Spring naar inhoud

- - - - -

zwanger op de pil ...HELP !!!!!

• Log in om te reageren
67 reacties op dit onderwerp
feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#16 Geplaatst 30 januari 2011 - 22:31

haemoglobine zei:

Oei, dat was helemaal niet zo gepland...

Elliot, de stiekemerd!
En Oilily dan!

Oilily stond dus op de pil, was niet krols, en is misschien toch drachtig geraakt door een net gecastreerde kater! :o

Als het zo is, dan krijgt Elliot er misschien nog een extra nestje kittens bij?

Ik begrijp dat je inzit met wat de gevolgen van de pil op de kittens zouden kunnen hebben...
Gelukkig heb je morgen net een afspraak voor Suze, hopelijk kan er tegelijkertijd bij Oilily een echo gemaakt worden en moet je er niet té lang over tobben!
Probeer nog niet te veel onnodig te panikeren, morgen weet je meer! :hug: :hug: :hug:

Ik hoop dat alles er goed uitziet voor je beide meiden! :duim: :duim: :duim:

Het zal lang duren voor het 17.30 u is !!!!
En eerst zal dus Oilily aan de beurt zijn !!!!

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 30 januari 2011 - 22:36

feroesti zei:

Het zal lang duren voor het 17.30 u is !!!!
En eerst zal dus Oilily aan de beurt zijn !!!!

Gelukkig is het morgen maandag, al werkend zal de tijd sneller vooruit gaan! :oops:

Misschien ook wel een schijnzwangerschap, wie weet?
Uit sympathie met Suzeke?
Ik kijk dus ook uit naar morgenavond om meer te weten te komen!

Geef misschien morgenvroeg een belletje naar Barbara, misschien kan ze het wel regelen of wat schuiven?

Sterkte tot morgen! :hug:

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Guest_chriske_*
Guest_chriske_*

#18 Geplaatst 30 januari 2011 - 22:38

britjes zei:

Voortaan toch wachten totdat je kater een week of 8 verder is na castratie. wel balen dat dan de pil niet gewerkt heeft. ik zou dat met de da bespreken of aborteren

Zeker niet aborteren , loopt in vele gevallen zeer slecht af !!!

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#19 Geplaatst 30 januari 2011 - 22:39

Vaker gehoord,dat een poes werd gedekt,terwijl ze de pil kreeg,geen probleem geweest,maar Feroesti ik had toch zeker de kater na castratie niet in de groep gezet,zeker omdat ze dit bij jou niet gewend zijn.

carooootje
carooootje
  • 1.722 berichten
  • 1 katten

#20 Geplaatst 30 januari 2011 - 22:41

oesje feroesti

ik kan je hierbij geen raad geven
:catscratchhead

maar blijkbaar waren de hormonen sterker en hadden ze héél veel zin en lol :LOL:

maar oké
denk voor jou toch even , op zijn west vlaams " in het haar schartellen " ;)
wat nu?
en ja, ook terug zorgen bij
hoop dat alles goed zal verlopen

ik duim voor je hoor

:hug:

Bewerkt door carooootje, 30 januari 2011 - 23:08.

Geplaatste afbeelding
Katten laten pootafdrukken achter op je hart.

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#21 Geplaatst 30 januari 2011 - 22:55

Wat zei ik daarstraks ook weer, probeer er niet te veel mee in te zitten...
Alsof dat mogelijk zou zijn, dat is altijd gemakkelijker gezegd dan gedaan, ik kan me al inbeelden hoe ik zelf zou zijn...

Alles bijeen best wel een "bewogen" week-end voor jou! :hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

noukie
noukie
  • 1.084 berichten
  • 5 katten

#22 Geplaatst 31 januari 2011 - 08:17

:geluk: vandaag, hopelijk is alles goed.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#23 Geplaatst 31 januari 2011 - 08:55

Karwendel zei:

Vaker gehoord,dat een poes werd gedekt,terwijl ze de pil kreeg,geen probleem geweest,maar Feroesti ik had toch zeker de kater na castratie niet in de groep gezet,zeker omdat ze dit bij jou niet gewend zijn.

Ja, ik weet het. Stom achteraf bekeken.
Maar toch ook een beetje uit compasie voor de kater.
Net castraat en dan vond ik het zielig hem in het buitenverblijf te stoppen. Ik zag toch liever van dichtbij hoe het met hem ging.
Hij is ook heel snel na zijn castratie terug thuis geweest en daardoor vroeg de dierenarts hem toch extra in de gaten te houden.
Dus leek het me veiliger om hem dicht bij ons en te houden. De poezen stonden op de pil, dus wie verwacht zoiets nu dezelde dag van de castratie zelf ???  Amaaaai pijn kan hij niet gehad hebben als hij hup hup meteen een poes bevrucht.

Het is wel nog afwachten of het inderdaad zo is.
Ze zou inderdaad ook schijnzwanger kunnen zijn doordat hij bij haar gezeten heeft en door de pil. We zien wel vanavond.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#24 Geplaatst 31 januari 2011 - 11:28

Ik denk dat je wat meer op niveau van de kat moet leren denken, Feroesti. Beeld je in dat je een dekkater bent, je woont in een dekkaterverblijf apart van de groep. De keren dat je een poes ziet moet je haar dekken. Zo'n kater zou ik ook echt niet meteen na castratie in de groep zetten. Die ziet dan ineens allemaal poezen rond zich en zijn hormonen zijn nog echt niet uit zijn lijf hoor! :LOL:
Dus die kater doet wat hij altijd heeft geleerd dat hij moet doen: dekken!

Tuurlijk kan je hem dan lekker warm binnen halen, maar hou men dan nog even apart van de poezen ;)

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#25 Geplaatst 31 januari 2011 - 11:41

hihi, het smeerlapke heeft waarschijnlijk gedacht: gauw nog even Oliliy bezwangeren nu ik het nog kan :ha :lachen:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#26 Geplaatst 31 januari 2011 - 12:02

Smitten Kitten zei:

Ik denk dat je wat meer op niveau van de kat moet leren denken, Feroesti. Beeld je in dat je een dekkater bent, je woont in een dekkaterverblijf apart van de groep. De keren dat je een poes ziet moet je haar dekken. Zo'n kater zou ik ook echt niet meteen na castratie in de groep zetten. Die ziet dan ineens allemaal poezen rond zich en zijn hormonen zijn nog echt niet uit zijn lijf hoor! :LOL:
Dus die kater doet wat hij altijd heeft geleerd dat hij moet doen: dekken!

Tuurlijk kan je hem dan lekker warm binnen halen, maar hou men dan nog even apart van de poezen ;)

Als hij niet dekt, is baasje ook niet tevreden he ;) .

Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#27 Geplaatst 31 januari 2011 - 13:45

Net Barbara aan de lijn gehad en we gaan een uitvoerige echo nemen.
Nog een paar uurtjes geduld en dan weten we het.
Het voordeel van deze echo is dat het een veel nauwkeuriger echo toestel is dan bij onze dierenarts. We zullen dus snel veel meer weten, ook over de toestand van de kittens. Ze zou nu exact 31 dagen zwanger moeten zijn, dus ideaal voor een echo. Het komt dus zeer gelegen dat we net vandaag op test gaan, mooi meegenomen natuurlijk. En zeer lief van Barbara dat ze het wil doen !!!
Spannend, ik neem alvast 2 cd'tjes mee !!!!

Ja, achteraf is het natuurlijk heel stom geweest, ik had beter moeten weten :oops: :oops: :oops: .
Ik had het nochtans gepost over de castratie van Elliot en Naomi, waarom heeft niemand me daar toch op gewezen ? Ik dacht echt dat ze met de pil beschermt waren...
Gelukkig is het dus maar 1 poes, er konden er dus ook meerdere geweest zijn. Oilily heeft zeker niet gebraakt en ook geen diarree gehad bij het pilgebruik, dat had ik zeker gezien. Ik stop de pilletjes ook echt in hun keel en kijk toe tot ze slikken. Dus ik ben heel erg zeker dat ze naar binnen waren en dit dus 4 weken...(2 ervoor,2 erna)

Gelukkig vormt deze combinatie geen probleem en hebben we katers van totaal andere bloedlijnen, anders kon het nog erger zijn.
Als ze zwanger is zou ze 10 dagen na ons Suze bevallen rond 4 maart.

Hopelijk volgen er nog geen zwangerschappen...ik mag er niet aan denken ! Want ze kregen dus allemaal de pil.
2 weken geleden ben ik gestopt met de pil, ik hoop dat ze allen zeer vlug krols worden !!!!! Man, ik heb nog nooit zo naar krolse poezen verlangt !!!

Bewerkt door feroesti, 31 januari 2011 - 13:46.

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#28 Geplaatst 31 januari 2011 - 17:24

Ben benieuwd :)
Geplaatste afbeelding

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#29 Geplaatst 31 januari 2011 - 17:31

feroesti zei:

Net Barbara aan de lijn gehad en we gaan een uitvoerige echo nemen.
Nog een paar uurtjes geduld en dan weten we het.
Het voordeel van deze echo is dat het een veel nauwkeuriger echo toestel is dan bij onze dierenarts. We zullen dus snel veel meer weten, ook over de toestand van de kittens. Ze zou nu exact 31 dagen zwanger moeten zijn, dus ideaal voor een echo. Het komt dus zeer gelegen dat we net vandaag op test gaan, mooi meegenomen natuurlijk. En zeer lief van Barbara dat ze het wil doen !!!
Spannend, ik neem alvast 2 cd'tjes mee !!!!

Ja, achteraf is het natuurlijk heel stom geweest, ik had beter moeten weten :oops: :oops: :oops: .
Ik had het nochtans gepost over de castratie van Elliot en Naomi, waarom heeft niemand me daar toch op gewezen ? Ik dacht echt dat ze met de pil beschermt waren...
Gelukkig is het dus maar 1 poes, er konden er dus ook meerdere geweest zijn. Oilily heeft zeker niet gebraakt en ook geen diarree gehad bij het pilgebruik, dat had ik zeker gezien. Ik stop de pilletjes ook echt in hun keel en kijk toe tot ze slikken. Dus ik ben heel erg zeker dat ze naar binnen waren en dit dus 4 weken...(2 ervoor,2 erna)

Gelukkig vormt deze combinatie geen probleem en hebben we katers van totaal andere bloedlijnen, anders kon het nog erger zijn.
Als ze zwanger is zou ze 10 dagen na ons Suze bevallen rond 4 maart.

Hopelijk volgen er nog geen zwangerschappen...ik mag er niet aan denken ! Want ze kregen dus allemaal de pil.
2 weken geleden ben ik gestopt met de pil, ik hoop dat ze allen zeer vlug krols worden !!!!! Man, ik heb nog nooit zo naar krolse poezen verlangt !!!

omdat je lang genoeg fokt om dit toch zelf te weten :catangel

anneliesje
anneliesje
  • 335 berichten

#30 Geplaatst 31 januari 2011 - 17:44

hahaha kostelijk. Straks heb je nog een poes die zwanger is :d Niet te druk maken, komt vast allemaal goed.