Spring naar inhoud

- - - - -

muizen

• Log in om te reageren
21 reacties op dit onderwerp
nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#16 Geplaatst 30 januari 2011 - 15:14

catherine zei:

Pak dan in het vervolg een plank en klop ze dood. :evil:
Wij wonen ook op de buiten met veel veld rond ons. Elke muis, konijn, vogel etc. die hier meegebracht wordt en nog te redden is vangen we in een emmertje en laten we terug vrij op de gracht.
Elk dier heeft in onze ogen het recht om te leven, is ze al dood ja dan is dat pech.
Dus je moet niet doen of we rare mensen zijn die muizen en andere dieren redden.

Rare mensen vind ik jullie niet maar echt nee, ik ben er superbang van!! zelf dood raak ik het niet aan... Oke, dat ze buiten zitten maar nee, hierbinnen moeten ze niet zijn... een plank, sorry ma ik spring meter omhoog van ze te zien. En vooral ze zijn zo snel!!

Gelukkig hebben de katjes het probleem opgelost en sorry dat ik het zeg maar ze krijgen allemaal wat lekkers vanavond!!

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 30 januari 2011 - 18:04

Ik heb ook een muizenfobie O:)
Zelfs bij een muis op tv krijg ik al de kriebels
Ik schakel anderen in ;) die ik opbel om de muis te vangen
Sinds ik Ollie en Lila heb, heb ik (hout vasthouden) nog geen muis gehad

Bewerkt door sisi, 30 januari 2011 - 18:05.

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 30 januari 2011 - 20:56

Als ik zo'n beestje levend kan vangen, zet ik het over de draad, het veld in. Ik pak ze bij het staartje op en zet ze in een bokaaltje of zo, meestal houden die zich voor dood, dus moeilijk is dat niet. Maar als er eentje binnenglipt, zet ik de muizenvallen uit (kattenkorrels vinden ze zalig, dus dat is wel handig meegenomen - meestal tegen de volgende dag al prijs). Ik vind muizen best mooie beestjes, ben er ook niet bang van, maar heb ze liever niet in huis en ik denk niet dat muizen een bedreigde diersoort zijn...

zzzaramia
zzzaramia
  • 1.003 berichten
  • 3 katten

#19 Geplaatst 30 januari 2011 - 23:50

'k Zat verleden jaar met een muis in mijn appartement.  En ben speciaal in de Brico van die kooivallen gaan halen.
Muizen zijn slim!  Had de kaas erin gelegd en het kereltje was rond het staafje gelopen en had de kaas mee zonder dat de val was dichtgevallen. Heb mij niet laten doen en de kaas uiteindelijk op het staafje geprikt en ja hoor, 's nachts de val horen dichtvallen.

Agressief beestje hoor :o Viel de hele tijd de kooi aan.  Heb beslist om hem uit te zetten in het veld, goed ver van het appartement.  Maar het beest zo vastpakken bij de staart? brrr ... zou ik niet kunnen denk ik hoor. :onzeker:

Geplaatste afbeelding

Jeannine
Jeannine
  • 1.705 berichten

#20 Geplaatst 31 januari 2011 - 15:30

Zo te lezen de poezen toch actie ondernomen, en wat zullen ze smullen van het lekkers dat beloofd was.

@zzzaramia, muizekes niet met de staart nemen, dan kunnen ze bijten. In het nekje pakken, dan kunnen ze het niet. Zelf begin ik er niet aan brrr, al zal ik ze ook niet mishandelen.

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#21 Geplaatst 31 januari 2011 - 20:06

Jeannine zei:

Zo te lezen de poezen toch actie ondernomen, en wat zullen ze smullen van het lekkers dat beloofd was.

@zzzaramia, muizekes niet met de staart nemen, dan kunnen ze bijten. In het nekje pakken, dan kunnen ze het niet. Zelf begin ik er niet aan brrr, al zal ik ze ook niet mishandelen.

ik mishandel ze ook niet...doen de kkatten wel voor me (haha) :LOL: :LOL:
En ze hebben gesmuld van dat lekkers hoor! Filmpje staat trouwens bij de filmpjes van Yaïza dat de dode muis niet meer wou lossen...

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 31 januari 2011 - 22:24

Ik heb er eens een gevangen in een val maar dan alleen met zijn pootje.. dus pootje gebroken en helemaal overstuur, wat doe je daarmee? Tja die heb ik dan maar in een emmer water verzopen :oops: