Spring naar inhoud

- - - - -

Afschermen tuin

• Log in om te reageren
20 reacties op dit onderwerp
zzzaramia
zzzaramia
  • 1.003 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 02 februari 2011 - 16:02

haemoglobine zei:

Of eventueel met iets doorzichtigs werken, een plexiglas of zo, zoals ze voor balkonnen gebruiken, maar ik weet niet of dit echt praktisch zou zijn...

Bij ons is de hoogste muur aan de kant van de middagzon, en in de winter geraakt de zon nooit tot aan de grond, wat ik wel jammer vind!
Maar niets aan te doen hé!

Steel maar gerust het ideetje hoor, die zeilen zijn idd handig!
En houden zeer goed de warmte tegen! :thumb:
We hebben er nu (in de zomer toch ;) ) zelfs 2 hangen die elkaar lichtjes overlappen, zo hebben we meer schaduw!

Het merk is Coolaroo, wij hebben ze enkele jaren geleden bij Gamma gekocht, ik weet niet of ze er nu nog hebben...
Er zijn meerdere kleuren en modellen.
Het is wel iets moeilijker om de originele bevestigingsstukken ergens te vinden, mijn vriend heeft ze uiteindelijk via internet op een Belgische webshop besteld!
Andere merken verkopen die ook, je kunt er zelfs bij Ikea vinden, maar dit merk is echt super-stevig en houdt ook zeer doeltreffend de zonnestralen tegen!
We hebben die ondertussen al een jaar of 5 denk ik, ze hangen uit van april tot september en die zijn nog als nieuw!

Ik denk dat als ik plexiglas wil zetten ik sowieso ook een hele structuur ga moeten voorzien om het te ondersteunen.  Kan natuurlijk wel eens informeren bij mijn glazenier volgend weekend als hij de lichtstraat komt opmeten (hoewel hij niet echt voorstander is van plexi heb ik de indruk)

Super die zeilen en ook nog betaalbaar.  Ik had sowieso iets in die aard in gedachten, maar eerder 4 palen en een doek (want mijn verbeelding reikt niet verder), maar vanwege de rare vorm van het terras was dit niet echt een optimale oplossing.  Ik zit super graag buiten in de zomer, maar ben tegelijkertijd een ongelooflijke bleekscheet O:)  

Nu nog een oplossing voor de muur en een 'buiten' lounge vinden en de zomer mag van mij beginnen! (Hoe sneller, hoe beter) 8)

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#17 Geplaatst 02 februari 2011 - 22:56

papaver zei:

Ik heb oa kiwi, clematis op sommige plekjes staan en aan de tuindraad klimop. Mijn katjes blijven overal af (ik verlies ze geen moment uit het oog als ze buiten zijn :) ), dus daar ben ik wel gerust in. Kiwi staat heel mooi in het zomerseizoen maar verliest zijn blaadjes als het kouder wordt. De blaadjes zijn ook erg geliefd bij slakjes, dus je moet daar wel voor attent voor zijn. Mijn Clematis knip ik een stukje boven de wortels over in de loop van januari, maar ik laat alles (blaadjes en takken) nog hangen tijdens de winter voor de vogeltjes en ongedierte en ruim alles pas op als de lente eraan komt. Met klimop heb je veel werk met ingroeiende wortels :evil: , dus daar zou ik zelf nooit meer mee beginnen!

Wat voor kiwiplant is het? Wist je dat sommige katten op bepaalde kiwiplanten reageren zoals op catnip? Je kan zelfs zo van die stokjes kopen waar ze mee kunnen spelen ;) Men gebruikt het zelfs in dierentuinen om katachtigen te verstrooien. Ik heb er ooit eens gekocht op een kattenshow, stond toen een kraampje met gedragstherapeuten ofzo, maar hier vonden de katten het niet echt boeiend.

papaver
papaver
  • 3.440 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 02 februari 2011 - 23:15

Nee, wist ik niet! Ze was ook nog te klein om zover te geraken (want ze durfde niet over het grasperk lopen :d ) toen ze voor het eerst buiten kwam ons Roos, toen er nog blaadjes aanhingen. Het gaat om de Actinidia kolomikta en de bladeren zien eruit alsof ze gedoopt zijn in witte en roze verf. Misschien ook daarom dat we de laatste tijd meer vreemde katjes in onze tuin zien :onzeker: en ik maar denken dat die van ons de oorzaak waren :p

kabouter
kabouter
  • 16 berichten

#19 Geplaatst 07 februari 2011 - 19:10

Hey Catherine, prachtige constructie kan je me zeggen waar ik zoiets kan aankopen?
grtjs
Kabouter :s

hoeksken
hoeksken
  • 1 berichten

#20 Geplaatst 26 februari 2011 - 18:30

Goeiedag,
Kan je ons soms zeggen op welke site je deze afrastering hebt gevonden.  We vinden dit ideaal om ook in onze tuin te gebruiken.

catherine zei:

Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeeldingOf zoiets plaatsen. Wij zijn ook aan het zien om de tuin veilig te maken.

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#21 Geplaatst 27 februari 2011 - 19:19

kabouter zei:

Hey Catherine, prachtige constructie kan je me zeggen waar ik zoiets kan aankopen?
grtjs
Kabouter :s

hoeksken zei:

Goeiedag,
Kan je ons soms zeggen op welke site je deze afrastering hebt gevonden.  We vinden dit ideaal om ook in onze tuin te gebruiken.

Dit is een voorbeeld dat ze geeft, wss heeft ze de foto's van het internet,
zelf is ze nog aan het kijken hoe ze haar tuin kan cat-proof maken ;)
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=