Spring naar inhoud

- - - - -

zwanger op de pil ...HELP !!!!!

• Log in om te reageren
67 reacties op dit onderwerp
feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#61 Geplaatst 01 februari 2011 - 11:28

Nahs zei:

dit is hoe poezen op een exdekkater reageren
en daarom kies ik er voor om die een rustiger leven te geven

ze verliezen hun status, en komen ver onderaan de rangorde te staan

sommige poezen boeit het niet maar in mijn dames groep zittener 2 die geen ex dekkater tolereren :catnoknow

Oei, klinkt niet veelbelovend...
Dan praat je over verhuizen ???
Eigenlijk wil daar niet aan denken.
Maar als het stresserend blijft zullen we wel een oplossing moeten zoeken.
Al die stress kan ook niet goed zijn voor hen.
Hij kan eventueel naar beneden verhuizen in de kinderopvang. 1 kat kan daar en is ook toegelaten.
Maar momenteel zit Sanneke daar al, dat kwam eigenlijk wel een beetje ongelegen. Dat was ook niet gepland. Maar ik kon haar toch ook moeilijk aan haar lot overlaten.
Voor haar zoeken we dus een goede blijvende thuis in de toekomst.
Maar als het niet lukt tegen dat de kittens er zijn en Elliot die kittens en hun mama belaagd of er serieus ambras is, zitten we wel met plaatsgebrek...

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#62 Geplaatst 01 februari 2011 - 11:38

Misschien eerst de hormonen de kans geven om uit zijn lijfje te gaan? Ik ken ook tal van ex-dekkaters die met succes in huis zijn geïntroduceert hoor.

Je moet even denken op niveau van de kat: zijn ballen zijn eraf, maar hij voelt zich nog man en voelt nog steeds de drang om te dekken, kortom te doen waaruit zijn leven vroeger bestond. Geef hem toch de tijd om te wennen daaraan.

Plus hij komt terecht tussen een groep poezen die hij enkel kent van te dekken... Hij heeft ze misschien al eens gezien, maar dat betekent niet dat hij meteen probleemloos in de groep kan leven. Uiteindelijk is dat een geheel nieuwe situatie voor hem en gaat het hier over een introductie, dat verloopt zelden "à la hokus pocus pas". Katten hebben steeds de tijd nodig om te wennen aan zo'n situaties, dat heeft tijd nodig. Het zijn en blijven gewoontediertjes ;)

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#63 Geplaatst 01 februari 2011 - 11:59

Eh?  Oilily ook zwanger?  Amai, ik moest nogal kijken zeg toen ik het nieuws las.  

... :oops: ... maar euhm, 't is best wel goed nieuws vind ik eigenlijk.  Nogal een deugniet he die Elliot. :)  Hopelijk zal Elliot dan toch snel zijn draai kunnen vinden tussen zijn harem en zullen zijn hormonen nu stilaan uitgeraasd zijn.  

Wat die pil betreft, tja, dat zijn dingen die gebeuren zeker (zelfs bij mensen).  Ik heb het ook al voorgehad dat ik ons Fientje een pilletje moest toedienen en ik dacht dat ze het binnenhad.  Per toeval had ik ze in't snotje en had ik eens gezien dat ze het pilletje een beetje verder in huis ging gaan uitkegelen.  "Eikes, pakt uw pilletje zelf stomme baasje" moet ze gedacht hebben.  :p .  Sindsdien laat ik ze onmiddellijk erna nog iets kleins eten, een garnaaltje of zo, dan ben ik zeker dat ze geslikt heeft.

Even off topic: Fientje en Chopintje zijn vandaag 2 geworden :dancer: .  

Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#64 Geplaatst 01 februari 2011 - 12:07

Marieke zei:

Eh? Oilily ook zwanger? Amai, ik moest nogal kijken zeg toen ik het nieuws las.

... :oops: ... maar euhm, 't is best wel goed nieuws vind ik eigenlijk. Nogal een deugniet he die Elliot. :) Hopelijk zal Elliot dan toch snel zijn draai kunnen vinden tussen zijn harem en zullen zijn hormonen nu stilaan uitgeraasd zijn.

Wat die pil betreft, tja, dat zijn dingen die gebeuren zeker (zelfs bij mensen). Ik heb het ook al voorgehad dat ik ons Fientje een pilletje moest toedienen en ik dacht dat ze het binnenhad. Per toeval had ik ze in't snotje en had ik eens gezien dat ze het pilletje een beetje verder in huis ging gaan uitkegelen. "Eikes, pakt uw pilletje zelf stomme baasje" moet ze gedacht hebben. :p . Sindsdien laat ik ze onmiddellijk erna nog iets kleins eten, een garnaaltje of zo, dan ben ik zeker dat ze geslikt heeft.

Even off topic: Fientje en Chopintje zijn vandaag 2 geworden :dancer: .

Ook alweer 2 jaar !!! Amaaaaai wat gaat dat snel !!
Geef ze een dikke knuffel en wens ze proficiat van ons hé !!

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#65 Geplaatst 01 februari 2011 - 12:21

Zal ik zeker doen :)

Geplaatste afbeelding

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#66 Geplaatst 01 februari 2011 - 13:25

bommel wilde alleen maar dekken, en toen ie bedacht had dit niet meer te willen
kreeg ie ze gemept :(

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#67 Geplaatst 01 februari 2011 - 19:08

Nahs zei:

bommel wilde alleen maar dekken, en toen ie bedacht had dit niet meer te willen
kreeg ie ze gemept :(

Wel zonde hé.
Dan kijk je er naar uit om eindelijk een lieve kater castraat in de zetel te hebben en dan lukt het niet met de anderen.

Voorlopig gaat het hier dus prima.
Zoals het nu is, gaat het in de groep wel.
De uitvallen zijn miniem en berijden doet hij niet meer.
Alleen heb ik zeer veel schrik voor als er kittens zijn.
Hij is geen pasgeboren nest gewoon en zijn nieuwgierigheid zou hier wel voor heel veel ambras kunnen zorgen. Mama's zijn dan ook extra allert natuurlijk.
Onze kittens liggen gewoon altijd in een open bench in onze salon.
Ik zal dus zeer waakzaam moeten zijn hoe hij en de poezen daar op zullen reageren.
Het zou een droom zijn als het lukt en hij zijn eigen kittens samen kan helpen opvoeden. Maar ik besef heel goed dat zoiets meestal ook niet lukt en zelfs voor veel ellende en stress kan zorgen. Het wordt dus afwachten. Maar ervan dromen mag toch hé :)

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#68 Geplaatst 01 februari 2011 - 19:25

niet geprobeerd is altijd mis