Spring naar inhoud

- - - - -
Dekking

tips, adresjes voor het vinden van een geschikte ragdoll dekkater

• Log in om te reageren
19 reacties op dit onderwerp
Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 30 januari 2011 - 18:48

Hallo,

Ik heb sinds juli mijn eerste katje. Moech, een gewoon boerderijkatje. Maar omdat we maar niet genoeg konden krijgen van de liefde die ze ons gaf hebben we besloten om nog een Ragdoll erbij te halen, Fleur.

Momenteel is onze Fleur 5 maand oud, vorige week was ze voor de eerste maal krols (dat was nogal een heel gebeuren :LOL: ). Wa waren met haar bij de dierenarts geweest en hij vertelde dat ze eigenlijk wel vrij vroeg krols is. Hij stelde ons een aantal dingen voor dat we konden doen, waaronder kiezen voor een nestje. Na veel overleg hebben we besloten dat we stilletjes aan zouden opzoek gaan naar een geschikte dekkater om dan te kweken met haar als ze op leeftijd is.

Nu ben ik al een week op zoek en ik vind het zeer moeilijk om in belgië een dekkater te vinden.

Misschien vinden jullie het raar dat ik al zo vroeg start met zoeken. Maar ik vind dat een geschikte dekkater zoeken niet een beslissing is dat je op één dag neemt.. vandaar..

Kan er mij iemand tips geven of adressen of dergelijke..

alle hulp is welkom !

Bij welke da ga je?
Geplaatste afbeelding

Guest_Fleur<3_*
Guest_Fleur<3_*

#17 Geplaatst 30 januari 2011 - 19:14

Jah, hij gaf me verschillende mogelijkheden he voor de toekomst.. Sterrelisatie, pil, nestje..

Ik vraag hier enkel om maar om hulp he..

Bijleren mag/kan toch nog altijd? Niet iedereen is meteen ervaren met katten he..

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#18 Geplaatst 30 januari 2011 - 19:21

aangezien ze maar een halve stamboom heeft(en dus per definitie gewoon een HTK-katje is) zou ik ze laten steriliseren. Er zijn inderdaad al genoeg kittentjes op overschot. Als je interesse hebt om ooit te fokken, kan je je mss eerst wat inlezen in het ras en de genetica, dan kan je nog altijd zien of je het later wilt doen.  Want er komt echt abnormaal veel bij kijken, eerst alles voorbereiden, een goede dekkater vinden, dan kan er nog vanalles misgaan tijdens de zwangerschap/geboorte enz. (serenity hier op het forum heeft onlangs zelf meegemaakt wat er allemaal kan misgaan, een kittentje met een open schedel, 1tje die vastzat in de moederpoes enz.) Allemaal dingen waar je moet op voorbereid zijn. :)
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 30 januari 2011 - 20:15

Ik vraag hier enkel om maar om hulp he..

Bijleren mag/kan toch nog altijd? Niet iedereen is meteen ervaren met katten he..

Natuurlijk mag je bijleren, wij hebben niet liever. Vandaar is het beter dat je je eerst eens heel goed gaat inlezen wat het is om een nestje kittens te fokken. Info genoeg hier op het forum, maar intussen tijd lijkt het me toch beter dat je je huidig poesje laat steriliseren. Ze is al jong krols, en krolsheid vraagt veel energie van een poes, ze gaan minder eten, vermageren,... Ook de kans op baarmoederontsteking vergroot bij meermaals krols worden. :geluk: :geluk: :geluk:
Als je later nadat je je goed geïnformeerd hebt omtrent fokken, dit toch nog graag wil doen, kan je op zoek gaan naar een geschikte poes met stamboom en de nodige testen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Fleur<3_*
Guest_Fleur<3_*

#20 Geplaatst 30 januari 2011 - 20:21

Dat het vroege krols zijn niet z'n 'goede zaak' is heeft mijn DA me met geuren en kleuren uit gelegd :-)

Toch bedankt voor de hulp ! :)

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Dekking