Spring naar inhoud

- - - - -

Ik mis een aanhankelijke flodderpoes

• Log in om te reageren
31 reacties op dit onderwerp
Guest_PoezeMina_*
Guest_PoezeMina_*

#1 Geplaatst 31 januari 2011 - 12:33

Het is nu bijna een jaar geleden dat Molleke heenging. Een vondelingkske van zes weken oud bracht de zon in mijn leven. Ze was het liefste, mooiste poesje ter wereld, maar op 8 maand is ze gestorven, waarschijnlijk door een slag van een auto. De eerste 4 maanden na haar dood was ik zo verdrietig en depressief. Nu nog krijg ik tranen in de ogen wanneer ik aan haar denk.
Een week geleden ben ik een vondelingske van bijna 4 maanden gaan ophalen bij een vriendin. Het is een pikzwartje (zoals Molleke), levendig en speels, een ronkertje MAAR ik merkte bij mijn vriendin (waar ze ondertussen 2 weken was) dat ze niet vanzelf naar haar toe kwam, zich niet liet pakken en zeker niet op de schoot kwam. Dus had ik wat twijfels over de adoptie. Ik heb thuis mijn schuwe Kweenie (Brits Korthaar), Plush van de buren (die meer bij ons zit dan thuis) , een zwerfkat die 's avonds altijd binnen komt om te eten en nog een paar andere die ook af en toe eens binnen komen. Dus aan katten rondom mij heb ik geen gebrek, maar een aanhankelijke knuffelkat mis ik enorm.
Ik moet nu beslissen of ik dat poesje ga houden, want er is nog andere adoptiekandidaat.
Ze is levendig, gezond, speels, een ronkertje, proper, niet stout en ze voelde zich hier direct thuis. Alleen is ze niet aanhankelijk en knuffelachtig. Kan dat nog veranderen of is dat echt haar karaktertje?
Dit is mijn laatste kans op een knuffelpoes, want mijn man vind dat hier al genoeg katten rondlopen. Dus ofwel blijft ze, in de hoop dat ze wat aanhankelijker wordt. Ofwel gaat ze naar die andere kandidaat en haal ik een nestkitten uit het asiel.
Graag wat raad van de poezenlovers.
Bedankt & Groetjes

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 31 januari 2011 - 12:49

Ze is al 4 maand? Dan denk ik niet dat het echt een schootkatje gaat worden, het kan altijd wel veranderen maar het is kleine kans.
Maar als je een ander kitten in het asiel gaat adopteren hoe ga je dat dan weten of het een schootkat is? Misschien eens nadenken over een herplaatser die van een goede en eerlijke fokker komt?

Bewerkt door Solotje, 31 januari 2011 - 12:50.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 31 januari 2011 - 12:59

Solotje zei:

Ze is al 4 maand? Dan denk ik niet dat het echt een schootkatje gaat worden, het kan altijd wel veranderen maar het is kleine kans.
Maar als je een ander kitten in het asiel gaat adopteren hoe ga je dat dan weten of het een schootkat is? Misschien eens nadenken over een herplaatser die van een goede en eerlijke fokker komt?

My thoughts exactly. Denk dat je ook beter een herplaatser overweegt omdat je hiervan het karakter kent. Zou ook het kitten aan de andere kandidaat overlaten, want een schootkat zal het niet worden vrees ik.

Bewerkt door Spanishke, 31 januari 2011 - 12:59.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Lorwen
Lorwen
  • 411 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 31 januari 2011 - 13:24

Ik heb hetzelfde probleem, ik zie ze doodgraag, maar op mn schoot willen ze niet zitten... Ze zijn wel altijd in dezelfde kamer als ik, maar pak ze niet want dan beginnen ze te spartelen.  

Ik hoop ook nog steeds dat ze schootkatten zullen worden met voldoende aandacht, maar't lukt nog steeds niet (na meer dan een jaar te proberen...)

Als je kan, zou ik er toch eentje kiezen dat als kitten voldoende gepakt en op schootgezet geweest is dan eentje dat wel lief is, maar niet zo'n flodderpoes zoals je het zelf zegt.

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#5 Geplaatst 31 januari 2011 - 13:54

Ga je voor een asielkatje? Dan opteer ik voor een volwassen kat, je ziet bv snel in het kattenverblijf van een asiel welke kat een echte kroeler is, meestal de kat die je uitgebreid komt begroeten en knuffelen. Ga bv méér dan één keer naar het asiel, en wanneer steeds dezelfde kat je aandacht komt opzoeken, dan zit je goed.
Een volwassen kat zijn karakter is reeds gevormd, een kitten tot daartoe moet zijn karakter nog vormen. En als mens bepaal je dat niet maar de kat vormt haar eigen karakter.

Wanneer je voor een asiel kiest, ga dan voor een goed asiel!!!! Ik zie dat je van Buggenhout bent, ga zéker niet naar het asiel van Sint-Amands. Meestal kunnen ze je daar géén informatie geven over de kat. En voor je het wéét haal je een zieke kat in huis...
Een zéér goede organisatie is bv Het Dierenthuisje te brecht (niet bij de deur) maar wél de moeite om eens een kijkje te gaan nemen ;) . Daar leven de katten mee in het gezin van Sonja en Peter, en zij kunnen je de perfecte kat aantonen...

Wat ik je ook aanraadt, hou de kat binnenshuis, dan is de kans ook groot dat ze jouw aandacht nodig heeft, en niet die van de buurtkatten.

Neem eens een kijkje op hun site www.hetdierenthuisje.be

Succes!!!

Bewerkt door griffel1977, 31 januari 2011 - 13:56.

Guest_PoezeMina_*
Guest_PoezeMina_*

#6 Geplaatst 01 februari 2011 - 10:00

Spanishke, je bent ook van Buggenhout. Weet jij iets meer over het asiel in Sint-Amands?

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 01 februari 2011 - 10:04

PoezeMina zei:

Spanishke, je bent ook van Buggenhout. Weet jij iets meer over het asiel in Sint-Amands?

geen goed idee.....geen goed idee.....

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 01 februari 2011 - 10:14

hier een paar tips voor een goed asiel te herkennen
FWF  Waar een kat halen?

en ik zou ook voor ee nvolwassen kat gaan die echt een flodderkat is. Ik bezoek veel asielen en ik heb al ongelooflijk lieve, aanhankelijke beestjes in een asiel gezien.

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 01 februari 2011 - 10:31

Solotje zei:

Als je naar een asiel gaat dat met opvanggezinnen werkt weet je dat direct. De opvanggezinnen weten hoe de kat is omdat ze ze elke dag zien en ermee bezig zijn :) .

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#10 Geplaatst 01 februari 2011 - 11:18

PoezeMina zei:

Ik en Wea zijn er vrijwilligers geweest... Wat katten betreft, het laat de wensen over, in eerste opzicht zou je zeggen, er is niets mis, maar wanneer je er meedraaid, dan merk je héél wat anders op!

Eén spijtige zaak is het voor de katten die er verblijven :( !!!

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 01 februari 2011 - 12:16

PoezeMina zei:

Ja we zijn inderdaad van Buggenhout, maar het asiel in Sint-Amands zegt me zeer weinig. Ik wist zelfs niet dat er daar 1 was, maar ik zou het toch niet vertrouwen of aanraden, want blijkbaar zijn er hier andere mensen wel vanop de hoogte.

Ik zou misschien eens een kijkje gaan nemen naar het asiel in St Niklaas. Vroeger ging ik vaak eens de honden uitlaten in het asiel van Waasmunster, maar ik geloof dat dat niet meer bestaat?
Geplaatste afbeelding

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 01 februari 2011 - 12:18

Hoe is het asiel eigenlijk in Sint Niklaas?  Ik ben lid geworden maar wacht al 3 weken op mijn lidkaart :onzeker:  Nuja ze zullen het wel druk hebben met de dieren wsl...

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 01 februari 2011 - 12:23

Jessie_A&A zei:

Hoe is het asiel eigenlijk in Sint Niklaas?  Ik ben lid geworden maar wacht al 3 weken op mijn lidkaart :onzeker:  Nuja ze zullen het wel druk hebben met de dieren wsl...

Toen ik er vroeger ging vond ik dat wel ok. Nu heb ik wel niet zoveel ervaring met asielen..., eens benieuwd wat Griffel en Wea van dit asiel vinden.

Bewerkt door Spanishke, 01 februari 2011 - 12:24.

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#14 Geplaatst 01 februari 2011 - 13:04

arifiene zei:

Als je naar een asiel gaat dat met opvanggezinnen werkt weet je dat direct. De opvanggezinnen weten hoe de kat is omdat ze ze elke dag zien en ermee bezig zijn :) .
Dat is natuurlijk iets anders! :)
Daarom is het ook belangrijk dat je naar een goede opvang moet gaan!

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 01 februari 2011 - 13:10

Volgens Yv is dat heel hard verbeterd dat asiel in St-Niklaas,want ik heb er ook info over gewonnen bij hen voor een vriendin van mij