Spring naar inhoud

- - - - -

oudere kat verhuizen of niet

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Guest_LiesbethL_*
Guest_LiesbethL_*

#1 Geplaatst 01 februari 2011 - 16:35

Wij verhuizen in de loop van dit jaar naar het buitenland.  We hebben een lieve kat van 12 jaar, die echt aan ons is gehecht.  Nu is de vraag: meenemen of niet.

Normaalgezien zou ik niet twijfelen om haar mee te verhuizen, maar er is een bijkomend probleem: we zullen veel van huis weg zijn, voor ons werk zullen we meer en meer op locatie werken, en dat kan zo wat overal ter wereld zijn.  We hebben geen kinderen, en ik wil af en toe ook nog eens graag de familie komen bezoeken hier in België.  Met andere woorden, ofwel nemen we haar mee, maar kunnen we er niet altijd voor haar zijn, en dat vind ik echt zielig.
Ofwel laten we haar in België, maar moet ik haar toch verhuizen naar mijn ouders.  Daar zal ze goed verzorgd worden, zij hebben ook een woning die rustig gelegen is, met een tuin.  Maar ja, dan moet ze ons missen...

We willen het beste voor onze kat, maar ik zit met de handen in het haar. Is een kat meer gehecht aan haar thuis, of aan haar baasje?  Wat zal voor haar de minste stress opleveren?  Suggesties?

Liesbeth

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 01 februari 2011 - 16:44

Als jullie toch dikwijls op verplaatsing moeten werken zou ik ze bij mijn ouders achterlaten. Je mama gaat haar toch ook veel knuffels geven en aandacht. En je kan ze nog altijd zien als je op bezoek in België komt.

Jana_23
Jana_23
  • 3.360 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 01 februari 2011 - 16:46

catherine zei:

Als jullie toch dikwijls op verplaatsing moeten werken zou ik ze bij mijn ouders achterlaten. Je mama gaat haar toch ook veel knuffels geven en aandacht. En je kan ze nog altijd zien als je op bezoek in België komt.

Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten.
Als jullie inderdaad veel van huis weg gaan zijn,
is ze misschien wel beter af bij een thuis waar ze al de aandacht krijgt die ze verdiend.

Geplaatste afbeelding

_ *Cats Leave Paw Prints On Our Hearts* _

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 01 februari 2011 - 16:52

Met héél véél pijn in mijn hartje zou ik ze ook bij mijn mama achterlaten...
Geplaatste afbeelding

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#5 Geplaatst 01 februari 2011 - 18:24

Hier hetzelfde,als je dan toch zo veel van huis zou zijn,dan zou ik ze ook bij je ouders laten.Met veel verdriet,maar toch.

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#6 Geplaatst 01 februari 2011 - 18:55

Ik zou ze allessinds met een gerust hart hier in België achterlaten als ik wéét dat ze bij je ouders kunnen. Dan wéét je tenminste dat ze goed zit... Zéker wanneer je in het buitenland weg van huis bent...

Succes allessinds!

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#7 Geplaatst 01 februari 2011 - 19:00

Als ze bij de goede zorgen van je ouders terecht kan zou ik ze hier laten !

Guest_trinity_*
Guest_trinity_*

#8 Geplaatst 01 februari 2011 - 23:14

Uit het standpunt van de poes gezien denk ik dat ze gelukkiger zal zijn waar ze alle dagen aandacht zal krijgen.
En als je op bezoek komt naar België naar zal ze er altijd zijn ...

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 02 februari 2011 - 10:45

Ik deel de mening van de anderen. Ik zou haar ook bij je ouders laten :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 02 februari 2011 - 10:47

Ik zou ze zowieso hier laten bij je moeder....

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#11 Geplaatst 02 februari 2011 - 11:08

ik sluit me aan bij de rest

veel succes ,
ze zal goed zitten met aandacht he!!
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 02 februari 2011 - 14:15

ik zou haar meenemen en voor een vriendje zorgen :x

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 02 februari 2011 - 14:47

Ik kan me alleen maar bij de rest aansluiten en zeggen, laat haar lekker bij je ouders waar ze goed verzorgd wordt en de broodnodige aandacht en knuffels kan krijgen iedere dag, natuurlijk zal het voor jullie moeilijk zijn, maar dat zal het net zo goed zijn wanneer je moet gaan reizen en haar achterlaten onder de hoede van een oppas? of een dierenpension? ik denk dat je dan een enorm schuldgevoel gaat ontwikkelen dat je het arme poesje alweer alleen moet laten voor langere tijd, sterkte met je beslissing
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi: