Spring naar inhoud


- - - - -

verkoop van kittens


  • Log in om te reageren
202 reacties op dit onderwerp
britjes
britjes
  • 3.729 berichten
OFFLINE

#91 Geplaatst 30 januari 2011 - 18:28

Dan zal ik het op de man af vragen eigenlijk. Wat zijn jullie prijzen voor een kitten? ik zelf 550 euro ik schaam me er niet voor om te zeggen.


Wati k dan inderdaad wel hoor is dat voor point meer gevraagt word. Henny vraag jij meer voor een point dan voor een andere kleur?
Geplaatste afbeelding

henny
henny
  • 1.601 berichten
OFFLINE

#92 Geplaatst 30 januari 2011 - 19:05

Nee....

Henny

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*
OFFLINE

#93 Geplaatst 30 januari 2011 - 19:44

Nahs zei:

het komt het betreffende ras niet ten goede dat moet je uitgangspunt zijn en het geeft een verkeerd beeld.

Ik zie niet goed in wat een prijs met een ras heeft te maken. Tenzij he bedoelt dat de prijs naar boven geduwd wordt zonder enige reden.
Bij de Coons zie je ook fokkers die 1000 à 1200 EUR voor een kat vragen door de goede lijnen en de showkwaliteit. Als ik als koper daarin trap, dan kan ik dat alleen mezelf kwalijk nemen en dan denk ik dat ik als koper wel meer in het zak gezet wordt in deze wereld.

Idem dito de fokkers die hun kittens voor 200 à 300 EUR verkopen.

Als ik me als koper heel goed voel bij een fokker die 700 vraagt in plaats van 550, wel dan ga ik daarover nadenken en bewust die beslissing nemen en niet omdat die meer kost dan een andere kat en dus geacht wordt beter te zijn.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten
OFFLINE

#94 Geplaatst 30 januari 2011 - 19:47

Eragon zei:

Ik zie niet goed in wat een prijs met een ras heeft te maken. Tenzij he bedoelt dat de prijs naar boven geduwd wordt zonder enige reden.
Bij de Coons zie je ook fokkers die 1000 à 1200 EUR voor een kat vragen door de goede lijnen en de showkwaliteit. Als ik als koper daarin trap, dan kan ik dat alleen mezelf kwalijk nemen en dan denk ik dat ik als koper wel meer in het zak gezet wordt in deze wereld.

Idem dito de fokkers die hun kittens voor 200 à 300 EUR verkopen.

Als ik me als koper heel goed voel bij een fokker die 700 vraagt in plaats van 550, wel dan ga ik daarover nadenken en bewust die beslissing nemen en niet omdat die meer kost dan een andere kat en dus geacht wordt beter te zijn.

Wat betreft het niet ten goede komen van een ras: men duikt gezamelijk op een kleurtje/vachtlengte/aftekening bv omdat het nieuw is en exclusief verkocht kan worden. Er wordt vervolgens gefokt met de lelijkste dieren eerst, als het zo gewilde kleurtje/vachtlengte/aftekening er maar uit komt. Als het maar opbrengt. Het lokt dan ook verkeerde mensen, die hopen geld te slaan uit het fokken van katten. En dat komt het ras ECHT niet ten goede. Voorbeelden zijn er daar genoeg van :(

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*
OFFLINE

#95 Geplaatst 30 januari 2011 - 19:50

Ja maar dat is niet de situatie die ik voor ogen heb.

En dat heeft niet enkel te maken met kleuren. Fokkers die die praktijken hanteren gaan ook binnen de klassieke kleuren en vachtlengtes geld voorrang geven aan uiterlijk en gezondheid

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten
OFFLINE

#96 Geplaatst 30 januari 2011 - 19:52

Eragon zei:

Ja maar dat is niet de situatie die ik voor ogen heb.


Nee kan best zijn dat jij die situatie niet voor ogen hebt, maar het is wel de trieste realiteit...

Eragon zei:



En dat heeft niet enkel te maken met kleuren. Fokkers die die praktijken hanteren gaan ook binnen de klassieke kleuren en vachtlengtes geld voorrang geven aan uiterlijk en gezondheid

Ja, daar gaat het toch ook over? Prijsverschillen die rationeel niet te verantwoorden zijn. Geld willen verdienen aan een hobby.
Maar ik weet ook wel dat overal dezelfde "nazorg" en "kwaliteit" voor dezelfde prijs een utopie is hoor ;)

Bewerkt door Smitten Kitten, 30 januari 2011 - 19:58.


henny
henny
  • 1.601 berichten
OFFLINE

#97 Geplaatst 30 januari 2011 - 20:09

Eragon zei:

Ik zie niet goed in wat een prijs met een ras heeft te maken. Tenzij he bedoelt dat de prijs naar boven geduwd wordt zonder enige reden.
Bij de Coons zie je ook fokkers die 1000 à 1200 EUR voor een kat vragen door de goede lijnen en de showkwaliteit. Als ik als koper daarin trap, dan kan ik dat alleen mezelf kwalijk nemen en dan denk ik dat ik als koper wel meer in het zak gezet wordt in deze wereld.

Idem dito de fokkers die hun kittens voor 200 à 300 EUR verkopen.

Als ik me als koper heel goed voel bij een fokker die 700 vraagt in plaats van 550, wel dan ga ik daarover nadenken en bewust die beslissing nemen en niet omdat die meer kost dan een andere kat en dus geacht wordt beter te zijn.

Je kunt het fokken met Britten niet vergelijken met de Maine Coon.
Naast het juiste type moet iedere kleur aan een standaard voldoen.
Bij de Maine Coon is dat niet het geval, zelf een wit medaillon of een witte voet is toegestaan terwijl het bij de Brit een ernstige fout is.
Bij de Brittenfok is fokken selecteren op verschillende kenmerken.
Fokken op een 'nieuwe' kleur en verder nergens rekening mee houden (type, vacht, bouw, enz) is funest voor het ras :(

Henny

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten
    • Locatie: Oss
OFFLINE

#98 Geplaatst 30 januari 2011 - 20:14

Nahs zei:

ja en dan krijg ik als soms te horen u bent goed koop de TOP fokkers vragen zeker 50 tot 150 euro meer

Dan zeg ik wat zijn topfokkers? dan wil ik daar niet toe behoren :)

Mensen met dit soort opmerkingen,dan kan ik alleen maar zeggen,ik heb Wibra kittens 8)



Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten
    • Locatie: Oss
OFFLINE

#99 Geplaatst 30 januari 2011 - 20:18

henny zei:

Nee....

Ik ook niet,waarom????
Mij gaat het er nog steeds om dat de kittens een prima nieuwe eigenaar krijgen en dat vind ik meer waard dan 50/100 euro meer.
Daarbij vind ik 550 nog steeds te veel!!

Bewerkt door Karwendel, 30 januari 2011 - 20:19.


Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*
OFFLINE

#100 Geplaatst 30 januari 2011 - 20:22

Karwendel zei:

Mensen met dit soort opmerkingen,dan kan ik alleen maar zeggen,ik heb Wibra kittens 8)




:ha

even een vraagje tussendoor aan de fokkers:

hoe bepaal je dan of een poesje fokgeschikt is?

britjes
britjes
  • 3.729 berichten
OFFLINE

#101 Geplaatst 30 januari 2011 - 20:29

Karwendel zei:

Ik ook niet,waarom????
Mij gaat het er nog steeds om dat de kittens een prima nieuwe eigenaar krijgen en dat vind ik meer waard dan 50/100 euro meer.
Daarbij vind ik 550 nog steeds te veel!!

Waarom?
Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten
    • Locatie: Izegem
OFFLINE

#102 Geplaatst 30 januari 2011 - 20:45

Ook de gemaakte kosten en vaccinaties kunnen verschillen per fokker. Er zit behoorlijk wat verschil in vaccins en dierenarstenkosten en chips.
Bij ons vertrekt een colorpointje voor 590 euro (vroeger 550 euro , nu 40 euro extra voor de chip) een klassiek kleurtje voor 500 euro.
Met 1 jaar volledige garantie.

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
    • Locatie: arnhem NL
  • 8 katten
OFFLINE

#103 Geplaatst 30 januari 2011 - 20:50

feroesti zei:

Ook de gemaakte kosten en vaccinaties kunnen verschillen per fokker. Er zit behoorlijk wat verschil in vaccins en dierenarstenkosten en chips.
Bij ons vertrekt een colorpointje voor 590 euro (vroeger 550 euro , nu 40 euro extra voor de chip) een klassiek kleurtje voor 500 euro.
Met 1 jaar volledige garantie.

maar waarom geef eens een goede reden\



verder vraag ik 550, gechipt, stamboom en wel.
Maak er geen geheim van.

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten
OFFLINE

#104 Geplaatst 30 januari 2011 - 20:51

britjes zei:

Waarom?

Ik vraag 550 voor een straightje, 700 voor een korthaartje krul en 750 voor een langhaartje krul.... (nog steeds minder dan wat ik betaal)...



Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
    • Locatie: arnhem NL
  • 8 katten
OFFLINE

#105 Geplaatst 30 januari 2011 - 20:53

Eragon zei:

Ik zie niet goed in wat een prijs met een ras heeft te maken. Tenzij he bedoelt dat de prijs naar boven geduwd wordt zonder enige reden.
Bij de Coons zie je ook fokkers die 1000 à 1200 EUR voor een kat vragen door de goede lijnen en de showkwaliteit. Als ik als koper daarin trap, dan kan ik dat alleen mezelf kwalijk nemen en dan denk ik dat ik als koper wel meer in het zak gezet wordt in deze wereld.

Idem dito de fokkers die hun kittens voor 200 à 300 EUR verkopen.

Als ik me als koper heel goed voel bij een fokker die 700 vraagt in plaats van 550, wel dan ga ik daarover nadenken en bewust die beslissing nemen en niet omdat die meer kost dan een andere kat en dus geacht wordt beter te zijn.


ik vindt dat zelfs bij de main coon het ras naar de verdommenis gefokt wordt door van die idiote prijzen te rekenen.
ER zijn te veel fokkers en zelfs beginners die dat soort prijzen durven vragen.
Maar zelfs van de gevestigde fokkers  worden soms kittens niet oud.
3-4 dubbele hart problemen , hd problemen , pl problemen enz enz

dat zie je in de main coon, en maar groter fokken langere snuiten.
lijken soms net krododillen.

ik vindt de main coon niet echt een jofel ras :(


dit komt omdat het een hype geworden is om ze te fokken en abnormale prijzen werkt dat in de  hand. dan krijgen kopers dollar tekens in de ogen