Spring naar inhoud

- - - - -

Hoe vergevingsgezind zijn jullie ?

• Log in om te reageren
43 reacties op dit onderwerp
Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 02 februari 2011 - 10:44

Heb zo'n voorval nu met een vriendin, er is iets gebeurt in September en ze blijft "kwaad" op mij.  Heb ze wel een berichtje gestuurd onlangs en ze stuurde wel terug dat het geen zin heeft om ruzie te maken maar dat het nooit meer hetzelfde als vroeger wordt.  Sindsdien niets meer van haar gehoord, terwijl wij al bevriend 7 jaar bevriend waren en heel wat zotte toeren hebben uitgehaald en super hebben geamuseerd met elkaar!!  Zo iemand kom ik nooit meer tegen waar ik zo'n dingen mee heb beleefd, daardoor vind ik het superjammer en zie er wel vanaf :s

Terwijl het echt een pietlulligheid is dat er is gebeurt, maar ja zij is nogal heel snel op haar tenen getrapt :s

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 02 februari 2011 - 11:30

Ik vergeef snel maar vergeet niet.

Wat betreft het forum: Ik ken hier amper vijf mensen persoonlijk.
Het kan me dan ook weinig schelen als iemand me persoonlijk aanvalt hier, want ze kennen me toch niet.
En dat zou vice versa ook zo moeten zijn.

Als je echt kwaad moet worden op iemand op een forum, dan vraag ik me twee dingen af:
- Hoe reageer je dan wel in het echte leven, als iemand die je dierbaar is iets zegt dat je niet aanstaat? Ontploffen ofzo?
- Als je geen andere meningen kunt verdragen, wat doe je dan op een forum? Ga dan thuis wat kibbelen met de katten ofzo, die zeggen niets terug en geven geen kritiek of aanmoediging.

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#18 Geplaatst 02 februari 2011 - 14:16

ik ben redelijk vergevingsgezind, zeker op een forum of zo, in het echte leven hangt het af van de situatie

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 02 februari 2011 - 14:23

Ik sluit mij volledig aan bij catherine

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 02 februari 2011 - 14:31

Hmm, bij mij hangt het er vanaf. Heb het 2x in mijn leven moeilijk gehad iemand te vergeven. Dat was toen ook echt een serieuze ruzie die je niet op 1, 2, 3 kon uitpraten, waar eerst tijd over moest gaan. 't Is niet dat ik dan jaren aan een stuk ruzie had, zoals klein kinderen mekaar te verwijten enz, we praatten gewoon niet met elkaar. De eerste keer was dat zo'n 4 jaar en de 2de keer is nog niet zo lang geleden en dat heeft zo'n 1,5 jaar geduurd. Die laatste persoon zie ik nu bijna dagelijks en het gaat veeeeel beter. De eerste persoon is jaren mijn beste vriendin geweest, van het eerste leerjaar tot het derde middelbaar. De andere persoon, tja dat is dus mijn schoonmoeder :oops:

Maar tja, op 't forum heb ik nog niks dergelijks meegemaakt. Je moet zo'n dingen altijd in een context plaatsen. Over 't algemeen ben ik wel vergevingsgezind, maar niet zomaar... Ik kan niet "alsof doen" om het zo te zeggen.
en bij sommige mensen hecht je daar veel meer belang aan dan bij anderen, omdat die ene persoon je misschien net veel waard is ...

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 02 februari 2011 - 15:11

Ik word niet snel boos, ben best tolerant, maar als iemand het voor elkaar krijgt mij echt te belazeren dan heb je het echt voor jezelf verpest.

Let wel: iedereen is anders,  dus als een persoon iets me aan zou doen, waar hij/zij zelf niet echt besef van zou hebben, dan zou ik me er toch niet te druk om kunnen maken.
Doet iemand echter iets bewust met een slechte inslag, dan vergeef ik gewoon niet. Waarom zou ik? Dat soort mensen zijn me dan gewoon niet waard.

Iemand als mijn zusje zou ik voor (bijna?) alles vergeven trouwens. Want daar moet je het toch je hele leven mee doen.
Geplaatste afbeelding

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#22 Geplaatst 02 februari 2011 - 15:47

Ik ben een licht ontvlambaar iemand, wat dus betekent dat ik mij zal opsmijten, kwaad zal worden, uitpraten en verder gaan. Ik ben geen smoeler en kan me er vrij gemakkelijk over zetten maar eerst zal de tegenpartij het mogen horen. En ja, ik moet eerlijk zijn, als de discussie echt uit de hand is gelopen en veelal de hypocretie er tussen is gekomen waardoor er is iets geknapt, zal ik nog wel kunnen praten maar de vertrouwensband zal nooit meer dezelfde zijn. Ik moet wel zeggen dat dat bij mij nog maar 2 keer is gebeurd.

Hier op het forum merk ik wel dat sommige mensen echt niet schriftelijk kunnen communiceren. Bij een schriftelijke communicatie valt elke intonatie weg en komt alles dus veel harder over als je schrijft zoals je denkt. SPijtig maar je hebt rap door wie er te hard schrijft en dus zet je je daarover. Gemakkelijk want je moet de persoon de volgende dag niet weer zien en wil je de berichten niet meer lezen, kan dat ook.

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.913 berichten
  • 5 katten

#23 Geplaatst 02 februari 2011 - 17:14

Eenmaal dat ik alles van mijne lever heb gegooid en de potten en pannen hebben gerammeld bij wijze van spreken, dan kan ik vergeven ja. Heel gemakkelijk zelfs. Alleen niet als de persoon in kwestie er over wilt blijven praten en analyseren. De meeste ruzies gaan bij mij dan ook zo:

Ik roep en gooi alles eruit dat eruit moet
De andere persoon doet hetzelfde
Ik bok een tijdje
Ik vind toch wel de kernen van waarheid terug
ik verwacht dat de andere persoon hetzelfde doet
alles is terug in orde

Mensen die mij kennen, weten dat ze me zo moeten aanpakken en doen dat ook. :)

Op een forum zet ik me snel over alles, ik kan wel meegaan in een discussie, maar een wrok koesteren tegenover iemand is niet echt het geval. Wel kan ik het gevoel hebben van 'zucht, waarom verbaast het me niet dat...'

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#24 Geplaatst 02 februari 2011 - 17:20

Nee, ik ben sowieso niet zo snel boos en kan goed relativeren en situaties verklaren. Ik maak me daarbij niet zo druk, over wat iemand vanachter een ander beeldscherm, van iets denkt te moeten vinden. Mij kwets je inmiddels dus ook niet zo snel meer.

Ik kan er alleen veel slechter tegen als mensen, op welk forum dan ook, je wel weten te vinden als ze iets moeten weten/je hulp nodig hebben maar dan wel achter je rug om blijken te kletsen. Nu trek ik me daar ook verder niets van aan, het doel gaat voor: het welzijn van de hond of kat. Dat die dan een rare eigenaar heeft, dat neem ik maar voor lief. ;)

Nee, mij heb je niet snel op de kast en boos ben ik eigenlijk nooit! Vergeven doe ik vlug, iedereen maakt weleens een vergissing door iets stoms of naars te zeggen. Een mens is nu eenmaal feilbaar!

Bewerkt door Ester, 02 februari 2011 - 17:24.

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#25 Geplaatst 02 februari 2011 - 18:35

Ik vergeef echt bijna alles,zelfs heel erge dingen,ook al omdat ik altijd het goede in iemand zie.En omdat ik besef dat ik zelf verre van perfect ben O:) Ik ken zo iemand die me echt altijd "steken onder water"geeft,en daar zeg ik zelfs niets op,ik blijf vriendelijk en denk dan dat deze persoon enorm ongelukkig en gefrustreerd is,en daarom niets van een ander verdraagt.Sommige mensen zijn ook wel heel erg vlug op hun tenen getrapt,dat moet toch ook enorm veel energie kosten.

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 04 februari 2011 - 21:04

Ik ben geen haatdragend persoon en vergeef dus vrij snel. Vergeten is echter iets helemaal anders! Bepaalde mensen vergeef ik dus wel maar dat betekent nog niet dat alles zo blijft zoals ervoor. Het hangt ervan af wat ze gedaan hebben.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#27 Geplaatst 04 februari 2011 - 21:25

Phoe, daar kan ik geen kort antwoord op geven :ha
IRL: Hangt van de persoon zelf af;
Kom ik ermee overeen of niet, zijn we vrienden, zoja hoelang etc.

Een vb: Meisje waarmee ik niet goed mee overeen kwam,
dan moesten we samen een  groepswerk met haar maken
(ik en 2 vriendinnen)... Het hele verhaal zal ik niet vertellen, het kwam erop neer dat wij al het werk mochten doen en zij een dom excuus verzon, niets deed, en uiteindelijk met de pluimen ging lopen...
Daarna heeft ze ons dat nog een paar keer gelapt,
wat uitliep als een ruzie tussen mij en mijn vriendin,
zij liet zich doen maar ik was serieus kwaad...
Maar dit jaar had ik zoiets van, zand erover;(niet luidop ofzo gezegd hoor)
Maar heb me eerlijk gezegd nogal snel bedacht O:) .

Een ander vb: Vriendin (?)
Zal het kort houden, heb er al teveel moeite aan verspild :roll: .
Ze vindt de meest onnozele reden om kwaad te zijn :roll:
De laatste was
'ik ben teleurgesteld in jou omdat je wanneer ik met 'x' praat jij er tussen komt (door hallo te zeggen hé :roll: )'. En het duurde dagen voor ik haar zover krijg haar gewoon te zeggen waarom ze kwaad is, want meestal zegt ze wel dat ze boos is, maar niet waarom :wall: :wall: :wall:
Heb het haar duidelijk gemaakt: Lap me dat niet nog es want ik ben het *****beu :roll: .

Bewerkt door Cilia, 04 februari 2011 - 21:26.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#28 Geplaatst 04 februari 2011 - 21:40

Ik ben lichtontvlambaar, soms té impulsief, maar wel zeer vergevingsgezind.
'k Ben wel een piekeraar en ruzies of verwijten raken me dus nogal fel.
Dus zal ik ook altijd snel om uitleg vragen en het zo snel mogelijk proberen op te lossen, anders bezorgd zoiets me slapeloze nachten.

Sommige zaken zijn gewoon niet uit te praten (leugens en bedrog) en zo'n mensen negeer ik dan gewoon. Maar gelukkig zijn er dat bitter weinig.
Ja, ik ben soms eigenwijs (slechte eigenschap ik weet het) maar als je dan eens met je smoel op de grond kwakt leer je snel.

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#29 Geplaatst 04 februari 2011 - 21:48

Op dit forum:
Hangt ervan af wat er gezegt word, waarop en waarom :d .
Dingen die vroeger tegen/over mij gezegt zijn vind ik allang niet meer erg,
soms was het mss niet altijd even leuk, maar ik begrijp de reacties nu wel :) .
Ik was gewoon weg dom, ookal is dat geen excuus  :oops: :blont: .

Wanneer er iemand nu iets zou zeggen, bv 'je hebt een domme kat' ofzo,
dan zou ik vragen 'waarom denk je dat?", maar er niet kwaad om zijn,
das de mening van die persoon, maar dat betekent niet dat ik er mee akkoord ga natuurlijk O:) .
Als iemand me gaat uitschelden ofzo en later zou zeggen 'sorry',
dan zou ik het snel vergeven :) .
Mocht diegene dat niet doen, dan zou ik diens reacties enzo wat bevooroordeeld lezen, maar als diegene een mening zou hebben waar ik het mee eens ben dan zou ik dat gewoon zeggen :) .
Mensen kunnen veranderen hé :)
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#30 Geplaatst 04 februari 2011 - 22:08

catherine zei:

Hangt ervan af wie of wat er gezegd of gebeurd is. Ik ben niet echt vergevingsgezind, wie hard op mijn tenen trapt daar kan ik jaren niks meer tegen zeggen. Als ik ergens de deur achter me toe trek dan zien ze me niet snel terug. En of dit nu kennissen, vrienden of familie is, ik zeg altijd eerlijkheid duurt het langst, en met liegen en bedriegen kom je niet ver. En al hebben ze spijt over wat ze gezegd of gedaan hebben, maakt me niks uit ze hadden maar moeten nadenken. Ben daar heel hard in.

hier herken ik me volkomen in ... ze mogen wel heel ver gaan met mij maar een grens is een grens en wordt deze overschreden dan is het defintief gedaan bij mij... als het maar een meningsverschil is draai ik me om en ben het al vergeten ...