Spring naar inhoud

- - - - -

Ik ga morgen vliegen met m'n schatjes! Verhuizen is STRESS!

• Log in om te reageren
53 reacties op dit onderwerp
Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 31 januari 2011 - 12:58

Hallo iedereen!

Okay! Spannend. Ik ga morgen (1 februari) met mijn schatjes katjes vliegen naar Denemarken emigreren!

Big happening natuurlijk, alleen het stomste was dat ik gisteren op msn met een vriendin aan het chatten was. Zegt ze:

"Wist je dat 20% van de katten doodgaan door stress met vliegen?"

IK WERD HELEMAAL GEK. Maar ik moet me niet laten gek maken! :( Toch kreeg ik nachtmerries.    

Vandaag sliep Zwerver naast me (doet ze anders nooit) en kalmeerde me met haar pootje op m'n gezicht zovan: Komt goed, maak je niet druk.

Maar ik bereid me voor en pakt m'n spullen in, en '90 (Ninety, Nitey, Knighty) rende hele tijd als een gek door alle kamers!

Over drie kwartier naar de DA (ja naar die mafkees weer) om een consultancy te doen.

Moet ik ze instoppen in een kennel (die IATA zijn en klaar gelegd voor morgen) of gewoon de simpele reismandje naar de DA?

Ik wil niet dat de kennels linked by DA...

Hahaha!

Okay! No stress!!
Geplaatste afbeelding

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 31 januari 2011 - 13:02

Je niet teveel zorgen maken, het komt wel goed.
Heel veel succes morgen, we duimen met je mee !

Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#3 Geplaatst 31 januari 2011 - 13:03

Ik weet niets van dieren op een vliegtuig maar wens je een vlotte reis toe, en een mooi nieuw leven daar!! Naar Denemarken emigreren, dat hoor je niet zo vaak! Waar ga je precies naartoe?

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 31 januari 2011 - 13:13

Zooo Miranda, dat is echt SUPER spannend zeg!! Maar je bent daar al vaker geweest toch?
Komt vast goed met de poezels, natuurlijk is het even allemaal nieuw en eng, maar ze hebben elkaar en jou, dus dat zijn al bekende vertrouwde dingen!

Heeeeel erg veel succes en voor geluk en plezier!

Maar ik neem aan dat ze ook daar internet hebben en je ons op de hoogte houdt ;)

:geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 31 januari 2011 - 13:49

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 31 januari 2011 - 13:51

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#7 Geplaatst 31 januari 2011 - 14:12

Fietje26
Fietje26
  • 6.738 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 31 januari 2011 - 14:14

Veel succes! Het zal allemaal wel goed aflopen :)
Geplaatste afbeelding
Dogs come when they're called, cats take a  message and get back to you.- Mary Bly

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#9 Geplaatst 31 januari 2011 - 14:50

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 01 februari 2011 - 12:51

Ik ben super nieuwsgierig hoe het met jou en de poezels is gegaan op de vlucht.
Ik hoop snel van jou iets te horen.
En misschien krijgen we ook foto's te zien ??? ;)

Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 01 februari 2011 - 13:14

Bene zei:

Ik ben super nieuwsgierig hoe het met jou en de poezels is gegaan op de vlucht.
Ik hoop snel van jou iets te horen.
En misschien krijgen we ook foto's te zien ??? ;)

Ik zal een filmpje maken en foto's!

We gaan vanavond om 21:30 pas vliegen. 19:30 (2 uren vantevoren) inchecken. Het voelt rampzalig de gedachte dat ze ergens 2 uren moet wachten en het vliegen duurt een anderhalf uurtje, maar toch.

De katten voelen het aan, dat we ergens naar toe gaan.

Ik heb met ze gepraat 's nachts, zovan: WE GAAN! (dat betekent en dat weten ze, dat we ergens gaan). Ze hebben hun halsbandjes om met een ID tag. De kennels staan klaar. Ik heb een week vantevoren de kennels aan hun laten verkennen. En heb ze laten eten in de kennel. Speelgoed ingezet, fleece dekentje waar ik maanden en de katten geslapen hebben.

Ik neem alles mee behalve de krabpaal en de poepbox. Mijn vriend bereid zich voor, voor de katjes.

Alleen heeft hij geen idee waar hij de kattenbak gaat laten. De hal is echt 2m2 en de keuken is ook klein. Ook vind hij niet hygienisch om de kattenbak bij de keuken te laten, vanwege parasieten wat in je eten kan komen (zegt zijn moeder).

Laten we niet praten over de badkamer want die is namelijk net zo "groot" als een belgische/nederlandse toillet HAHAHA. Je zet de douchekop voor de toillet...

Mijn woning in Amsterdam is twee keer groter dan waar we nu gaan wonen. De huiskamer is ruim genoeg 18m2, ik hoop dat de katten kunnen aanpassen. Want hier renden ze veel en hadden ze veel bewegingsactiviteiten.

Het zijn binnenkatten, ik wilde buitenkatten van maken. Maar er mogen in de wijk geen katten rondlopen. Ze hebben een gezamelijk grote plein/tuin waar kinderen spelen. Dus het mag wel met een tuigje, zolang ze niet poepen in de zandbak.

Ik hoop echt dat de katjes blij zijn bij hun nieuwe huisje. De buurvrouw heeft ook 2 katten, dus ik denk dat t'huisje okie is!

Ben benieuwd! Morgen zal ik foto's plaatsen met de katten in schiphol, en dat ze goed zijn aangekomen.

Duimen voor me! <3

Bewerkt door Zwerver, 01 februari 2011 - 13:17.

Geplaatste afbeelding

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 01 februari 2011 - 13:18

We gaan zeker duimen voor jullie.  Ik had geen idee wanneer je vertrok, dus hier brandt er al de hele tijd een kaarsje voor jullie.  En ik zat er ook al de hele tijd aan te denken.
Ze zullen het wel super doen daar en jullie natuurlijk ook.
Het zal altijd wel aan passen zijn.
We blijven duimen en het kaarsje blijft branden !

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 01 februari 2011 - 13:19

:geluk: :geluk: :geluk: :duim: :duim: :duim:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

t07037
t07037
  • 1.717 berichten
  • 5 katten

#14 Geplaatst 01 februari 2011 - 22:24

:geluk: :geluk: :geluk: :wave:
Geplaatste afbeelding
Always look at the bright side of life !

Jana_23
Jana_23
  • 3.360 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 01 februari 2011 - 22:36

:geluk: :geluk:

Geplaatste afbeelding

_ *Cats Leave Paw Prints On Our Hearts* _