Spring naar inhoud


- - - - -

verkoop van kittens


  • Log in om te reageren
202 reacties op dit onderwerp
nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten
OFFLINE

#76 Geplaatst 30 januari 2011 - 15:40

oja, daar doe ik dus ook niet aan mee... het enige straightje in ons nestje is een selkirk straight op stamboom geweest. Maar bij mij was ook de papa en de mama selkirk.
Bij ons blijft een selkirk een selkirk en word het niet plots een britse kort of langhaar!

ik weet waarom dit gedaan word, de naambekendheid van een britje is veel groter dan die van een selkirk... Maar als je naar toekomst gaat zien is het superslecht voor bv toegestane kruisingen van britten... het is toegestaans door de clubs die stambomen geven dus waarom zouden ze het niet doen?

britjes
britjes
  • 3.729 berichten
OFFLINE

#77 Geplaatst 30 januari 2011 - 15:59

feroesti zei:

Ja, enkel aan fokkers die ik ken en dan nog enkel bij kittens die net dat extra hebben.
Op 10 jaar tijd zitten er maar zeer weinig in de fok van bij ons.
En nog steeds minder omdat we fel bedrogen zijn geweest door een fokker. Zelfs dan vroeg ik geen meerprijs, had ik beter wel gedaan, dan had hij misschien destijds afgehaakt of het toch iets correcter aangepakt !! Het is iets waar ik heeeel veel spijt van heb !!!

Prijs kom je overeen met de kittenkoper. Vaak worden ook extra vaccinaties gegeven en die kostprijs vraag je terug als fokker.
Kittens die naar het buitenland vertrekken worden rabiës geënt en soms vraagt men ook extra een vaccinatie tegen schimmel of reeds een bloedgroepbepaling . Dan is het ook maar normaal dat je die zaken doorrekend.

Wat dekkaters betrefd dat is een ander verhaal en heeft met dit topic niets te maken.
Maar wij geven ook geen dekkingen en ik ben er niet voor te vinden.
Nog nooit hebben wij 1 dekking vrijgegeven, ik heb er te veel schrik voor dat mijn katers iets overkomt door een vreemde poes, ondanks alle testen.

Wat betrefd het showen ben ik erg blij dat mensen me zelf mailen om eens op show mee te gaan met onze kittens. Ik vraag er nooit zelf om, maar de vraag komt van hen.
Zo kreeg ik vorige week van drie mensen de vraag om mee te gaan naar de komende show te Tielt. Lekker dichtbij en nog eens met z'n allen tof samen een dagje doorbrengen.
Het gaat trouwens over 2 castraat katertjes, 1 castraat poes en kater en 2 open poesjes die mee gaan op show. Ik zal zeker trots zijn als er podiumplaatsen te halen zijn of hun baasjes een zeer goed keurrapport krijgen !!!!! Het is voor mij een grote boost dat de kwaliteit goed zit !!!
Krijgen ze een slecht keurrapport zullen ze me dat zeker niet verwijten, daarvoor hebben we een té goed contact.


nou wat betreft dekkaters heeft er wel te maken want dat was mij vraag ook he. Voor de fok een poes of kater om meer te vragen ;) .
Geplaatste afbeelding

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
    • Locatie: arnhem NL
  • 8 katten
OFFLINE

#78 Geplaatst 30 januari 2011 - 16:00

belachelijk om meer te vragen voor extratjes

bij jou zijn Selkirk straights eigenlijk even lullig gezegd bij producten dat je die goedkoper van de hand doet ok.

maar fokkers die om andere kleuren extra vragen ach je moet maar een fabel verzinnen en een sloot mensen doet het zelfde

saparapah
saparapah
  • 1.324 berichten
    • Locatie: Ichtegem
  • 3 katten
OFFLINE

#79 Geplaatst 30 januari 2011 - 16:12

Wat betreft het meer vragen voor een kitten bestemd voor de fok. Zou het niet kunnen dat sommigen meer vragen om de potentiële kopers wat af te schrikken?
Want bij de kittens die niet verkocht worden voor de fok staat er toch in koeien van letters 'verboden voor de fok' op de stamboom.

Ik heb zo een kitten gekocht met fokverbod, niet omdat ik absoluut niet wou fokken, maar omdat ze mij gezegd hadden dat je nooit kon voorkomen dat er silver kittens uit een golden poes komen (ook niet bij golden x golden ). En ik zie echt niet graag silver. Dus maar besloten om Zita te houden als gezelschapsdier.
Nu, wat die kleuren betreft heeft Nahs me ondertussen wat duidelijkheid verschaft, waarvoor nogmaals dank Nahs! Ik dus enorm blij dat er uit golden maal golden nooit silver kan geboren worden :d . Maar wat met dat fokverbod? Ik heb dan contact genomen met de fokster met de vraag of het fokverbod kan opgeheven worden. Ze heeft hiervoor direct geïnformeerd en blijkbaar moet zij gewoon de stamboom terugsturen en een nieuwe vragen zonder fokverbod.
Normaal vroeg zij ook 100 eur meer voor een kitten voor de fok. Maar nu spreekt ze hier niet meer van. Ik vermoed omdat ze me ondertussen ook al beter kent en weet dat ik niet het type ben om holderdebolder ergens in te springen. Ze weet ook dat katten hier een luxeleven leiden en we ze echt doodgraag zien.
Geplaatste afbeelding
Groetjes en poezekopjes, Sarah

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten
OFFLINE

#80 Geplaatst 30 januari 2011 - 16:13

Nahs zei:

belachelijk om meer te vragen voor extratjes

bij jou zijn Selkirk straights eigenlijk even lullig gezegd bij producten dat je die goedkoper van de hand doet ok.

maar fokkers die om andere kleuren extra vragen ach je moet maar een fabel verzinnen en een sloot mensen doet het zelfde

kost een britje blauw dan evenveel als een fawn? Alice hier is silver shaded, zeer weinig te vinden hier in belgië (in selkirk). ik weet eerlijk gezegd nog niet hoeveel ik voor een kitten ga vragen van haar.... Is dit verkeerd, ik weet het niet hoor!

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
    • Locatie: arnhem NL
  • 8 katten
OFFLINE

#81 Geplaatst 30 januari 2011 - 16:15

kijk das een mooi iets :)

hopelijk heb je snel een goede stamboom.


in NL heb ik tot nu toe alle katten ( met natuurlijk fokplannen) voor 450-550 euro maximaal gekocht.
Ook mijn dekkaters!!!!

Misschien heb ik wel de juiste mensen getroffen :)

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten
    • Locatie: Izegem
OFFLINE

#82 Geplaatst 30 januari 2011 - 16:23

britjes zei:

nou wat betreft dekkaters heeft er wel te maken want dat was mij vraag ook he. Voor de fok een poes of kater om meer te vragen ;) .


Als ik een kater koop is dat voor onze eigen fok, we geven geen dekkingen. Toch zat er een meerprijs aan vast. (wel ook extra vaccinaties)
In Duitsland liggen de prijzen zoiezo hoger, vraag me niet waarom ????
Maar dat is iets waar ikzelf over beslis en ik was natuurlijk niet verplicht ze aan te kopen. Maar ik wilde die totaal verschillende lijnen heel graag want ik zat dus vast.

Moesten we dekkingen geven was geen van beiden hier ook terecht gekomen. Daar werd zeer duidelijk naar gevraagd, blijkbaar hebben de meeste cattery's niet graag dat katers uitgebuit worden, gelukkig maar.
Zelf krijg ik daar dus ook wel rillingen van als ik dekkaters op alle stambomen zie verschijnen. Sommigen geven blijkbaar elke week dekkingen. Waar blijft de rust dan nog voor zo'n kater ???

Maar wat betrefd prijzen vind ik dat ieder zoiets voor zichzelf moet uitmaken.
Megabedragen oké, vind dan maar goede thuizen voor de kittens.
Onder de prijs wekt argwaan op !!! (besparing op alles dan maar ???)
Als iemand 800-1000 euro voor een kitten vraagt is dat hun zaak en ook de zaak van wie er koopt.

Ik ben op niemand jarloers en ben gelukkig met wat ik heb. Alles gaat goed, ik ben gelukkig en van de prijzen bij anderen lig ik niet wakker. Het is aan de koper om te beslissen waar hij/zij wat uitgeeft voor welke kwaliteit...Waar je een kitten koopt en bij wie en hoeveel je ook betaald, het is nooit een garantie op succes. Het is en blijft een risico. Met levende dieren heb je dat dus altijd wel.

(kijk maar naar de vissen (vb.koi) welke bedragen ??? voor een vis ??? Maar blijkbaar hebben sommige mensen dat er dus ook voor over)

Enkel de vieze, vuile, onverzorgde catteriën daar lig ik dan wel wakker van !!!

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*
OFFLINE

#83 Geplaatst 30 januari 2011 - 16:24

Ik  maak mij daar als kittenkoper niet druk over, of ik ben het eens met de prijs of ik ben het niet eens en dan ga ik ergens anders.

Ben je het niet eens met het feit dat een cattery 100 EUR meer vraagt voor een showkitten (al ken ik er zo geen ) dan ga je ergens anders. Wil je geen extra prijs voor een fokpoes, dan ga je ergens anders. Maar ga niet eisen dat je een kat uit die combinatie wil maar die prijs niet wil betalen.

Ik ga ook niet achter een RW pull zoeken die de prijs van een HM pul heeft hé.

Ieder fokker doet wat hij wil vind ook maar moet dan ook leven met de gevolgen van zijn beslissingen op korte en lange termijn

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten
    • Locatie: Izegem
OFFLINE

#84 Geplaatst 30 januari 2011 - 16:26

Eragon zei:

Ik maak mij daar als kittenkoper niet druk over, of ik ben het eens met de prijs of ik ben het niet eens en dan ga ik ergens anders.

Ben je het niet eens met het feit dat een cattery 100 EUR meer vraagt voor een showkitten (al ken ik er zo geen ) dan ga je ergens anders. Wil je geen extra prijs voor een fokpoes, dan ga je ergens anders. Maar ga niet eisen dat je een kat uit die combinatie wil maar die prijs niet wil betalen.

Ik ga ook niet achter een RW pull zoeken die de prijs van een HM pul heeft hé.

Ieder fokker doet wat hij wil vind ook maar moet dan ook leven met de gevolgen van zijn beslissingen op korte en lange termijn

Ben ik volledig mee eens.
Alles is eigen keuze...

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
    • Locatie: arnhem NL
  • 8 katten
OFFLINE

#85 Geplaatst 30 januari 2011 - 16:28

nisha zei:

kost een britje blauw dan evenveel als een fawn? Alice hier is silver shaded, zeer weinig te vinden hier in belgië (in selkirk). ik weet eerlijk gezegd nog niet hoeveel ik voor een kitten ga vragen van haar.... Is dit verkeerd, ik weet het niet hoor!
waarom moet een fawn meer kosten. ze zijn vaak minder van kwaliteit dan de blauwe

dus dan ga je meer betalen voor bagger kwaliteit omdat het fawn is



het is mijn persoonlijke mening dat je niks meer vraagt voor kleuren


feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten
    • Locatie: Izegem
OFFLINE

#86 Geplaatst 30 januari 2011 - 16:33

Nahs zei:

waarom moet een fawn meer kosten. ze zijn vaak minder van kwaliteit dan de blauwe

dus dan ga je meer betalen voor bagger kwaliteit omdat het fawn is



het is mijn persoonlijke mening dat je niks meer vraagt voor kleuren

Dan koop je die niet....
Als iemand bereid is daar meer voor uit te geven so wath ???

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten
OFFLINE

#87 Geplaatst 30 januari 2011 - 16:37

feroesti zei:

Dan koop je die niet....
Als iemand bereid is daar meer voor uit te geven so wath ???

Het gaat erom dat een liefhebber zo voor de gek wordt gehouden. En dat vind ik eerlijk gezegd niet kunnen. Dat is profiteren van de onwetendheid van de liefhebber :catcurs

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
    • Locatie: arnhem NL
  • 8 katten
OFFLINE

#88 Geplaatst 30 januari 2011 - 17:13

het komt het betreffende ras niet ten goede dat moet je uitgangspunt zijn en het geeft een verkeerd beeld.

henny
henny
  • 1.601 berichten
OFFLINE

#89 Geplaatst 30 januari 2011 - 17:28

Zo is het met de colour point Britten ook gegaan, nieuwe kleur dus duurder.
Point op point fokken, kwaliteit maak niet uit, als het maar geld op bracht.
In een telefonisch gesprek heb ik, als ik de prijs noemde, vaak genoeg als antwoord gehad; zo goedkoop, is er iets mis mee, het is toch een nieuwe kleur?
Nieuwe kleur?, ik fok al sinds 1984 deze variëteit.
Er wordt schijnbaar vaak gedacht: duurder is beter :catscratchhead

Henny

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
    • Locatie: arnhem NL
  • 8 katten
OFFLINE

#90 Geplaatst 30 januari 2011 - 17:47

ja en dan krijg ik als soms te horen u bent goed koop de TOP fokkers vragen zeker 50 tot 150 euro meer

Dan zeg ik wat zijn topfokkers? dan wil ik daar niet toe behoren :)

Bewerkt door Nahs, 30 januari 2011 - 17:48.