Spring naar inhoud

- - - - -

Mosselpoezekes ! Eerste mosseltjes 2013 pag. 12 #166 (Foto's !)

• Log in om te reageren
178 reacties op dit onderwerp
Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#91 Geplaatst 17 juli 2011 - 22:12

aléé ze worden weer goed verwend!! super! :LOL:

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#92 Geplaatst 17 juli 2011 - 23:21

papaver zei:

:h Groot gelijk meisje, mosseltjes zijn suuuuuperlekker!

Ik zou er bijna iedere dag kunnen eten... :goofy: ;)

3elfje zei:

:heart: Oooooh, zie ze genieten. Als jullie ook zo genoten hebben zullen ze zeker super lekker geweest zijn, je doet me watertanden O:) Denk dat hier één van de volgende dagen op het menu zal staan. :lachen:

Wij hebben inderdaad enorm genoten :goofy: hebben met ons 2-tjes 4 kilootjes opgegeten :trance:
(Toch niet : Naomike heeft 5 mosseltjes gegeten :lachen: )
Ook smakelijk één van de komende dagen ;) (de mosseltjes zijn momenteel wel nog heel kleintjes...maar lekker :LOL: )

papaver zei:

Het vorige mosselseizoen heb ik ze dat wel eens voorgeschoteld maar ze trokken er hun neusje voor op :catnoknow . Ik eet zelf ook heel graag mosseltjes in't zuur als hapje tussendoor (om de niet-mosselseizoenen te kunnen overleven O:) ) en Roosje komt gegarandeerd af om een hongerige blik in mijn kommetje te werpen. Maar met die azijn durf ik dat niet geven, hoor :o .
Misschien is ze er dit jaar wél klaar voor :-k . Ik zal het nog eens proberen als ik ze nog eens zelf klaarmaak.

Oh ja, in de azijn zijn ze ook super lekker :heart: ik eet eigenlijk alles graag waar mosseltjes in verwerkt zijn :love: Zeker eens voorschotelen aan de poezekes... :thumb:

Jessie_A&A zei:

aléé ze worden weer goed verwend!! super! :LOL:

Ja...als we onszelf verwennen, mogen onze lieve poezekes ook altijd meegenieten... :heart: :love:
Naomike was heel gelukkig met haar mosseltjes...ze zat deze avond alweer klaar aan het tafeltje...en keek een beetje triest toen ze terug haar kippewit kreeg ipv mosseltjes... :( ;)
Geplaatste afbeelding

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#93 Geplaatst 17 juli 2011 - 23:38

Denk je dat dat dan mag mosseltjes in't zuur :o ? Zijn hun maagjes daartegen bestand? En oh, mij mogen ze ook (bijna :) )alle dagen mosseltjes voorschotelen.

Bewerkt door papaver, 17 juli 2011 - 23:39.

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#94 Geplaatst 17 juli 2011 - 23:49

papaver zei:

Denk je dat dat dan mag mosseltjes in't zuur :o ? Zijn hun maagjes daartegen bestand? En oh, mij mogen ze ook (bijna :) )alle dagen mosseltjes voorschotelen.

Voor de mosseltjes in het zuur had ik het vooral over mezelf... :goofy: ;)
voor de poezekes zou ik het niet echt riskeren ;) , maar als je er zelf eens klaarmaakt, zou ik het zeker eens proberen.

Hier waren het zelfs "mosseltjes in de witte wijn" en Naomike vond het super lekker (wel niet veel wijn gebruikt en eerst goed laten "verdampen"... :) ).
Geplaatste afbeelding

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#95 Geplaatst 17 juli 2011 - 23:51

Mauro zei:

Voor de mosseltjes in het zuur had ik het vooral over mezelf... :goofy: ;)
voor de poezekes zou ik het niet echt riskeren ;) , maar als je er zelf eens klaarmaakt, zou ik het zeker eens proberen.

Hier waren het zelfs "mosseltjes in de witte wijn" en Naomike vond het super lekker (wel niet veel wijn gebruikt en eerst goed laten "verdampen"... :) ).

:lachen: Best wel verdampen ja, want op drie pootjes 'waggelen' is extra vervelend voor de schat :) .

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#96 Geplaatst 17 juli 2011 - 23:57

papaver zei:

:lachen: Best wel verdampen ja, want op drie pootjes 'waggelen' is extra vervelend voor de schat :) .

Hoe lief... :hug: Naomike heeft inderdaad al genoeg trauma'kes opgelopen...maar het is zo'n lieveke :heart: :heart: en samen met haar vriendje Mauro komt ze er volledig terug bovenop :loveshower:
Geplaatste afbeelding

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#97 Geplaatst 18 juli 2011 - 00:01

Mauro zei:

Hoe lief... :hug: Naomike heeft inderdaad al genoeg trauma'kes opgelopen...maar het is zo'n lieveke :heart: :heart: en samen met haar vriendje Mauro komt ze er volledig terug bovenop :loveshower:

Ja, dat is echt wel een bijzonder verhaal bij jou dat Mauro zijn maatje zelf gekozen en mee naar huis genomen heeft en dat ze nu nog zo close zijn samen...zucht :love: .

biekevs
biekevs
  • 1.470 berichten
  • 3 katten

#98 Geplaatst 19 juli 2011 - 11:58

wanneer komt die mosselavond :LOL: ;) ???

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#99 Geplaatst 19 juli 2011 - 12:19

papaver zei:

Ja, dat is echt wel een bijzonder verhaal bij jou dat Mauro zijn maatje zelf gekozen en mee naar huis genomen heeft en dat ze nu nog zo close zijn samen...zucht :love: .

beste verhaaltje van KS :)

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#100 Geplaatst 19 juli 2011 - 13:50

Jessie_A&A zei:

Ja, vooral met zo'n happy end 8)

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#101 Geplaatst 20 juli 2011 - 00:24

biekevs zei:

wanneer komt die mosselavond :LOL: ;) ???

Eerst nog eventjes "trouwen"... :goofy: ;) en dan ga ik hier echt wel eens verder over nadenken... :heart:

Jessie_A&A zei:

Hoe lief...Jessie :heart: :love3: :heart: maar vind het zelf ook wel een heel bijzonder verhaaltje ;) moet nog steeds eens het volledige verhaal doen... :goofy: ga er toch eens een topicje over "openen"... :love3:

papaver zei:

Ja, vooral met zo'n happy end 8)

Dat is natuurlijk het mooie aan het hele verhaaltje rond Mauro en Naomi...zoveel meegemaakt... :( maar echt wel met een "happy end" :heart:
Geplaatste afbeelding

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#102 Geplaatst 20 juli 2011 - 13:01

:cry: :cry: :cry: :cry:
Zeggggggggg, jullie doen me oh zo verwateren ........
:cry: :cry: :cry: :cry:

Ik ben namelijk heel allergisch geworden aan mosseltjes... ;)
Vroeger at ik er ook, en ik vond ze ook zo heerlijk!!!!!!!!
Maar het werd steeds erger, ik werd steeds zieker, zelfs na 1 enkel mosseltje :cry:
Nu is het al zover dat ze zelfs het kookvocht niet mogen gebruiken in een vispannetje.. :catscratchhead ! Nu ongeveer 5 jaar geleden aten we in Frankrijk een vispannetje. Ik vroeg nog heel duidelijk dat er zéééééékers géén mossels in zaten he, omdat ik allergisch was!! Non non, madame, pas du tout!!
Jawadde, ben ik ziek geweest!! Ik dacht dat mijn maag ging barsten, zo erg was het!! Volgende keer gaat het spoedopname in ziekenhuis zijn hebben ze me gezegd!!
Wij gingen 2 dagen later terug naar dat restaurant om te vragen wat er in godsnaam in dat vispannetje verwerkt zat; Toen moesten ze toegeven dat de kok altijd het kookvocht van mosselen gebruikt om saus mee te maken......... :r :r

Hier thuis lusten ze allemaal mosseltjes, dus ik maak ze regelmatig klaar. 't Ergste is dat ik die geur alleen al zooooooooooooo lekkerrrrrrrrrr vind he.... :wall: . Gelukkig maakt de geur me nog niet ziek...

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#103 Geplaatst 20 juli 2011 - 13:11

Oh wat een marteling, enkel mosseltjes ruiken en nooit mogen eten :cry: :cry:
Geplaatste afbeelding

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#104 Geplaatst 20 juli 2011 - 18:14