Spring naar inhoud

- - - - -

Kat plast naast bak

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 01 februari 2011 - 15:30

Weer een collega verhaal , pffffff :s Het ligt me op de maag

Ze (collega) heeft een kat van nu 7 jaar, de stakkerd krabt zich regelmatig en blijkbaar soms tot bloedens toe.
Ze had medicatie van de DA gekregen maar dat heeft niet veel uitgehaald en de kat heeft ook een tijdje met een kraag rondgelopen om te vermijden dat ze zich nog krabte. Ze liep toen overal tegen en de collega denkt dat de kat daardoor getraumatiseerd is. Ze doet sinds dan (zegt ze) haar behoefte naast de bak en dan wordt ze er met haar neus ingeduwd :o (oude barbaarse methode)
Nu zei ze ook dat ze geen eten krijgt als ze naast de bak gaat. :o Ik veronderstel dat ze 's anderendaag dan toch nog eten krijgt (arm ding)
Ik moet diplomatisch blijven in mijn antwoorden maar het is heel moeilijk.
Ik heb haar aangeraden om Feliway te gebruiken en de site doorgestuurd zodat ze het kan bestellen maar ze zegt dat ze al zoiets gedaan heeft.
Ze is haar kat beu en wil ze nu naar een boerderij doen maar dat beestje is een appartementskat dus als ze daar moet overleven op muizen vangen ziet het er heel slecht uit voor het beestje.
Wat kan ik haar nog als suggestie geven ? Volgens mij is de kat gewoon overgestresseerd, ze pakt het totaal verkeerd aan en maakt het nog erger en dat beestje zit in een vicieuze cirkel.
Wat denken jullie ?
Dan vroeg ze zich ook af wat ik in hemelsnaam met drie katten deed ? Ik vraag me toch af waarom sommige mensen een dier in huis nemen :s

Bewerkt door Roosje, 01 februari 2011 - 15:30.

Geplaatste afbeelding

Guest_cies_*
Guest_cies_*

#2 Geplaatst 01 februari 2011 - 15:40

Herplaatsen is hier misschien aangewezen is gewoon geen kattenmens, heeft ook nooit waarschijnlijk ééns wat gelezen over het doen en laten van katten  ,kat is waarschijnlijk beter af bij andere baasjes. :misselijk:

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 01 februari 2011 - 15:44

Inderdaad, waarom dieren nemen als je er niet voor kan zorgen...en 3 te veel? Ze zou eens bij Yv moeten gaan logeren :p

Dat krabben kan inderdaad van de stress zijn. Kan ook zijn dat er toch iets medisch mis is met de kat, dus een bloedonderzoek kan helpen alsook een urineonderzoek aangezien de kat naast de bak gaat. Vraag me af of de kat de spanningen voelt? en het daarmee is dat ie stress heeft. Als je collega het niet meer aankan dat ze het katje dan via deze site aanbiedt zodat het toch in een goede thuis terecht komt. Want op een boerderij zal het niet goed zijn denk ik.
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 01 februari 2011 - 16:12

Herplaatsen is de beste oplossing denk ik hier, maar wie gaat er  een kat adopteren die medische problemen heeft en dan nog eens voor het moment naast de bak doet?
Veel zal wel door de stress komen denk ik, en mss in een nieuwe omgeving dat dit allemaal snel verdwijnt. Hopelijk is er snel een oplossing voor dat schatje van dit verdient het helemaal niet. :(

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 01 februari 2011 - 16:56

catherine zei:

Herplaatsen is de beste oplossing denk ik hier, maar wie gaat er een kat adopteren die medische problemen heeft en dan nog eens voor het moment naast de bak doet?
Veel zal wel door de stress komen denk ik, en mss in een nieuwe omgeving dat dit allemaal snel verdwijnt. Hopelijk is er snel een oplossing voor dat schatje van dit verdient het helemaal niet. :(

Ja dat is het hé, ik zou haar kunnen vragen of ze er akkoord mee gaat dat ik het beestje op KS zet maar wie gaat een kat met problemen adopteren ?

Ik heb deze site gevonden en haar doorgestuurd, hopelijk leest ze het, er staat duidelijk in dat de beestjes met hun neus in de urine wrijven geen zin heeft
http://dier-en-natuu...j-niet-mag.html

Bewerkt door Roosje, 01 februari 2011 - 17:09.

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 01 februari 2011 - 18:35

:( :( , mij lijkt het ook het best dat het poesje een nieuwe thuis krijgt. Ik heb niet de indruk dat je collega meteen bereidt is om hier extra inspanningen voor te doen om de problemen op te lossen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#7 Geplaatst 01 februari 2011 - 22:40

Ik kan t heel goed geloven dat je het moeilijk vindt om diplomatisch te blijven roosje.
Sommige mensen zou je toch met veel plezier een pak rammel geven...
Hoe komt dat mens er op om dat beestje met z'n neus in z'n urine te wrijven, hoe stom kan je zo zijn...
Terwijl de stomme koe dan nog vermoed dat het beestje naast de bak plast omdat het getraumatiseerd is.
Wat voor een rotmens ben je dan zeg.
En dan krijgt t beestje nog geen eten ook als het naast de bak plast :o
Sommige mensen zijn geen dieren waard.
Ik hoop dat dat beestje rap herplaatst wordt.
En dat het eerst eens op de kop van je collega gaat gaan plassen en haar hele smoel eens gaat openkrabben :twisted:
Echt hé, zulke mensen kan ik gewoon iets aandoen

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 02 februari 2011 - 21:03

denk niet dat een kat weet als hij of ze geen eten krijgt (als straf ),waarom.
Heb ik nu ook nog niet gehoord als straf geen eten. zoals bij kinderen als straf gn snoepje.

tjonge jonge ,een nieuwe thuis zou beste zijn.

Bewerkt door Minneke, 02 februari 2011 - 21:04.

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 02 februari 2011 - 21:06

lathyrus zei:

Ik kan t heel goed geloven dat je het moeilijk vindt om diplomatisch te blijven roosje.
Sommige mensen zou je toch met veel plezier een pak rammel geven...
Hoe komt dat mens er op om dat beestje met z'n neus in z'n urine te wrijven, hoe stom kan je zo zijn...
Terwijl de stomme koe dan nog vermoed dat het beestje naast de bak plast omdat het getraumatiseerd is.
Wat voor een rotmens ben je dan zeg.
En dan krijgt t beestje nog geen eten ook als het naast de bak plast :o
Sommige mensen zijn geen dieren waard.
Ik hoop dat dat beestje rap herplaatst wordt.
En dat het eerst eens op de kop van je collega gaat gaan plassen en haar hele smoel eens gaat openkrabben :twisted:
Echt hé, zulke mensen kan ik gewoon iets aandoen

je reactie is echt grappig :d je was goed op dreef met je woorden hihi

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#10 Geplaatst 03 februari 2011 - 13:11

Minneke, ik heb nog veel meer woorden voor zulke mensen :censored:
Maar die zijn niet geschikt voor publicatie.
Ik word daar zo boos om...
Ik vrees dat ik niet zo diplomatisch zou kunnen blijven zoals Roosje maar dat het er al lang bovenarms had opgezeten met dat mens (ik zou dat mens met veel plezier met hare kop in de wc gaan duwen en dan nog eens doortrekken ook zodat ze half verzopen is, weet ze eens hoe het voelt om met je gezicht in iets vies te worden geduwd)
De aanpak van Roosje is natuurlijk wel de verstandigste aanpak , mijn aanpak is de neanderthaleraanpak (de neanderthaler komt in mij naar boven bij zulke verhalen) en is niet aan te raden ;)
En nee ik ben geen gewelddadig mens hoor, maar zulke mensen brengen niet bepaald mijn beste kwaliteiten naar boven :x

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#11 Geplaatst 03 februari 2011 - 18:32

Ja,ik heb hier ook al eens zo een topic geopend over mijn buurvrouw haar kat.Die deed het ook naast de bak en op de zetel en dan kreeg ze straf(geiisoleer in een klein kamertje),geroep tegen dat beest,en ik heb haar zeker een jaar aan een stuk geweest dat de poes blaasontsteking kon hebben en dan bekeek ze me op een manier van;"Wa weet gij daar nu van af"Om een lang verhaal kort te maken;Ze is dan toch geweest naar de Da,wou ze laten inslapen,maar de da heeft dan toch een staal van de urine genomen en de poes had blaasgruis en ontsteking.Wel veel,want ze had het al heel lang :censored: Zo een mensen zijn goed om een kat te houden zolang er maar niks aan scheelt,bij het minste probleem schuiven ze het dier weg :evil: .Ik zou toch proberen haar te herplaatsen,je weet maar nooit.Voor hetzelfde geld verdwijnen haar problemen direct.Ik duim alvast voor deze poes. :duim: