Spring naar inhoud

- - - - -

Hoe vergevingsgezind zijn jullie ?

• Log in om te reageren
43 reacties op dit onderwerp
ingrid b
ingrid b
  • 992 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 01 februari 2011 - 22:35

Omdat ik hier nog al eens topic's lees waar er nogal zwaar wordt uit gehaald met pijnlijke verwijten, vraag ik me af of jullie na een paar dagen van afkoeling nog steeds boos blijven op die persoon of dat je het ze vergeeft.
Ik zelf ben iemand die na een paar dagen weer alles vergeeft en jullie ???
gelukkig is het mij wel nog nooit voor gevallen.
Geplaatste afbeelding

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 01 februari 2011 - 22:36

Het ligt mij eraan wat er voorgevallen is. Soms heb ik wel echt zoiets van, die laat ik links liggen voortaan. Maar dat heb ik hier momenteel niet, want de enige met wie ik ooit een aanvaring had, kreeg al snel een ban op deze site.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 01 februari 2011 - 22:46

Ik ben iemand die niet snel boos wordt misschien wel snel geraakt maar dan laat ik het hier niet zien hoor.
Als ik ruzie zou hebben en die persoon benaderd mij terug dan zou ik heel normaal doen!
Ik vergeef ook heel snel, net als jij Ingrid, misschien wel ietsje sneller ;) maar natuurlijk wat Ginger zegt is ook waar, hangt inderdaad ook af waar dat de ruzie over ging.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 01 februari 2011 - 22:51

Sommige mensen zeggen zoveel in woede waar dat ze nadien spijt van hebben, daarom is het beter om het even te laten bezinken... eventjes een wandeling doen dat helpt echt hoor, dat is al één van de redenen dat ik snel vergeef! ;)

ingrid b
ingrid b
  • 992 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 01 februari 2011 - 22:58

Ik zelf zou me verdrietig voelen maar hoe je zegt er wordt al eens fel gereageerd en misschien hebben ze achteraf spijt.
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 01 februari 2011 - 23:15

Hangt ervan af wie of wat er gezegd of gebeurd is. Ik ben niet echt vergevingsgezind, wie hard op mijn tenen trapt daar kan ik jaren niks meer tegen zeggen. Als ik ergens de deur achter me toe trek dan zien ze me niet snel terug. En of dit nu kennissen, vrienden of familie is, ik zeg altijd eerlijkheid duurt het langst, en met liegen en bedriegen kom je niet ver. En al hebben ze spijt over wat ze gezegd of gedaan hebben, maakt me niks uit ze hadden maar moeten nadenken. Ben daar heel hard in.

zzzaramia
zzzaramia
  • 1.003 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 01 februari 2011 - 23:18

Het hangt er allemaal vanaf natuurlijk, ken ik de persoon, wat waren de omstandigheden en wat werd er gezegd ...

Ik ben kreeft en hond van sterrenbeeld dus vrij loyaal aan mijn vrienden.  Ze moeten denk ik mij bijna vermoorden vooraleer ik ze laat vallen. ;)
Maar als ik eerlijk ben heb ik wel even nodig.  Gewoon om het allemaal te kunnen relativeren.  Vandaar dat ik ook gewoon even afstand neem vooraleer ik dingen zeg waar ik spijt van krijg.  Want ik heb die leuke eigenschap van mijn moeder geërfd, als ik mij in het nauw gedreven voel, durf ik wel eens informatie die ik heb verzameld over de persoon tegenover mij te gebruiken (in de negatieve zin). :x De mensen die mij kennen weten dat gelukkig ook.

Vreemden laat ik zo min mogelijk aan mijn hart komen, ik ken ze niet en als mij op voorhand al tegen steken is het ook niet de moeite om ze te leren kennen, noch om ze te 'vergeven'.

Geplaatste afbeelding

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 01 februari 2011 - 23:37

Ik ben helemaal niet vergevens gezind ,eenmaal ze mij raken op welke manier ook is het gedaan.Ik heb veel te lang braaf en alles vergeven en die tijd is voorbij ,als ze mij raken en op mijn hart trappen sorry maar dan is de vriendschap voorbij voor altijd .Je bent niet zo ze maken je zo (hard als een steen )
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#9 Geplaatst 02 februari 2011 - 01:07

Hangt er van af, als het naar mij enkel is ben ik na een dagje bereid om er zand over te strooien.
Mijn kinderen zijn mijn zwak plekje, indien je deze raakt ben ik niet meer zo vergevingsgezind.
Ook betreft mijn ouders, ik heb ze al jaren niet meer rond me heen, zeg daar iets slecht over dan kan ik me razend maken, deze mensen kunnen zich niet meer verdedigen.
Maar lang kwaad blijven kan ik niet, daarom dat ik soms veel teveel over me laat heen komen.
Ik geef dit altijd een plekje in mijn hoofd, vergeven is misschien makkelijk bij mij, maar vergeten is iets heel anders!
Geplaatste afbeelding

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#10 Geplaatst 02 februari 2011 - 01:30

Ik vergeef heel makkelijk, als ik vandaag iets met iemand heb, en dan kan ik dat morgen al naast me neer liggen hoor als diegene dan weer wat laat weten dat ze het niet zo bedoelt had dan is het voor mij wel zand erover..

Uiteraard heb je wel dingen die gebeurt zijn die je niet makkelijk vergeet, maar ach we zijn allemaal mensen met zo allemaal onze eigen foutjes..
Geplaatste afbeelding

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 02 februari 2011 - 06:37

Het leven is kort en moeilijk genoeg zonder dat wij het nog gaan verpesten met onbenulligheden.Ik ben niet snel geraakt en probeer het uit te praten.Indien dit niet lukt negeer ik die persoon gewoon en als ze aelf terug aanknoopt maak ik ook geen opmerking meer.Vergeven wel maar vergeten niet.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

ingrid b
ingrid b
  • 992 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 02 februari 2011 - 10:25

amazingdolls zei:

Hangt er van af, als het naar mij enkel is ben ik na een dagje bereid om er zand over te strooien.
Mijn kinderen zijn mijn zwak plekje, indien je deze raakt ben ik niet meer zo vergevingsgezind.
Ook betreft mijn ouders, ik heb ze al jaren niet meer rond me heen, zeg daar iets slecht over dan kan ik me razend maken, deze mensen kunnen zich niet meer verdedigen.
Maar lang kwaad blijven kan ik niet, daarom dat ik soms veel teveel over me laat heen komen.
Ik geef dit altijd een plekje in mijn hoofd, vergeven is misschien makkelijk bij mij, maar vergeten is iets heel anders!

Inderdaad als het op mijn kids aan komt dan is dat inderdaad anders, zo heb ik een 2 jaar geleden een vriendin uit mijn leven geschrapt, mijn jongste zoon toen 8 jaar was bij haar zoontje aan't spelen en ze had mijn zoon buiten gegooid echt kompleet omdat hij een papiertje bij de buren had over gegooid, ik zelf wist van niets want Joey durfde mij niets te zeggen en van haar kreeg ik nog minder te horen, toen Joey in bed begon te plassen en slecht te eten heb ik dan toch alles uit hem gekregen, ze had hem nog uitgescholden op het niveau ordinair, en te bedenken dat ik pas nog op school te horen kreeg dat mijn kind eigenlijk te braaf is kan je je voorstellen dat ik een tijdbom was, nu moet ik wel zeggen dat ik aan zo iemand geen woorden vuil maak want me verlagen naar een niveau wat zij gebruikt sorry dat doe ik dus niet zo iemand krijgt dus nooit nog een woord uit mij .
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 02 februari 2011 - 10:26

Ik ben iemand die heel goed dingen kan relativeren, sommige dingen raken me wel en kunnen kwetsend zijn, maar ik laat het dan even bezinken, en meestal zit er wel een waarheid in. Ik leer hier dan uit en probeer om het volgende keer anders aan te pakken. Ik ben nooit echt boos, wel eens minder goed gezind, maar dat is altijd van voorbijgaande aard. Ik vind het leven ook veel te kort om met frustraties te blijven zitten, het is het niet waard. In sommige situaties biedt ik zelfs mijn excuses aan voor iemand anders :oops: , ik kan niet verdragen dat er ergens ruzie is. Ik zal ook vaak bemiddelen tussen personen om ergernissen ongedaan te maken. Ik heb een hekel aan onrechtvaardigheid.
Enkel als men mijn dieren kwaad zou doen, dan denk ik wel dat het oorlog is, hen bescherm ik met mijn leven. En dan ben ik niet meer vergevingsgezind, gelukkig heb ik dit nog niet moeten ondervinden.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Lotje <3_*
Guest_Lotje <3_*

#14 Geplaatst 02 februari 2011 - 10:39

Ik vergeef personen te snel. Ik zeg te snel het is jouw vergeven maar binnen in mij voel ik dan toch nog teleurstelling, verdriet of woede.

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#15 Geplaatst 02 februari 2011 - 10:39

bij mij hangt het ervan af... ik blijf niet kwaad, zeg mijn mening en so what als anderen ermee niet kunnen leven... ik kan wel mijn fouten toegeven hoor! Vergeven, vroeger heel snel, tegenwoordig wat minder. Maar ik steek wel mijn energie niet in kwaad te blijven...

Ben trouwens nog nooit kwaad geweest op dit forum... Iedereen zegt zijn eigen mening (daar zijn forums voor) maar om kwaad te zijn omdat iemand anders zijn mening zegt... Zeker niet!!! Gelukkig zijn er verschillende meningen, anders word het een saaie boel!!