Spring naar inhoud

- - - - -

Ice, zielig of niet??

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#1 Geplaatst 31 januari 2011 - 14:44

Ice, mijn katertje van bijna 3 jaar heeft Spondylose (artrose tussen de ruggewervels, sinds kort vastgesteld) maar soms denk ik dat er mss nog méér aan de hand is. Bv een geknelde zenuw. Wanneer Ice rondloopt zie je dat er iets mis is.
Ice eet goed, maakt steeds mooi gebruik van de kattenbak, en speelt er op los met zijn soortgenootjes. Maar de laatste tijd heeft hij na het spelen er méér last wanneer hij dan moet stappen, dan schuiven steeds zijn achterste poten vanonder zijn lijfje :( .
Soms wil hij in kattenbak gaan en valt hij voor hij erin gaat om, omdat zijn achterste pootjes niet meewillen...
Soms vraag ik mij af of het zielig is dat ik hem zo laat leven :onzeker: ...
Hier zie je een filmpje van een gewone dag zonder spelen.

http://www.kattensit...e.html#bekijken

Bewerkt door griffel1977, 31 januari 2011 - 15:12.
Reden van bewerken: plaatsen filmpje

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 31 januari 2011 - 14:46

ik zie nix Wen....
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 31 januari 2011 - 14:51

zou het filmpje ook wel willen zien.
Mijn bandiet loopt ook heel erg moeilijk en soms valt hij gewoon om als hij loopt. Heb het al eens laten nakijken maar de veearts zegt dat hij gewoon 'onhandig' is. Zo lijkt het ook wel want als hij bv ergens wil opspringen doet hij dat op een hele vreemde manier en dikwijls lukt het hem niet van de eerste keer.

Zal ook eens proberen een filmpje te maken. Hij heeft het s'morgens heel erg. Pecies alsof zijn pootjes dan nog niet goed wakker zijn.

Ik heb me ook dikwijls afgevraagd of hij er last van heeft en of het hem pijn doet. Maar hij eet/drinkt/speelt wel gewoon. :catnoknow

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 31 januari 2011 - 14:56

Ik zie ook geen filmpje! Je kan mss voor een 2de opinie ergens anders gaan. Heeft Ice pijn, en moet je hem dagelijks hiervoor medicatie geven?
Laten inslapen zou het laatste van het laatste zijn.
Onze eerste hond had een hernia en de da zei laten inslapen er is niks aan te doen. Ja tarara ik was toen hoogzwanger van mijn eerste zoon en heb ons hondje toen toch nog dagelijks massage gegeven, van zijn tenen tot in de rug, je moet weten hij liet zijn pipi en kaka lopen en vallen waar hij lag want hij kon zijn achterste poten niet meer gebruiken. Dus legden wij hem op heel geregelde tijdstippen buiten op het gras. Maar na een dikke week massage te geven zagen we beterschap en na 2 weken liep hij terug rond. Hij heeft altijd een zwakkere rug gehad maar had er geen pijn van. Ik weet dat Ice zijn aandoening anders is maar mss heeft hij ook wel baat met lekkere ontspannende massages dat verlicht de pijn en mss komt die zenuw wat jij denkt vast te zitten wel los. Het is altijd het proberen waard.

Bewerkt door catherine, 31 januari 2011 - 15:00.

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 31 januari 2011 - 15:00

filmpje is te zijn bij "filmpjes" hier op ks, het meest recente.
Heb het net bekeken, ocharme ice, maar aangezien hij nog goed eet en speelt enzo...
ik weet niet, laten inslapen is inderdaad echt het laatste van het laatste, niet???

Bewerkt door MarieDufoor, 31 januari 2011 - 15:01.

Geplaatste afbeelding

Guest_Lotje <3_*
Guest_Lotje <3_*

#6 Geplaatst 31 januari 2011 - 15:11

Kattensite-forum - - Ice,

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#7 Geplaatst 31 januari 2011 - 15:22

catherine zei:

Ik zie ook geen filmpje! Je kan mss voor een 2de opinie ergens anders gaan. Heeft Ice pijn, en moet je hem dagelijks hiervoor medicatie geven?
Laten inslapen zou het laatste van het laatste zijn.
Onze eerste hond had een hernia en de da zei laten inslapen er is niks aan te doen. Ja tarara ik was toen hoogzwanger van mijn eerste zoon en heb ons hondje toen toch nog dagelijks massage gegeven, van zijn tenen tot in de rug, je moet weten hij liet zijn pipi en kaka lopen en vallen waar hij lag want hij kon zijn achterste poten niet meer gebruiken. Dus legden wij hem op heel geregelde tijdstippen buiten op het gras. Maar na een dikke week massage te geven zagen we beterschap en na 2 weken liep hij terug rond. Hij heeft altijd een zwakkere rug gehad maar had er geen pijn van. Ik weet dat Ice zijn aandoening anders is maar mss heeft hij ook wel baat met lekkere ontspannende massages dat verlicht de pijn en mss komt die zenuw wat jij denkt vast te zitten wel los. Het is altijd het proberen waard.

Inslapen is het allerlaatste wat ik zou doen. Om de zoveel tijd krijgt hij een "pijn-spuitje". Dit passen we toe wanneer ik zie dat hij teveel blijft liggen en het spelen achterwege laat.
Maar het valt mij nu de laatste tijd op dat hij er méér last van heeft tijdens het spelen. Dikwijls is hij aan het spelen, vooral met Zoef en Broes, en tijdens het spelen valt hij om, waardoor hij direct in aanvalshouding gaat liggen. Waardoor dan Zoef (6kg) of Broes boven op hem duiken. Gewoon om te spelen, maar dan zie ik dat hij echt last heeft...
Had al eens aan hydrotherapie gedacht (Ice is een echte waterrat), maar die sessies zijn zo duur :(
Mss helpt een massage hem idd ook wél!!!

Bewerkt door griffel1977, 31 januari 2011 - 15:32.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 31 januari 2011 - 16:06

Ja Wendy je moet dat echt proberen, die massages, doe het een paar keer per dag ze genieten daar echt van. Ik begon altijd aan de tenen en werkte dan zo naar boven op de rug aan beide achterpoten. En daarna zacht masseren op de rug en zo naar de tenen dan weer terug werken. :rub: :hug:

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#9 Geplaatst 31 januari 2011 - 16:30

ik zou die massage ook wel erbij toepassen en dan zien
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#10 Geplaatst 01 februari 2011 - 12:55

arme Ice, misschien idd die massages proberen, je weet nooit of het helpt, hè.
Inslapen daar zou ik ook maar het laatste aan denken :hug: .
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#11 Geplaatst 01 februari 2011 - 12:59

Je hart zal wel breken als je dat ziet, als ik dat al hoor van jouw breekt mijn hart.. ik hoop dat je iets vindt dat helpt!
Hij is zo'n lieverd! :love4:

Larisa
Larisa
  • 272 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 01 februari 2011 - 13:26

Inslapen is idd het allerlaatste waaraan je mag denken éh!
Massage mss eens proberen hé...
Goh is zo moeilijk he, ze kunnen niet zeggen of dat ze pijn hebben of niet... :( ocharme!

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 01 februari 2011 - 18:06

Als ik het filmpje bekijk heb ik niet direct de indruk dat hij echt pijn heeft, :rub: :rub:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#14 Geplaatst 01 februari 2011 - 18:11

Mss kan je wat tapijtjes neerleggen met antislip eronder. Op tapijt kan Ice zich beter houden, op tegels en laminaat glijd hij natuurlijk veel gemakkelijker weg.

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#15 Geplaatst 01 februari 2011 - 20:02

catherine zei:

Mss kan je wat tapijtjes neerleggen met antislip eronder. Op tapijt kan Ice zich beter houden, op tegels en laminaat glijd hij natuurlijk veel gemakkelijker weg.

Tapijt zou ideaal zijn, maar hier niet.
Tapijtjes zijn ideale geurachterlatertjes, als je begrijpt wat ik bedoel ;)
Met mijn bende moet ik een beetje zien wat ik doe.

Vandaag massage "proberen" geven, met als gevolg, enkele "nageltjeseffecten" op mijn handen :x
Ice wordt héél graag gekroeld, maar heeft géén controle over zijn nageltjes ;)