Want ook al kunnen ze mss geen hoge bedragen neerleggen de zorgen hoeven daar niet minder door te zijn, das wat sommige medefokkers zeggen.
En heb dat toch al gezien mensen die graag een persje wilde het eigenlijk niet konden betalen want de meeste prijzen zijn enorm hoog maar die bij mij een kochten maar wel alle zorgen en goed en duur voer gaven dat vind ik veel belangrijker
Maar ja ben en blijf een gek mens hoor ;)

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#198 Geplaatst 17 mei 2011 - 17:24

Cisca zei:

Tja ik schiet er ook op in, maar wat is nu mooier dan de liefde van die kittens die je ervoor terug krijgt????
Ik geniet hier elke dag van dat wonder dat is met geen geld betaalbaar vind ik
De mensen vragen daar eigenlijk niet om moet ik zeggen ze zien wel als ze hier komen hoe men poezels eruit zien hoe verwend ze worden enzo.
Plus dat ik de testpapieren heb is vaak al genoeg
Maar gun ook mensen die geen grote sommen geld kunnen neerleggen toch een mooi persje. Want ook al kunnen ze mss geen hoge bedragen neerleggen de zorgen hoeven daar niet minder door te zijn, das wat sommige medefokkers zeggen.
En heb dat toch al gezien mensen die graag een persje wilde het eigenlijk niet konden betalen want de meeste prijzen zijn enorm hoog maar die bij mij een kochten maar wel alle zorgen en goed en duur voer gaven dat vind ik veel belangrijker
Maar ja ben en blijf een gek mens hoor ;)

Ja dat is waar je krijgt er veel liefde voor. Maar omdat ik wel meer vraag dan 350 euro is dat hier echt niet minder hoor ;) . Ik denk ook niet dat de zorgen minder zijn als mensen het niet in 1 keer neer kunnen tellen. Ik ben daarin niet beroerste maar bedragen minderen doe ik niet. Kan wat mij betreft in termijnen gedaan worden maar wel afbetaald zijn als ik het kitten kom brengen.
Geplaatste afbeelding

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#199 Geplaatst 17 mei 2011 - 17:27

Ja kan idd zo ook
maar ben soms veels te goed

Guest_cien_*
Guest_cien_*

#200 Geplaatst 24 december 2012 - 17:02

Ben hier de laatste dagen wat aan het lezen op het forum voor meer te leren over katten.(brits korthaar)
Hebben zelf nog geen raskat juist 2 gewone huiskatten.( brits korthaar kitten is gereserveerd)
Toen ik enkele weken via het web cattery's bezocht viel mij het fokverbod op, dit was nieuw voor mij vermits ik totaal niets had te maken met raskatten.
Wil dan ook beetje snappen waarom dit zo is, en ik kan zeker begrijpen als mensen zeggen dat het is voor het ras zuiver te houden en te beschermen.
Hoewel er velen dit ook zeggen, zullen er veel ook denken, hoe  minder er kweken hoe beter ze zelf van hun katten afkomen voor betere prijzen.
De enne zijn reden zal echt met raszuiverheid te maken heben en de andere meer met geldzaken.
Waar mensen zijn en geld zal er altijd een deel zijn die niet de juist bedoelingen heeft dit is overal zo.
Maar om even terug te komen op het topic hier meer geld vragen voor kitten voor de fok of schow.
Volgens mij kan je moeilijk op voorhand weten hoe een kitten er na een jaar gaat uitzien.
Kitten met  fouten kan je er wel uithalen, als men deze verkoopt tegen iets mindere prijs en ook aan de eigenaat verteld waarom het kitten geen schow of fokdier kan zijn, denk niet dat de meeste mensen hier probleem van maken.(word toch gekocht voor huiskat, en je weet dat je eerlijk bent behandeld)
Voor mensen die fokdier wensen ,als je meer moet vragen daarvoor is al iets moelijker in mijn ogen, want je weet nooit of deze kitten wel echt voldoet voord de fok .
Je hebt dan juist meer geld gekregen voor het kitten, dan blijkbaar teld ineens de ras standaard niet meer wand dan geef je zelf toestemming om met het kitten  te kweken, zonder dat je weet of deze wel helemaal ok is daarvoor.
Denk dat het eerlijkste is voor beide partijen dat men kitten verkoopt aan de gewone prijs (de betere kittens die in aanmerking zouden kunnen komen om verder te kweken met fokverbod)
En deze na een jaar opnieuw bekijkt en overlegt met de eigenaars of deze is geschikt voor verdere kweek en zo verplichten aan de nieuwe eigenaars voor de testen in orde te laten maken voor men de stamboom veranderd en fokverbod weglaat tegen bijbetaling.
Zo  heb je ook  meer inzicht in de mensen die bij u het kitten hebben gekocht er is meer contact met elkaar en poes is al jaar ouder kan je de mensen al wat beter inschatten.
Als het kitten dan niet voldoet voor verdere kweek hebben de eigenaars niet meer betaald voor zogezegde fokpoes of kater.
Het kitten is dan jaar oud dus bij echte dierenliefhebbers gaat deze niet meer weg omdat hij niet geschikt is voor de kweek .
Lees veel op forum en het web dat de mensen eerlijk moeten zijn als ze kitten kopen, ben ik volledig mee eens. maar als dan kittens worden verkocht voor meerprijs en er dan wel mag mee kweken, zonder dat men weet hoe het kitten zal uitgroeien stel ik mij toch ook vragen over de eerlijke verkoper die zijn kittens verkoopt met fokverbod om het ras te beschermen wand dit teld dan blikbaarniet meer voor war extra centen.
Eerlijk zijn langs beide kanten lijkt mij het eerlijkste.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#201 Geplaatst 24 december 2012 - 18:58

cien, op 24 december 2012 - 17:02, zei:

Ben hier de laatste dagen wat aan het lezen op het forum voor meer te leren over katten.(brits korthaar)
Hebben zelf nog geen raskat juist 2 gewone huiskatten.( brits korthaar kitten is gereserveerd)
Toen ik enkele weken via het web cattery's bezocht viel mij het fokverbod op, dit was nieuw voor mij vermits ik totaal niets had te maken met raskatten.
Wil dan ook beetje snappen waarom dit zo is, en ik kan zeker begrijpen als mensen zeggen dat het is voor het ras zuiver te houden en te beschermen.
Hoewel er velen dit ook zeggen, zullen er veel ook denken, hoe  minder er kweken hoe beter ze zelf van hun katten afkomen voor betere prijzen.
De enne zijn reden zal echt met raszuiverheid te maken heben en de andere meer met geldzaken.
Waar mensen zijn en geld zal er altijd een deel zijn die niet de juist bedoelingen heeft dit is overal zo.
Maar om even terug te komen op het topic hier meer geld vragen voor kitten voor de fok of schow.
Volgens mij kan je moeilijk op voorhand weten hoe een kitten er na een jaar gaat uitzien.
Kitten met  fouten kan je er wel uithalen, als men deze verkoopt tegen iets mindere prijs en ook aan de eigenaat verteld waarom het kitten geen schow of fokdier kan zijn, denk niet dat de meeste mensen hier probleem van maken.(word toch gekocht voor huiskat, en je weet dat je eerlijk bent behandeld)
Voor mensen die fokdier wensen ,als je meer moet vragen daarvoor is al iets moelijker in mijn ogen, want je weet nooit of deze kitten wel echt voldoet voord de fok .
Je hebt dan juist meer geld gekregen voor het kitten, dan blijkbaar teld ineens de ras standaard niet meer wand dan geef je zelf toestemming om met het kitten  te kweken, zonder dat je weet of deze wel helemaal ok is daarvoor.
Denk dat het eerlijkste is voor beide partijen dat men kitten verkoopt aan de gewone prijs (de betere kittens die in aanmerking zouden kunnen komen om verder te kweken met fokverbod)
En deze na een jaar opnieuw bekijkt en overlegt met de eigenaars of deze is geschikt voor verdere kweek en zo verplichten aan de nieuwe eigenaars voor de testen in orde te laten maken voor men de stamboom veranderd en fokverbod weglaat tegen bijbetaling.
Zo  heb je ook  meer inzicht in de mensen die bij u het kitten hebben gekocht er is meer contact met elkaar en poes is al jaar ouder kan je de mensen al wat beter inschatten.
Als het kitten dan niet voldoet voor verdere kweek hebben de eigenaars niet meer betaald voor zogezegde fokpoes of kater.
Het kitten is dan jaar oud dus bij echte dierenliefhebbers gaat deze niet meer weg omdat hij niet geschikt is voor de kweek .
Lees veel op forum en het web dat de mensen eerlijk moeten zijn als ze kitten kopen, ben ik volledig mee eens. maar als dan kittens worden verkocht voor meerprijs en er dan wel mag mee kweken, zonder dat men weet hoe het kitten zal uitgroeien stel ik mij toch ook vragen over de eerlijke verkoper die zijn kittens verkoopt met fokverbod om het ras te beschermen wand dit teld dan blikbaarniet meer voor war extra centen.

Heb niet heel veel van dit bericht begrepen. Maar de kern is waarvoor er verkocht wordt met een fokverbod.
Als fokker zijnde heb je een bepaald doel voor ogen. Je maakt een bepaalde combinatie en daarbij hoop je dat er net dat ene kitten inzit wat een duidelijke verbetering is van pa en ma. Een goede fokker kijkt kritisch naar zijn kittens, die weet wat de min en pluspunten zijn. Het gaat niet om de prijs, maar wat de fok ingaat, daarbij wil je ook dat dit een visitekaartje is voor het ras.
Bij het ras waar ik mee fok is heel veel te zijn bij de geboorte aan de kittens en ook bij het opgroeien. Hoe staan de oren, hoe is de kopvorm.
Een pers wil je niet zien met konijnenoren, dit is geen aanwinst voor het ras. Evenmin met een kilometerneus, zo is de rasstandaard niet.

Over het algemeen is het ook zo dat niet een compleet nest de fok ingaat. En waarom niet, een genenpoel wordt op die manier alleen maar versmalt. Als we van het slechte uitgaan zitten er zo 6 of meer kittens met dezelfde stamboom in de fok. Dit is iets wat je niet wil hebben. Om een ras gezond te houden, moet je juist een brede genenpoel hebben, en dus veel diversiteit.

Voor mij gaat niet in de fok terug, grote oren, een schedel die oneffenheden vertoont. Een onderbeet, een knikstaart. Daarbij dan ook maximaal 2 uit een combinatie mogen evt door voor de fok.

Nieuwe fokkers erbij prima, alleen helaas zie je te vaak eendagsvliegen omdat het fokken uiteindelijk toch wel tegenvalt.
En vaak zie je ook gebeuren, we hebben een poes en een kater, dus er moet een nest komen.
Of we hebben een look-a-like, dus het is geoorloofd om een nest te nemen. Testen, nee daar doen we niet aan, want dat is te duur.

Eerlijk van beide kanten prima, alleen vaak begint het al bij de kittenkoper, deze zoekt wel een fokker uit. En echt niet altijd op zijn blauwe ogen. Volgens mij waren jullie ook in eerste instantie op een brit gestuit, waarbij zelfs het nodige schoort.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#202 Geplaatst 26 december 2012 - 00:02

cien, op 24 december 2012 - 17:02, zei:

Als belgische fokker gaan we dit anno 2014 toch moeten doen ivm het meerjarenplan,moeten fokkers alle kittens die niet voor de fok gaan vroegcastreren.
Bij veel fokkers gebeurd dit al,zoals bij ons.

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#203 Geplaatst 26 december 2012 - 11:26

Cien en hoeveel kittenkopers gaan nadien nog geld op tafel leggen als het kitten toch fokgeschikt is? Wij laten toch geen volledige nesten in de fok gaan, en de meeste fokkers zien al op 14 à 16 weken of het kitten geschikt is voor de fok of show.  Een fok kitten hoeft daarvoor geen show kitten te zijn.
Ikzelf selecteer op lijnen en niet enkel op uiterlijkheden.
Ook zijn er heel wat fokkers die zelf met restricties zitten en die niet zomaar alles in de fok kunnen laten gaan of om het even met welke lijnen kunnen laten verparen (hier spreek ik enkel voor Abessijnen fok).
De meerprijs daar heb ik geen enkel probleem mee.  Dat is een gegeven of je accepteert het of je gaat op zoek naar iets anders, maar doorgaans zal een serieuze fokker er geen probleem mee hebben.
Uit je relaas kan ik opmaken dat je ook Show geschikt en Fok geschikt door elkaar haalt, niet elke fokpoes/kater is ook een showpoes/kater

Anderzijds Cien : men fokt in plaats van kweken !

Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie