Spring naar inhoud

- - - - -

Mosselpoezekes ! Eerste mosseltjes 2013 pag. 12 #166 (Foto's !)

• Log in om te reageren
178 reacties op dit onderwerp
Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#106 Geplaatst 22 juli 2011 - 15:47

Vanavond gaan we hier zelf mosseltjes maken :cheer: Mmmmmmmm!

(sorry Lut ;) !)
banner

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#107 Geplaatst 22 juli 2011 - 16:29

Wij zijn zondag aan de beurt :dancer: :dancer:

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#108 Geplaatst 22 juli 2011 - 19:53

Liz zei:

Vanavond gaan we hier zelf mosseltjes maken :cheer: Mmmmmmmm!

(sorry Lut ;) !)

Geniet er ten volle van, Liz :goofy: :heart: :heart:
En...mogen de poezekes ook eens proeven ?? :catnoknow :LOL: :thumb:

papaver zei:

Ook smakelijk voor jullie, Papaver :LOL: :heart:

En zeker eens voorschotelen aan de poezekes :thumb:
Geplaatste afbeelding

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#109 Geplaatst 22 juli 2011 - 19:57

Lut zei:

:cry: :cry: :cry: :cry:
Zeggggggggg, jullie doen me oh zo verwateren ........
:cry: :cry: :cry: :cry:

Ik ben namelijk heel allergisch geworden aan mosseltjes... ;)
Vroeger at ik er ook, en ik vond ze ook zo heerlijk!!!!!!!!
Maar het werd steeds erger, ik werd steeds zieker, zelfs na 1 enkel mosseltje :cry:
Nu is het al zover dat ze zelfs het kookvocht niet mogen gebruiken in een vispannetje.. :catscratchhead ! Nu ongeveer 5 jaar geleden aten we in Frankrijk een vispannetje. Ik vroeg nog heel duidelijk dat er zéééééékers géén mossels in zaten he, omdat ik allergisch was!! Non non, madame, pas du tout!!
Jawadde, ben ik ziek geweest!! Ik dacht dat mijn maag ging barsten, zo erg was het!! Volgende keer gaat het spoedopname in ziekenhuis zijn hebben ze me gezegd!!
Wij gingen 2 dagen later terug naar dat restaurant om te vragen wat er in godsnaam in dat vispannetje verwerkt zat; Toen moesten ze toegeven dat de kok altijd het kookvocht van mosselen gebruikt om saus mee te maken......... :r :r

Hier thuis lusten ze allemaal mosseltjes, dus ik maak ze regelmatig klaar. 't Ergste is dat ik die geur alleen al zooooooooooooo lekkerrrrrrrrrr vind he.... :wall: . Gelukkig maakt de geur me nog niet ziek...

Vind het zo erg dit te lezen, Lut :hug: en zeker als je dit dan ook nog klaarmaakt... :catscratchhead :catnoknow en dan niet kunnen proeven of genieten :(

Ik heb dit met fruit...heb een allergie voor steen- en pitvruchten en moet daardoor ook veel gerechtjes "weigeren" :( .

Probeer dan maar zoveel mogelijk te genieten van andere lekkere dingetjes ;) :oops:
Geplaatste afbeelding

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#110 Geplaatst 22 juli 2011 - 23:17

Geniet er ten volle van, Liz :goofy: :heart: :heart:
En...mogen de poezekes ook eens proeven ?? :catnoknow :LOL: :thumb:

Floortje wilde er niets van weten, Lola zou wel gewild hebben, maar we durfden haar geen mossel geven omdat ze momenteel nogal snel diarree krijgt (we houden het momenteel op kittenbrokken)
We hebben Lola wel een mosselschelp gegeven waar ze nu al de hele tijd mee zit te spelen, ze duwt die dan verder over de grond :thumb:

Bewerkt door Liz, 22 juli 2011 - 23:17.

banner

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#111 Geplaatst 24 juli 2011 - 22:33

Liz zei:

Floortje wilde er niets van weten, Lola zou wel gewild hebben, maar we durfden haar geen mossel geven omdat ze momenteel nogal snel diarree krijgt (we houden het momenteel op kittenbrokken)
We hebben Lola wel een mosselschelp gegeven waar ze nu al de hele tijd mee zit te spelen, ze duwt die dan verder over de grond :thumb:

Misschien inderdaad beter om Lola dan eventjes geen mosseltjes te geven...maar heel fijn dat ze heeft kunnen genieten van een "nieuw speeltje"... :goofy: ;)
En Floortje is dan een beetje zoals Mauro, hij lust ook geen mosseltjes :catscratchhead

(Veel beterschap voor Lola :heart: )
Geplaatste afbeelding

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#112 Geplaatst 24 juli 2011 - 22:34

papaver zei:

En...nog volop aan het genieten ?? Of zijn de mosseltjes intussen allemaal "verorberd"... ;) :LOL:
Geplaatste afbeelding

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#113 Geplaatst 24 juli 2011 - 22:38

Grappig dat je het vraagt, want was er juist over aan het vertellen ;) .
Wat eten jullie vanavond? - Pagina 371
Ik heb mijn schattekes een kommetje voorgeschoteld maar zoals verwacht, moesten ze er niets van weten. Maar kan het ze deze keer niet kwalijk nemen :onzeker: .

Bewerkt door papaver, 24 juli 2011 - 22:42.

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#114 Geplaatst 24 juli 2011 - 22:55

papaver zei:

Grappig dat je het vraagt, want was er juist over aan het vertellen ;) .
Wat eten jullie vanavond? - Pagina 371
Ik heb mijn schattekes een kommetje voorgeschoteld maar zoals verwacht, moesten ze er niets van weten. Maar kan het ze deze keer niet kwalijk nemen :onzeker: .

Dat is inderdaad niet fijn...zo uitkijken naar een mosselavondje...en dan nog naar een frituur moeten gaan... :(

Hier ook kleine mosseltjes maar echt heel lekker van smaak...kan me heel goed voorstellen dat een "slechte mossel" geen plezante ervaring is :misselijk: .

Hopelijk neemt dit je enthousiamse voor mosseltje niet weg... :catnoknow :oops:
Geplaatste afbeelding

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#115 Geplaatst 24 juli 2011 - 23:02

Ik wil hier ergens deze week ook mosselen gaan koken.. maar hoe geef ik die aan de katten? Gekookt of rauw?

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#116 Geplaatst 24 juli 2011 - 23:08

Ginger-en-Noortje zei:

Ik wil hier ergens deze week ook mosselen gaan koken.. maar hoe geef ik die aan de katten? Gekookt of rauw?

Ik zou niet zo direct vertrouwen hebben om mosseltjes rauw te geven :catnoknow hier eet Naomi altijd "mee met ons" = gekookte mosseltjes ;) En ze geniet er enorm van...

Bijgevoegde thumbnails

• DSC07102.JPG

Geplaatste afbeelding

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#117 Geplaatst 24 juli 2011 - 23:08

Mauro zei:

Dat is inderdaad niet fijn...zo uitkijken naar een mosselavondje...en dan nog naar een frituur moeten gaan... :(
Hier ook kleine mosseltjes maar echt heel lekker van smaak...kan me heel goed voorstellen dat een "slechte mossel" geen plezante ervaring is :misselijk: .
Hopelijk neemt dit je enthousiamse voor mosseltje niet weg... :catnoknow :oops:
Nee, hoor! Daarvoor ben ik te gek op mosselen :) . Ik heb er nu drie keer gegeten dit seizoen. De eerste keer op restaurant waar ze klein maar heerlijk waren. De tweede keer in een ander restaurant waar ze een overheersend kruid gebruikten dat de smaak van de mossel teveel verdoezelde en ik op het einde beu was. En nu dus dit.
Het viel me bij het kuisen al op dat er heel veel open mosselen tussen zaten. Verder waar ze wel vrij proper.
Ik ben blij dat ik die verkeerde mossel niet opgegeten heb, want kan me voorstellen dat je na zo'n mossel er nooit geen volgende meer achterna lust. Ben altijd bang geweest dat ik daardoor ooit ziek zou worden van mosselen en ik eet ze toch zo graag, maar ik ben nu dus op het nippertje aan een mosselramp ontsnapt :twisted: .

Ginger-en-Noortje zei:

Ik zou ze zeker gekookt geven!

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#118 Geplaatst 27 juli 2011 - 13:51

Hier hebben we er gisteren gegeten, maar na 2 mosseltjes had Zazou al genoeg ;)
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#119 Geplaatst 27 juli 2011 - 17:32

Dan zal ik er wat apart koken want ik kook de mijne met groenten zoals  prei (look) en dat mogen ze niet hebben.

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#120 Geplaatst 28 juli 2011 - 19:22

Mijn vriend kwam deze avond thuis van het werk en had een verrassing mee ... :goofy: :

4 kg mosseltjes, groentjes, kruiden, witte wijn, mosselsaus en frans brood ... :love: :dance: :jump: :loveshower: :dancer:

Mosseltjes één voor één gekuist en intussen is "ronde 1" achter de rug :oops:
Straks de 2de ronde (beetje tijd tussen om alles te laten zakken :goofy: ).

Mauro heeft terug alles gevolgd en Naomi is zoooo gelukkig met haar maaltijd :LOL:

Foto'kes volgen ;)

Bewerkt door Mauro, 28 juli 2011 - 19:23.

Geplaatste afbeelding