Spring naar inhoud

- - - - -

keuze maken

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Guest_VeganCatgirl_*
Guest_VeganCatgirl_*

#1 Geplaatst 01 februari 2011 - 19:45

Ik moet vanavond laten weten of ik op een andere job inga of niet.

Ik doe twee parttime jobs en zou één vervangen door een ander.

Huidige  job: ik verveel me daar, werk onder mijn niveau, er zijn weinig  uitdagingen en weinig werk MAAR wel toffe collega's waar ik mezelf kan  zijn, heeeel veel sociale voordelen, glijdende uren, het steekt niet op  vijf minuten

Nieuwe job: mn beste vriendin zou mijn directe  collega zijn, sociale voordelen (maar geen maaltijdcheques en zo), werk  op mijn niveau en gevarieerder qua jobinhoud

Waarom ik twijfel:  ik doe een opleiding en ik kan veel overuren maken op de huidige job  zodat ik voor mn opleiding geen verlof moet nemen en gewoon overuren kan  opnemen
en ander twijfelpunt is het feit dat het geen vast contract  is, maar een contract van bepaalde duur voor iemand anders die nu nog  50% werkt ipv 100% en dit zou zo blijven behalve moest haar man zonder  werk vallen.

DUS wat zouden jullie doen Geplaatste afbeelding

Guest_EmilyenAmedee_*
Guest_EmilyenAmedee_*

#2 Geplaatst 01 februari 2011 - 19:49

Hier volgt een gouden raad...
Niet met een vriendin als directe collega gaan werken ;) Heb in mijn omgeving al meegemaakt dat er vriendschap is door stukgegaan :onzeker:

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 01 februari 2011 - 20:07

EmilyenAmedee zei:

Niet met een vriendin als directe collega gaan werken ;) Heb in mijn omgeving al meegemaakt dat er vriendschap is door stukgegaan :onzeker:

Was eigenlijk wel hetzelfde aan het denken.

Geplaatste afbeelding

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 01 februari 2011 - 20:17

lijkt me ook wel een risico.

wat als er strubbelingen komen op eht werk ben je je vriendin mss op lange termijn ook kwijt.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 01 februari 2011 - 23:28

Voor en nadelen op een rijtje van elke job zetten, en dan kiezen. Samen met je vriendin werken kan fijn zijn maar het kan ook jaloezie opwekken en ruzie of miserie tot gevolg geven. Veel succes met je keuze. :geluk:

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#6 Geplaatst 01 februari 2011 - 23:47

EmilyenAmedee zei:

Ja als er iets mis loopt vevelend op je werk en vriendin kwijt :( !!!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 02 februari 2011 - 10:44

Ik zou vooral de keuze laten bepalen door het feit dat het geen vast contract is. Ik zou een huidig vast contract nooit inruilen voor een minder zekere functie. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

char
char
  • 39 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 02 februari 2011 - 13:22

Persoonlijk zou ik ook nooit samen werken met mijn beste vriendin. Het is ook meegenomen dat je op je huidige job flexibele uren hebt. Zo heb je zeker tijd voor je opleiding.

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 02 februari 2011 - 13:27

Nooit een vast contract inruilen voor een tijdelijk contract.
En opletten als je vrienden je overste zijn.

Guest_VeganCatgirl_*
Guest_VeganCatgirl_*

#10 Geplaatst 03 februari 2011 - 10:07

Ze hebben uiteindelijk toch iemand anders gekozen omdat zij 5 voormiddagen kon komen en ik wilde alleen als het met 2 volle en één halve was.

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 03 februari 2011 - 11:38

VeganCatgirl zei:

Ze hebben uiteindelijk toch iemand anders gekozen omdat zij 5 voormiddagen kon komen en ik wilde alleen als het met 2 volle en één halve was.

oei, is dat goed of slecht nieuws :hug:

Guest_VeganCatgirl_*
Guest_VeganCatgirl_*

#12 Geplaatst 03 februari 2011 - 13:51

dubbel :) had wel graag iets anders gedaan maar ben ook blij dat ik geen beslissing moet nemen