Spring naar inhoud

- - - - -

Chanel heeft zo van die momenten...

• Log in om te reageren
17 reacties op dit onderwerp
MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 31 januari 2011 - 14:28

Chanel kan niet miauwen (behalve als ik de melkfles uithaal) maar maakt zo van die mor en piep geluidjes...
De laatste tijd heeft ze zo van die momenten dat ze de hele tijd mort en piept, gekke sprongen maakt, al crossend overal op en af springt, in de aanvalshouding gaat liggen om daarna achter "niets" te gaan jagen... :catscratchhead
Ziet zij nu dingen die ik niet zie of wat is dit eigenlijk...
ik negeer haar dan een beetje omdat ik denk dat ze zo om aandacht vraagt.
Geloof mij, aandacht krijgt ze meer dan genoeg!
door haar te negeren als ze zo doet hoop ik dat ze inziet dat het niet helpt, ik geef haar wel aandacht als ze lief is of braaf of komt kijken wat ik doe.
ze heeft dagelijks wel zo'n moment en meestal stopt het vanzelf, vandaag begon ze (omdat ik haar negeerde) Ubie die vredig op bed lag te slapen op haar zenuwen te werken.
uiteindelijk lagen ze te worstelen en kreeg Chanel enkele klappen van ubie haar pootje...
Ubie is daarna gefrustreerd als ze was, regelrecht naar haar drinkbakje gelopen (ze had blijkbaar grote dorst)
Chanel crosste er uiteraard achteraan. Toen Ubie aan het drinken was sprong Chanel op haar en beet in haar rug????? :louche:
Nu is Ubie geen grote drinker, dus heb ik Chanel opgepakt en in de slaapkamer opgesloten, wat ze niet leuk vindt. Ondertussen kon ze wat afkoelen.
Ubie heeft rustig verder kunnen drinken. Daarna heb ik haar wat korreltjes uit de pipolino gegeven, want als Chanelleke die vooruitduwt en Ubie wil mee eten van de gevallen brokjes, dan blaast ze 1keer zodat Ubie op een afstandje blijft.
En omgekeerd als Ubie hem vooruit duwt komt Chanel de helft van de korrels mee opeten... :louche:

Ubie kon niet zien dat ik Chanel opgesloten had (en Chanel maakte ook geen enkel geluid) en toch wist ze precies waar ze was, na het drinken en eten ging ze zonder pardon voor de slaapkamerdeur zitten en kijken zo van : "allé wanneer mag ze er weer uit???"

Heb toen nog een 5 tal minuutjes gewacht, Ubie bleef trouw en geduldig voor die deur zitten wachten... :x
Toen ik ze uiteindelijk open deed zat Chanelleke mooi aan de andere kant van de deur te wachten.
De eerste 5 minuten heeft ze wel nog wat gemord, maar verder was ze rustig.

Nu vraag ik me af of ze telkens een zot moment heeft, of als er meer aan de hand is????
Ze ziet er kerngezond uit, speelt nog altijd supergraag, eet goed, maar is zich stilletjesaan zo gaan gedragen sinds ze gesteriliseerd is... (die indruk heb ik toch)
Mag ik dit gedrag wel negeren en doe ik er goed aan van ze af en toe eens apart te steken???

Hoe zouden jullie met deze situatie omgaan?
Goede raad is altijd welkom :oops:

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 31 januari 2011 - 14:30

Och die zotte momenten ken ik hier heel goed. Vooral bij Zita (die normaal een hele rustige poezel is maar af en toe eens haar kuurtjes krijgt). Soms springt ze hier dan op 4 poten rond. Laten doen ;)

Geplaatste afbeelding

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 31 januari 2011 - 14:31

Voglens mij heof je je echt geen zorgen te maken hoor, is gewoon spelen ! :d

Dat hebben ze hier alle 3 soms van die zotte momenten dat ze precies naar "niets" jagen!

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 31 januari 2011 - 14:34

en dat blaasgedrag????is dat dan gewoon zoiets als:
MIJN ETEN, AFBBLIJVEN JIJ :r ????

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 31 januari 2011 - 14:36

MarieDufoor zei:

en dat blaasgedrag????is dat dan gewoon zoiets als:
MIJN ETEN, AFBBLIJVEN JIJ :r ????

Yep :)

Geplaatste afbeelding

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 31 januari 2011 - 14:51

daarna is ze wel uitgeteld hoor :x
ze liggen nu allebei in dezelfde hangmat te slapen O:)

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#7 Geplaatst 31 januari 2011 - 15:06

Hier kunnen ze soms ook zo gek doen, precies huppelende geitjes. En het blaasgedrag is om het eten te verdedigen. Dat is van mij, blijf eraf!!!!

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 31 januari 2011 - 15:08

catherine zei:

Hier kunnen ze soms ook zo gek doen, precies huppelende geitjes. En het blaasgedrag is om het eten te verdedigen. Dat is van mij, blijf eraf!!!!

Je zou toch ook niet graag hebben dat ze elke keer opnieuw het eten van jouw bord pikken? :wi

Geplaatste afbeelding

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 31 januari 2011 - 15:10

hm, dan zal het wel allemaal normaal zijn zeker.
:heart: volgens mij zou ze een goede jager zijn...
als je zo ziet wat ze hier allemaal uitsteekt :p

Geplaatste afbeelding

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#10 Geplaatst 31 januari 2011 - 15:11

Aaaah,de zotte 5 minuutjes O:) I love it als hij zo een gekke bokkesprongen maakt en "spoken"najaagt.Dan kan hij ook zo tegen de zetel op springen.Heb van vele anderen al gehoord dat dit normaal is :)

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 31 januari 2011 - 15:12

Joloka zei:

Je zou toch ook niet graag hebben dat ze elke keer opnieuw het eten van jouw bord pikken? :wi

Ik zou dat ook niet leuk vinden nee :p
maar Ubie heeft daar precies geen problemen mee :trance:
veel te braaf hé... vééééél te braaf
Geplaatste afbeelding

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 31 januari 2011 - 15:14

sandra25 zei:

Aaaah,de zotte 5 minuutjes O:) I love it als hij zo een gekke bokkesprongen maakt en "spoken"najaagt.Dan kan hij ook zo tegen de zetel op springen.Heb van vele anderen al gehoord dat dit normaal is :)

5 minuutjes????
hier is dat het zotte half uurtje, of soms zelfs langer :gek:
Geen wonder dat ze zoveel kan eten... :mrgreen:
Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#13 Geplaatst 31 januari 2011 - 15:56

:) :) :)

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#14 Geplaatst 31 januari 2011 - 16:32

:) :LOL:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#15 Geplaatst 31 januari 2011 - 16:57

Hier heeft Zazou ook van die zotte momentjes O:) .
Normaal gezien is zei de rustigste, maar dan is ze echt een zot spookje :ha
Rondcrossen, zich verstoppen en als je langs komt wegspurten, alles aanvallen wat beweegt, etc O:) :wi
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=