Spring naar inhoud

- - - - -

geobsedeerd door eten

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
amazone480
amazone480
  • 362 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 01 februari 2011 - 13:37

Mijn katten staan al enige tijd op rauwe voeding (met uitzondering van Daisy) en krijgen 2 a 3 x per dag eten. Sochtens nu KVV en savonds nrv.

Maar ze zijn zo geobsedeerd van eten dat ik niet eens de kans krijg om mijn eigen eten klaar te maken. Altijd als ik bij het aanrecht staat heb ik 4 katjes aan mijn benen hangen en op t aanrecht. Het lijkt wel of ze  nooit voldaan zijn. of ze vinden het zooooooo lekker (behalve de duif van van de week :p )

Ik geef ze volgens mij al meer dan ze mogen omdat ik het toch wel zielig vind. En Yentl is al wat aan de stevige kant alhoewel hij niet veel bijkomt. Tijdens mijn vakantie had de oppas zich wel aan de hoeveelheden gehouden en toen waren ze allen (behalve bailey) 2 ons afgevallen.

Hoe doen jullie katjes het op rauw? zijn ze wel snel voldaan of ook van die schooiers die nooit genoeg hebben? Hebben jullie er toch nog brokjes bij of enkel rauw?

alvast bedankt weer
Simone

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 01 februari 2011 - 13:44

Hier hebben ze de hele dag door brokjes staan en ze krijgen ook nog rauw.

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 01 februari 2011 - 14:11

Ik voer zoals je weet volledig rauw. ;)
Ik heb één kat die erg op eten gericht is, ook al heeft hij zich volgegeten, maarja Somali's. :louche: Als de andere twee gegeten hebben zijn ze gewoon rustig. Vooral na het voeren prooidieren en grote stukken vlees(bot) zijn ze erg voldaan. KVV's verteren snel, net als brok en blik, en daarom houdt een kat daar over het algemeen niet lang een vol gevoel van.
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#4 Geplaatst 01 februari 2011 - 14:23

Hier zijn het ook van die wreetzakskes, vooral de kittens, die eten de kvv zo snel op dat ze de volwassenen hun portie mee opeten :trance:
Bij de Tinlo staat 35 g per kg lichaamsgewicht, Jade komt daar ruim boven, die kan 's morgens en 's avonds makkelijk 100 g of meer op.  Maar kittens mogen ook wel meer eten, dik wordt ze er in ieder geval niet van.
Bij de castraten moet ik wel opletten, Alana wilt ook meer hebben, maar die heeft sinds haar sterilisatie toch al een buikje gekregen, dus krijgt ze niet meer, anders wordt ze te stevig.
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 01 februari 2011 - 19:01

Hier krijgen ze 's avonds een portie rauwvoer, maar verder hebben ze altijd brokjes ter beschikking.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag