Spring naar inhoud

- - - - -

Ik ga morgen vliegen met m'n schatjes! Verhuizen is STRESS!

• Log in om te reageren
53 reacties op dit onderwerp
Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#46 Geplaatst 03 februari 2011 - 12:47

tijgertje75 zei:

:LOL: :LOL: super zeg, en spreken jullie ook deens, want dat lijkt me echt geen makkelijke taal :o

Goh zo heel moeilijk lijkt het me ook niet echt hoor. Heb onlangs een Deense tv-serie gezien en na enkele afleveringen had ik er toch al wat van opgestoken. Vind het wel een leuke taal, net als Zweeds trouwens. Misschien dat ik het ooit voor de fun nog wel eens in avondschool ga volgen. De uitspraak is inderdaad het moeilijkste. Als ik het neergeschreven zie, dan kan ik er meestal wel uit opmaken wat er gezegd wordt. Scandinavische talen zijn verwant met Germaanse talen (zoals het Nederlands).

@ Zwerver: heel veel plezier in Denemarken! Het lijkt me echt een prachtig land, ik wil er al lang een keer op vakantie. Hopelijk geraak ik er een van de komende jaren nog wel een keer. En de poezels moeten natuurlijk nog even wennen aan hun nieuwe huis, maar volgens wat je schrijft, lijkt me dat dat wel in orde zal komen! :)
Geplaatste afbeelding

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#47 Geplaatst 03 februari 2011 - 13:12

Fijn te lezen dat het toch nog vlot is verlopen.
Nu zien dat jullie voldoende rust hebben om zelf en je 2 schatjes te wennen aan het nieuwe huisje.
Leuk filmpje trouwens !

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#48 Geplaatst 03 februari 2011 - 16:11

:thumb: Fijn te horen en te zien dat jullie veilig zijn aangekomen, nog veel plezier daar met jullie schatjes. :)

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#49 Geplaatst 03 februari 2011 - 17:13

ook al ken ik je niet ik ben toch blij te lezen dat alles vlot is verlopen met de poezels tijdens jullie trip (ik zou ook sterven van de zenuwen) en jullie veilig en wel zijn aangekomen.
Tof, zo verhuizen naar het buitenland, dat zouden wij ook wel willen doen, maar dan wel naar een warmer land ;)
Heel veel geluk toegewenst in jullie nieuwe huisje, maak er een echte thuis van, samen met de poezels zal dat ongetwijfeld lukken :)
En veel succes toegewenst met de taallessen, het lukt je best wel hoor

Lieveke85
Lieveke85
  • 2.566 berichten
  • 8 katten

#50 Geplaatst 04 februari 2011 - 13:31

lijkt me super spannend om zo naar een ander land te verhuizen.
Ik wens jullie veel succes samen toe.

En het kan zijn dat je het hier ergens al eens hebt gezegd, maar hoe ben je erop gekomen om naar daar te verhuizen?

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#51 Geplaatst 04 februari 2011 - 13:47

Wat een "emotional rollercoaster" !!!
Gelukkig is alles goed verlopen, en kunnen je schatjes nu wennen aan hun nieuwe thuis!!
Heb je al kennissen daar in Kopenhagen??
Ik heb er een hééééééééél goeie vriendin die ook een kat heeft; zij is ook aktief in een organisatie die catsitting organiseert! Ik ga je haar info eens doorzenden!

Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#52 Geplaatst 10 februari 2011 - 12:35

Lut zei:

Wat een "emotional rollercoaster" !!!
Gelukkig is alles goed verlopen, en kunnen je schatjes nu wennen aan hun nieuwe thuis!!
Heb je al kennissen daar in Kopenhagen??
Ik heb er een hééééééééél goeie vriendin die ook een kat heeft; zij is ook aktief in een organisatie die catsitting organiseert! Ik ga je haar info eens doorzenden!

@Lut

Ik contacteer haar als ik in Kopenhagen ben! hihihi ^^ Ben eventjes terug in Amsterdam :( En het is zover, maandag is het Valentijn.
Alleen zitten de katten in Denemarken en mijn vriend moet verplicht naar school/werk (hij zit in de leger en die hebben andere regels). Als m'n vriend naar NL kon komen om te helpen dan ging zijn moeder de katjes oppassen in ons huisje.

@ all

Ik ben momenteel in Nederland en heb nog zoveel dingen te doen. Namelijk m'n huisje in NL leegruimen. Ook hierbij heb ik geen hulp ingeschakeld. Ik probeer eerst alles zelf te regelen en worst case scenario vraag ik m'n zus/vriendin om te helpen om de overige meubilair in de afvalpunt weg tegooien, kringloop winkel of te verkopen (katten krabpaal, ik wil hem niet wegdoen maar moet :( ). Ik moet namelijk op de 18e hier weg zijn in Amsterdam.

Mijn verwachtingen waren dat m'n vriend in week 7 (14 t/m 20e Februari) in NL zou zijn. Maar hij kan niet :(

Ik ben dus de hele week 7 alleen. Geen katten die me vrolijk kunnen maken. Mijn vriend moet werken. Man! Om eerlijk te zeggen ben ik in the mood voor Valentijn. Maar wat &*%$# :censored: , ik heb het zo zwaar :(

Ook wil ik niet naar m'n ouders, ik had ze eerder verteld dat ik naar DK ging, maar ze zijn teleurgesteld. Ik wil liever samen met m'n vriend naar m'n ouders toe in Den Bosch.

Maar ik schaam me rot dat hij niet kan komen om me te helpen. We kunnen beiden niks aan doen. Ik wil niet laten zien dat hun schoonzoon niet wilt (denken ze) helpen. Daarom zit ik alles in m'n eentje te doen.

Gisteren heb ik een grote bank in m'n eentje naar de gratis grofvuil dag gesleept. Het verhuizen, ik ben eigenlijk kapot. :(

Bewerkt door Zwerver, 10 februari 2011 - 12:36.

Geplaatste afbeelding

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#53 Geplaatst 10 februari 2011 - 12:39

Meid toch, kop op.  Probeer je op te trekken dat je straks terug met je poezels en je vriend samen zal zijn.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#54 Geplaatst 10 februari 2011 - 14:23

:rub: :rub: :rub: , och, dan vier je Valentijn toch gewoon een weekje later, eventjes op de tanden bijten en jullie zijn terug samen. Het weekje zal omvliegen als je nog zoveel werk hebt om je huisje in NL te ruimen. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag