Spring naar inhoud

- - - - -

verkoop van kittens

• Log in om te reageren
202 reacties op dit onderwerp
britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#46 Geplaatst 29 januari 2011 - 22:28

Karwendel zei:

Uitbuiters heb je altijd :catscratchhead :lachen: :lachen: :lachen:

ik heb er niet bij verteld op welke schaal die porche zijn :x
Geplaatste afbeelding

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#47 Geplaatst 29 januari 2011 - 22:30

Je kunt er altijd nog de speelgoedmuisjes in vervoeren :goofy:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#48 Geplaatst 29 januari 2011 - 22:32

britjes zei:

Dan ben jij niet zo'n fokker ;) . Ik heb wel 6 porche voor mijn deur :p
Porche? Is dat Porsche van het witte merk misschien? Dat verklaart dan veel :p :ha

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#49 Geplaatst 29 januari 2011 - 22:35

Smitten Kitten zei:

Porche? Is dat Porsche van het witte merk misschien? Dat verklaart dan veel :p :ha

:p :p :p
Geplaatste afbeelding

Guest_yvette_*
Guest_yvette_*

#50 Geplaatst 29 januari 2011 - 22:38

ik heb voor mijn poesje 50€ meer moeten betalen omdat het voor zowel show als fokpoesje is en omdat je dan meer namen hebt op de stamboom zo werd mij gezegd

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#51 Geplaatst 29 januari 2011 - 22:39

Meer namen op de stamboom :trance: :catscratchhead

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#52 Geplaatst 29 januari 2011 - 22:40

yvette zei:

ik heb voor mijn poesje 50€ meer moeten betalen omdat het voor zowel show als fokpoesje is en omdat je dan meer namen hebt op de stamboom zo werd mij gezegd

Nee hoor. Er komen niet meer namen op de stamboom ;)
Geplaatste afbeelding

Guest_yvette_*
Guest_yvette_*

#53 Geplaatst 29 januari 2011 - 22:43

ze zei me dat het dan 5 inplaats van 4 generaties verder ging.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#54 Geplaatst 29 januari 2011 - 22:44

Mja ik vind dat dus absurd he. Tuurlijk moet je eerlijk zijn tegen je kittenkopers en ook durven toegeven wanneer een kat niet showgeschikt is. Ik kan me inbeelden dat het zeker voor een gewone liefhebber (die altijd zal denken "mijn kind schoon kind" als het over zijn kat gaat. Althans dat hoop ik toch) niet fijn is om met hoge verwachtingen naar show te gaan en daar compleet met de grond gelijk gemaakt te worden.

Maar als een katje echt showgeschikt blijkt te zijn dan is het toch juist leuk voor de fokker dat er daar mee geshowd wordt! Het is toch wel een mooie vorm van reclame als een door jouw gefokt katje het goed doet op show en los daarvan kan ik me inbeelden dat je als fokker gewoon ook fier bent als jouw katje het goed doet op show! Ik vind het eerlijk gezegd zever dat mensen daar dan meer voor moeten betalen, want uiteindelijk maken ze wel reclame voor jouw cattery door te showen.

Ik hoop dat er in een van mijn volgende nestjes een leuk showgeschikt langhaartje zit en zou het dan juist leuk vinden als de nieuwe eigenaars ermee naar show willen gaan en daar plezier in zouden vinden.

Bewerkt door Smitten Kitten, 29 januari 2011 - 22:56.

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#55 Geplaatst 29 januari 2011 - 22:50

Als er een fokje op de show komt ben ik daar net zo trots op als op een eigen geshowde poes,inderdaad een reclame voor je cattery!

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#56 Geplaatst 30 januari 2011 - 00:49

Karwendel zei:

Als er een fokje op de show komt ben ik daar net zo trots op als op een eigen geshowde poes,inderdaad een reclame voor je cattery!

Ik denk dat als een fokje t goed doet elke fokker trots hoort te zijn!  Dat isde gratis reclame die je krijgt

katje75
katje75
  • 1.008 berichten
  • 4 katten

#57 Geplaatst 30 januari 2011 - 09:07

Maar hoe bepaalje dan of een kitten showgeschikt is (afgezien van bijv overduidelijke fouten), je weet toch nog niet hoe hij of zij uit gaat groeien en of ze het bijvoorbeeld wel leuk vinden.

