Spring naar inhoud

- - - - -

verkoop van kittens

• Log in om te reageren
202 reacties op dit onderwerp
Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#31 Geplaatst 29 januari 2011 - 20:43

Ik vind het toch raar dat er zoveel variatie zit in de prijs. Een pull, ongeacht de kleur kost toch evenveel. En het kan wel zijn dat jij als fokker meer moeite moet doen om juiste lijnen te vinden, maar dan heb je dat toch moeten doen voor elk kittentje in dat nest, dus ongeacht de "showkwaliteit" zouden ze toch evenveel moeten kosten... :onzeker:
Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#32 Geplaatst 29 januari 2011 - 21:29

Lilia2055 zei:

Ik vind het toch raar dat er zoveel variatie zit in de prijs. Een pull, ongeacht de kleur kost toch evenveel. En het kan wel zijn dat jij als fokker meer moeite moet doen om juiste lijnen te vinden, maar dan heb je dat toch moeten doen voor elk kittentje in dat nest, dus ongeacht de "showkwaliteit" zouden ze toch evenveel moeten kosten... :onzeker:

Mensen die een kitten kopen dat niet aan de exacte normen voldoet betalen iets minder. Dat maakt hen ook niets uit, ze hebben geen show noch fokbedoelingen. Een schoonheidsfoutje moet je als fokker zien en eerlijk toegeven. Anders voelen mensen zich bedrogen...
Voor een kitten met een lichte afwijking, vb. knik in de staart, gebitsafwijking,...betaal je ook niet de volle prijs. Ook dat is een schoonheidfoutje.
kittens die dus niet aan het correcte profiel voldoen gaan iets goedkoper vertrekken. En die zijn vaak evenzeer geliefd.

Voor een merktrui met een foutje betaal je dus ook niet evenveel, of hij beland als snel terug naar de winkel...

Bewerkt door feroesti, 29 januari 2011 - 21:34.

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#33 Geplaatst 29 januari 2011 - 21:54

feroesti zei:

Wat betrefd de kleurtjes, vraag ik ook verschillende prijzen.
Reden : de klassieke kleuren uit een colorpoint/klassiek combinatie zijn hier eigenlijk ongewild. Ze zijn vanwege de oogkleur geen showkwaliteit en dus goedkoper vertrekken.
Dan wijs ik de mensen er ook op dat ze geen showkwaliteit kitten hebben, maar een zeer mooi britje van huiskatkwaliteit.

Zo zit je eigenlijk weer gelijk qua prijzen. Wat bij het ene kitten wat minder is, is dan wat meer voor een ander.

Zelf vind ik dat een beetje belachelijk. Om voor verschillende kleuren andere prijzen te hanteren.

Wat ik eigenlijk ook krom vind he? De meeste hier vinden het raar om voor een fokpoes meer te vragen, maar hebben het er graag voor over om te betalen. Waarom vraag je zelf die prijzen dan niet?
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#34 Geplaatst 29 januari 2011 - 22:00

britjes zei:

Zelf vind ik dat een beetje belachelijk. Om voor verschillende kleuren andere prijzen te hanteren.

Wat ik eigenlijk ook krom vind he? De meeste hier vinden het raar om voor een fokpoes meer te vragen, maar hebben het er graag voor over om te betalen. Waarom vraag je zelf die prijzen dan niet?

Dat is ook krom ;) Maar omdat anderen dit soort methodes hanteren moet ik dat toch niet doen?

Voor mij is de cattery puur hobby. En ik ben daar fier op! Ik zou er een vies gevoel aan overhouden als ik op de kap van mijn kittens geld zou moeten verdienen. Het geld is hier bijzaak...

Betaal ik 1000 euro of meer aan een kat dan moet ik dat helemaal niet verrekenen aan mijn kittenkopers. Waarom zou ik?
Het is mijn hobby en het boeit de kittenkopers echt niet of ik voor een kat 1000+ heb betaald of 500 euro, waarom zouden zij dan moeten meebetalen aan dat verschil?

Vergelijk het met elk andere hobby... hobbies kosten geld en het is je eigen keuze hoeveel geld je daaraan uit geeft.

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#35 Geplaatst 29 januari 2011 - 22:05

feroesti zei:

Mensen die een kitten kopen dat niet aan de exacte normen voldoet betalen iets minder. Dat maakt hen ook niets uit, ze hebben geen show noch fokbedoelingen. Een schoonheidsfoutje moet je als fokker zien en eerlijk toegeven. Anders voelen mensen zich bedrogen...
Voor een kitten met een lichte afwijking, vb. knik in de staart, gebitsafwijking,...betaal je ook niet de volle prijs. Ook dat is een schoonheidfoutje.
kittens die dus niet aan het correcte profiel voldoen gaan iets goedkoper vertrekken. En die zijn vaak evenzeer geliefd.

Voor een merktrui met een foutje betaal je dus ook niet evenveel, of hij beland als snel terug naar de winkel...

Als we het over knikstaarten en gebitsafwijkingen gaan hebben,dan vind ik dat geen schoonheidsfoutjes,maar een genetische afwijking,logisch dat deze kittens goedkoper weggaan.
Kittens met een niet correct profile,wat inhoud,langere neuzen,waardoor het ronde uit het profile verdwijnt,zouden dus goedkoper moeten,maar Feroesti,daar zit het nou juist in,wat ik een te lange neus vind hebben,vind jij het een goede neus en profile hebben.........................dus...........

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#36 Geplaatst 29 januari 2011 - 22:08

Ja dat is wel waar. Het is je eigen hobby. Maar nu lijkt het wel dat sommige fokkers als ze wel zo werken er toch aan willen verdienen. Of zie ik dat verkeerd?
Geplaatste afbeelding

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#37 Geplaatst 29 januari 2011 - 22:09

Karwendel zei:

Als we het over knikstaarten en gebitsafwijkingen gaan hebben,dan vind ik dat geen schoonheidsfoutjes,maar een genetische afwijking,logisch dat deze kittens goedkoper weggaan.
Kittens met een niet correct profile,wat inhoud,langere neuzen,waardoor het ronde uit het profile verdwijnt,zouden dus goedkoper moeten,maar Feroesti,daar zit het nou juist in,wat ik een te lange neus vind hebben,vind jij het een goede neus en profile hebben.........................dus...........

daarom geen onderscheid hoogstens in wat ik wel en niet laat doorgaan in de fok.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#38 Geplaatst 29 januari 2011 - 22:11

britjes zei:

Ik verkoop niet aan fokkers ;)

Voor kwaliteit en een nieuwe bloedlijn heb ik veeeeeeeel over.
Waarom hier dan die prijzen niet vragen ?
Mensen die niet fokken hechten daar geen belang aan en zullen ook nooit zo'n bedragen neertellen. Het is hen te doen om een leuke , lieve huisgenoot, kerngezond en mooi, maar ook betaalbaar.
Toch hebben wij mensen die met hun castraatjes showen en die verwachten toch wel ergens dat zo'n kitten iets extra showpotentieel heeft.
Aan die mensen zal je geen kitten met een foutje tegen dezelfde prijs verkopen als een kitten dat wel meer aan de showvoorwaardes voldoet.
Tenminste niet als je eerlijk bent.
Ik zal nooit een kitten met een foutje verkopen zonder dit te melden !!
En dan dient er volgens mij een prijsverlaging aan te zitten, dat vind ik normaal.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#39 Geplaatst 29 januari 2011 - 22:13

britjes zei:

Ja dat is wel waar. Het is je eigen hobby. Maar nu lijkt het wel dat sommige fokkers als ze wel zo werken er toch aan willen verdienen. Of zie ik dat verkeerd?

Misschien is verdienen niet helemaal goed uitgedrukt (al zijn er zeker fokkers die eraan willen verdienen 8) ) maar die door prijzen op te drijven de hoge prijzen die zij hebben betaald willen compenseren. Terwijl deze hogere prijzen die betaald zijn voor de fokdieren (of die komen te kijken bij het kopen van een kat in het buitenland, denk aan vliegtuigticket, hotelkosten etc) eigenlijk "hobbykosten" zijn, eigen keuzes van de fokker.

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#40 Geplaatst 29 januari 2011 - 22:16

britjes zei:

Maar ik heb nog steeds geen Porsche voor mijn deur :(

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#41 Geplaatst 29 januari 2011 - 22:19

britjes zei:

Verdienen doe je zoiezo niet.

Jawel als je mega bedragen gaat vragen.

Maar vergeet ook niet dat bij de bedragen die je vraagt, je die ook terug moet kunnen geven als het fout loopt. Je moet aan de garanties die je beloofd ook kunnen voldoen.

Bij mega bedragen moet je natuurlijk ook de kittens nog aan een thuis kunnen helpen. Niet iedereen heeft er zo'n bedrag voor over...
Sommige fokkers wel, dat is hun keuze.
Maar dit terug gaan vragen aan je eigen kittenkopers wordt wel zeer moeilijk. Ik vrees ervoor dat het dan al snel solden worden in zo'n cattery...

Bewerkt door feroesti, 29 januari 2011 - 22:20.

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#42 Geplaatst 29 januari 2011 - 22:23

feroesti zei:

Ik verkoop niet aan fokkers ;)

Voor kwaliteit en een nieuwe bloedlijn heb ik veeeeeeeel over.
Waarom hier dan die prijzen niet vragen ?
Mensen die niet fokken hechten daar geen belang aan en zullen ook nooit zo'n bedragen neertellen. Het is hen te doen om een leuke , lieve huisgenoot, kerngezond en mooi, maar ook betaalbaar.
Toch hebben wij mensen die met hun castraatjes showen en die verwachten toch wel ergens dat zo'n kitten iets extra showpotentieel heeft.
Aan die mensen zal je geen kitten met een foutje tegen dezelfde prijs verkopen als een kitten dat wel meer aan de showvoorwaardes voldoet.
Tenminste niet als je eerlijk bent.
Ik zal nooit een kitten met een foutje verkopen zonder dit te melden !!
En dan dient er volgens mij een prijsverlaging aan te zitten, dat vind ik normaal.

Klopt niet helemaal wat je zegt. In 1 van je eigen topics zei je dat je wel eens verkocht aan fokkers en nu hier niet :oops: .
Geplaatste afbeelding

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#43 Geplaatst 29 januari 2011 - 22:23

Karwendel zei:

Maar ik heb nog steeds geen Porsche voor mijn deur :(

Dan ben jij niet zo'n fokker ;) . Ik heb wel 6 porche voor mijn deur :p

Bewerkt door britjes, 29 januari 2011 - 22:23.

Geplaatste afbeelding

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#44 Geplaatst 29 januari 2011 - 22:25

feroesti zei:

Verdienen doe je zoiezo niet.

Jawel als je mega bedragen gaat vragen.

Maar vergeet ook niet dat bij de bedragen die je vraagt, je die ook terug moet kunnen geven als het fout loopt. Je moet aan de garanties die je beloofd ook kunnen voldoen.

Bij mega bedragen moet je natuurlijk ook de kittens nog aan een thuis kunnen helpen. Niet iedereen heeft er zo'n bedrag voor over...
Sommige fokkers wel, dat is hun keuze.
Maar dit terug gaan vragen aan je eigen kittenkopers wordt wel zeer moeilijk. Ik vrees ervoor dat het dan al snel solden worden in zo'n cattery...

Zelf denk ik wel dat sommige fokkers wel verdienen aan dekkaters. Er loopt nog wel wat dekkaters rond waar de fokker dus gewoon iedere poes accepteerd. Dat vind ik zelf wel geld verdienen. :oops:
Geplaatste afbeelding

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#45 Geplaatst 29 januari 2011 - 22:26

britjes zei:

Dan ben jij niet zo'n fokker ;) . Ik heb wel 6 porche voor mijn deur :p

Uitbuiters heb je altijd :catscratchhead :lachen: :lachen: :lachen: