Spring naar inhoud

- - - - -
Dekking

tips, adresjes voor het vinden van een geschikte ragdoll dekkater

• Log in om te reageren
19 reacties op dit onderwerp
Guest_Fleur<3_*
Guest_Fleur<3_*

#1 Geplaatst 30 januari 2011 - 14:41

Hallo,

Misschien kan iemand me langs deze weg helpen.  

Ik ben op zoek naar een Ragdoll dekkater.
Momenteel is mijn Blue point Ragdoll katje 5 maand oud. Vorige week was ze voor de eerste maal krols (dat was geen lachertje ;-)). Als ze een jaartje of ouder is zouden we graag een nestje hebben. Maar de zoektocht naar een dekkater is niet gemakkelijk. Daarom ben ik nu al op zoek naar mensen die me kunnen helpen..
Mijn katje is volledig in orde met alles en heeft een halve stamboom.

Groetjes

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#2 Geplaatst 30 januari 2011 - 14:53

5 mnd oud en nu al volledig getest?

Wat bedoel je met een halve stamboom?

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Guest_Fleur<3_*
Guest_Fleur<3_*

#3 Geplaatst 30 januari 2011 - 14:59

ze is in orde met alle inentingen enzo.
binnenkort wordt ze getest op kattenaids.
met halve stamboom bedoel ik dat ze enkel langs mama's kant stamboom heeft. Papa's stamboom was niet erkend.

Guest_Fleur<3_*
Guest_Fleur<3_*

#4 Geplaatst 30 januari 2011 - 15:13

Hallo,

Ik heb sinds juli mijn eerste katje. Moech, een gewoon boerderijkatje. Maar omdat we maar niet genoeg konden krijgen van de liefde die ze ons gaf hebben we besloten om nog een Ragdoll erbij te halen, Fleur.

Momenteel is onze Fleur 5 maand oud, vorige week was ze voor de eerste maal krols (dat was nogal een heel gebeuren :LOL: ). Wa waren met haar bij de dierenarts geweest en hij vertelde dat ze eigenlijk wel vrij vroeg krols is. Hij stelde ons een aantal dingen voor dat we konden doen, waaronder kiezen voor een nestje. Na veel overleg hebben we besloten dat we stilletjes aan zouden opzoek gaan naar een geschikte dekkater om dan te kweken met haar als ze op leeftijd is.

Nu ben ik al een week op zoek en ik vind het zeer moeilijk om in belgië een dekkater te vinden.

Misschien vinden jullie het raar dat ik al zo vroeg start met zoeken. Maar ik vind dat een geschikte dekkater zoeken niet een beslissing is dat je op één dag neemt.. vandaar..

Kan er mij iemand tips geven of adressen of dergelijke..

alle hulp is welkom !

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#5 Geplaatst 30 januari 2011 - 15:16

Ik heb je berichten samen gezet.

Guest_Fleur<3_*
Guest_Fleur<3_*

#6 Geplaatst 30 januari 2011 - 15:20

Ok bedankt ! T's nog wat zoeken voor mij..

MartijnH
MartijnH
  • 269 berichten

#7 Geplaatst 30 januari 2011 - 15:52

Hoe komt het dat de vader niet erkend was? Zat er een kruising in misschien? Zonder volledige stamboom denk ik niet dat je snel een fokker vindt.

Guest_Fleur<3_*
Guest_Fleur<3_*

#8 Geplaatst 30 januari 2011 - 16:30

Neen, geen kruising.. Moet het hier thuis nog is navragen..

Guest_raggedy cats_*
Guest_raggedy cats_*

#9 Geplaatst 30 januari 2011 - 16:37

Ik vrees dat als vader geen Ragdoll was ( een kat zonder stamboom is een huiskat, geen Ragdoll) dat je geen enkele (goede) fokker gaat vinden die zijn schat met jouw kat gaat laten dekken. Jouw Ragdoll zal dan ook geen stamboom hebben veronderstel ik?

Misschien kan je op zoek gaan naar iemand met een open huiskatje, als je dan echt echt echt eens kittens wilt? Je kan ze natuurlijk niet als raskat verkopen en zal nieuwe baasjes moeten zoeken die dan enkel kosten betalen.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 30 januari 2011 - 16:49

raggedy cats zei:

Misschien kan je op zoek gaan naar iemand met een open huiskatje, als je dan echt echt echt eens kittens wilt? Je kan ze natuurlijk niet als raskat verkopen en zal nieuwe baasjes moeten zoeken die dan enkel kosten betalen.

Dit vind ik niet echt een goed idee O:) :onzeker: . Er zijn al meer dan genoeg HTK poesjes die geen thuis vinden, de asiels zitten binnenkort weer overvol met gedumpte kittens. Als je zo graag kittens wil, kan je beter opvang doen van een nestje en je eigen poes gewoon laten steriliseren.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#11 Geplaatst 30 januari 2011 - 17:49

Als je poes niet getest is op hcm, pkd, ..... en al die ziektes en aandoeningen ga je geen serieuze dekkater vinden vrees ik O:)

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 30 januari 2011 - 18:06

[quote name='Fleur<3;795398]Wa waren met haar bij de dierenarts geweest en hij vertelde dat ze eigenlijk wel vrij vroeg krols is. Hij stelde ons een aantal dingen voor dat we konden doen' date=' waaronder kiezen voor een nestje. [/quote']

Ik vraag mij af waarom die DA dat voorstelt hoor :catscratchhead

Geplaatste afbeelding

Guest_DAmbiorix_*
Guest_DAmbiorix_*

#13 Geplaatst 30 januari 2011 - 18:15

Elfje zei:

Ik vraag mij af waarom die DA dat voorstelt hoor :catscratchhead

Hier hetzelfde gedacht.... :catnoknow

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#14 Geplaatst 30 januari 2011 - 18:33

:s

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 30 januari 2011 - 18:46

Omg nog een lierdenaar...ik ben niet meer alleen :p veel succes!
Geplaatste afbeelding

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Dekking