Met B ben ik naar de show gegaan toen ie ruim 3 maanden was, gewoon om eens te kijken, hem heb ik als liefhebber gekocht (eerste Ragdoll, wist ik veel)
Volgens de keurmeester waren zijn ogen veel te licht, uiteindelijk werd ie BIS..en nog een aantal keer BIS, BIV en BOB, heeft zonder problemen zijn CAC's gehaald (behalve dat ie het bij de laatste show niet meer leuk vond)
Nu is ie gecastreerd

Mijn beide katers komen van dezelfde cattery, hebben verschillende ouders maar zijn wel familie (oom en neefje)

Ik wist al vanaf het begin dat er op de katers een fokverbod zou zitten, niet vanuit mijn fokker maar vanuit de eigenaren van de dekkaters, met de poesjes mag wel gefokt, dat vind ik wel krom, ik zeg niet dat alle katers geschikt zijn en dat je ze zomaar overal op moet zetten maar het zou dan toch ook een compliment zijn voor een fokker (of eigenaar dekkater) als ze de kans eens zouden nemen om te kijken of er tussen den mannelijke nakomelingen een zou zitten die uiteindelijk een toevoeging zou zijn voor het ras ?

Doordat er op veel poesjes geen fokverbod zit krijg je naar mijn mening juist die MP nestjes omdat mensen zomaar een keer n nestje willen en hun dieren niet laten testen..
:rub: Nikki, Bailey,Hummer en Dexter

Diesel* en BamBam*, voor altijd in mijn hart !

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#58 Geplaatst 30 januari 2011 - 09:34

katje75 zei:

Maar hoe bepaalje dan of een kitten showgeschikt is (afgezien van bijv overduidelijke fouten), je weet toch nog niet hoe hij of zij uit gaat groeien en of ze het bijvoorbeeld wel leuk vinden.

Met B ben ik naar de show gegaan toen ie ruim 3 maanden was, gewoon om eens te kijken, hem heb ik als liefhebber gekocht (eerste Ragdoll, wist ik veel)
Volgens de keurmeester waren zijn ogen veel te licht, uiteindelijk werd ie BIS..en nog een aantal keer BIS, BIV en BOB, heeft zonder problemen zijn CAC's gehaald (behalve dat ie het bij de laatste show niet meer leuk vond)
Nu is ie gecastreerd

Mijn beide katers komen van dezelfde cattery, hebben verschillende ouders maar zijn wel familie (oom en neefje)

Ik wist al vanaf het begin dat er op de katers een fokverbod zou zitten, niet vanuit mijn fokker maar vanuit de eigenaren van de dekkaters, met de poesjes mag wel gefokt, dat vind ik wel krom, ik zeg niet dat alle katers geschikt zijn en dat je ze zomaar overal op moet zetten maar het zou dan toch ook een compliment zijn voor een fokker (of eigenaar dekkater) als ze de kans eens zouden nemen om te kijken of er tussen den mannelijke nakomelingen een zou zitten die uiteindelijk een toevoeging zou zijn voor het ras ?

Doordat er op veel poesjes geen fokverbod zit krijg je naar mijn mening juist die MP nestjes omdat mensen zomaar een keer n nestje willen en hun dieren niet laten testen..

Op mijn poezen zit over het algemeen een fokverbod op. Dat zet ik ook in de contracten. Tenzij mensen het vragen als ze hier komen kijken dan denk ik er overna. Maar vind ik het niet geschikt voor de fok zit er een fok verbod op. Bij mij gaat dus niet gauw wat de fok in.
Geplaatste afbeelding

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#59 Geplaatst 30 januari 2011 - 10:16

Wat ik ook best irritant vindt is als fokkers, koste wat kost, kittenkopers mee naar show sleuren. of een nestje aanpraten.

ER zijn gewoon mensen en neem van mij aan die zijn er zat, die horen niet te showen en te fokken. Die moeten gewoon van hun katjes genieten.

en hoe te bepalen ach dat is koffiedik kijken, want jij als fokker kan er iets gaafs in zien en je komt op show en het wordt niet eens aangekeken omdat het niet de keurmeester aanstaat, en de volgende show win je alles.

henny
henny
  • 1.601 berichten

#60 Geplaatst 30 januari 2011 - 10:28

Of...fokkers die een poesje met een wit medaillon verkopen als show/fokpoes :evil:

Henny