Spring naar inhoud

- - - - -

Hoe vergevingsgezind zijn jullie ?

• Log in om te reageren
43 reacties op dit onderwerp
Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#31 Geplaatst 05 februari 2011 - 00:04

Ik vergeef soms iets te snel, maar daar werk ik wel aan. Ik maak van weinig zaken problemen en kan me meestal wel inbeelden hoe een bepaalde situatie moet zijn, ik probeer onzinnige toestanden daar dan aan te beschrijven. Ik kan wel behoorlijk lastig worden om mensen die raad vragen maar er uiteindelijk niets mee doen. kwaad blijf ik echter NOOIT...

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#32 Geplaatst 05 februari 2011 - 08:31

Ik ben nogal een temperamentvol iemand, maar als ik persoonlijk te ver ben gegaan zal ik mij ook niet te goed voelen om eens een welgemeende sorry te zeggen. Ik heb veel kennissen, maar weinig vrienden. Ik zeg dat zelf zo, omdat een vriend voor mij iemand moet zijn die zoveel doet voor mij als ik voor hen en ik merk dat dit bij velen toch een beetje moeilijk is. Ook vind ik dat ik een vriend 100% moet kunnen vertrouwen en je elkaar moet aanvaarden zoals je bent dus ook respect hebben voor elkaars mening (ook al is die misschien anders). Vandaar...kan ik dus zeggen dat ik zeker vergevingsgezind ben naar mensen die mij nauw aan het hart liggen. Ook op het werk kan het soms enorm stressvol zijn en als er dan eens een snak volgt van iemand, wordt dat ook snel vergeten als die persoon sorry zegt. Niet dat dit dagelijkse kost is, maar toch...

Kortom; ik ben heel vergevingsgezind als ik zie dat de andere persoon moeite doet om zijn fout recht te zetten :d .
Geplaatste afbeelding

saparapah
saparapah
  • 1.324 berichten
  • 3 katten

#33 Geplaatst 05 februari 2011 - 19:00

Ik denk dat veel mensen die hier hele harde reacties durven te geven, in het echte leven heel wat kalmer zijn. Hier is het via een scherm hé, en niet face-to-face. Ik denk dat die mensen in het echt heel wat diplomatischer zouden zeggen.
Ikzelf hang direct aan het plafond :ha , kan heel vlug heel boos worden. Maar na enkele minuten, hoogstens een uurtje, kan ik alweer relativeren en ben ik afgekoeld. Ik heb heel vergevingsgezind, als de mensen kunnen toegeven dat ze bvb. over de schreef gegaan zijn. Ik ben ook van het principe : iedereen verdient een 2de kans. Dan gaat het wel over heel serieuze dingen hé. Maar eens die 2de kans verspeeld, dan is het voor mij gedaan. Ik zal beleefd blijven, maar dat is het dan ook.
Geplaatste afbeelding
Groetjes en poezekopjes, Sarah

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#34 Geplaatst 05 februari 2011 - 19:04

saparapah zei:

Ik denk dat veel mensen die hier hele harde reacties durven te geven, in het echte leven heel wat kalmer zijn. Hier is het via een scherm hé, en niet face-to-face. Ik denk dat die mensen in het echt heel wat diplomatischer zouden zeggen.
Ikzelf hang direct aan het plafond :ha , kan heel vlug heel boos worden. Maar na enkele minuten, hoogstens een uurtje, kan ik alweer relativeren en ben ik afgekoeld. Ik heb heel vergevingsgezind, als de mensen kunnen toegeven dat ze bvb. over de schreef gegaan zijn. Ik ben ook van het principe : iedereen verdient een 2de kans. Dan gaat het wel over heel serieuze dingen hé. Maar eens die 2de kans verspeeld, dan is het voor mij gedaan. Ik zal beleefd blijven, maar dat is het dan ook.

Ik ben ook zo :oops: Zegt Steven altijd dat ik direct op mijn paard zit hihi. Maar het is al gebeterd! :) Vroeger was dat veel erger, maar nu gaat het al beter ;)

saparapah
saparapah
  • 1.324 berichten
  • 3 katten

#35 Geplaatst 05 februari 2011 - 19:19

Frances zei:

Ik ben ook zo :oops: Zegt Steven altijd dat ik direct op mijn paard zit hihi. Maar het is al gebeterd! :) Vroeger was dat veel erger, maar nu gaat het al beter ;)
Ik denk dat dat met de jaren komt, Frances. Vroeger was het bij mij ook veel en veel erger. Echt wat je noemt een franke toot, en hierdoor ben ik meer dan eens serieusmet m'n hoofd tegen de lamp gelopen. Nu probeer ik eerst 10x mijn tong rond te draaien vooraleer ik mijn ongezouten mening zeg. En meestal lukt dit wel :x
Maar ik ga wel nooit vriendelijk doen als het niet gemeend is. Ik blijf eerlijk, maar dan iets diplomatischer.
Geplaatste afbeelding
Groetjes en poezekopjes, Sarah

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#36 Geplaatst 05 februari 2011 - 20:24

Het ligt er helemaal aan wat die gene heeft uitgevreten, hoe kwetsend is het? En in hoeverre kan je het naast je neerleggen.
En ja soms dan komt het helemaal nooit meer goed.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

lola'tje
lola'tje
  • 1.366 berichten
  • 2 katten

#37 Geplaatst 05 februari 2011 - 20:26

ik ben snel alles vergeten en ben totaal niet haatdragend.. :LOL:

Guest_*Jill_*
Guest_*Jill_*

#38 Geplaatst 05 februari 2011 - 21:36

Ik ben absoluut niet vergevingsgezind... Maar het moet wel al ver gaan voor ik echt boos ben op iemand. Maar als ik boos ben, vergeef en vergeet ik niet vlug...

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#39 Geplaatst 05 februari 2011 - 21:48

saparapah zei:

Ik denk dat dat met de jaren komt, Frances. Vroeger was het bij mij ook veel en veel erger. Echt wat je noemt een franke toot, en hierdoor ben ik meer dan eens serieusmet m'n hoofd tegen de lamp gelopen. Nu probeer ik eerst 10x mijn tong rond te draaien vooraleer ik mijn ongezouten mening zeg. En meestal lukt dit wel :x
Maar ik ga wel nooit vriendelijk doen als het niet gemeend is. Ik blijf eerlijk, maar dan iets diplomatischer.

Ken ik helemaal :d ons mama zegt ook altijd dat ik diplomatischer moet zijn. En dan zeg ik: vergelijk maar is met vijf jaar geleden hoeveel beter het is, ik werk daar ook aan zenne! En dat is echt zo, ik denk daaraan en probeer mij tegenwoordig echt in te houden. Maar dat gaat echt niet al-al-altijd tegen iiiieeddeerreeen...... :d

Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#40 Geplaatst 06 februari 2011 - 02:24

Vergeven. Het mooiste wat er is...

Als iedereen elkaar vergeeft, dan bestaan er ook geen oorlogen.
Geplaatste afbeelding

Guest_MacSusyScooter_*
Guest_MacSusyScooter_*

#41 Geplaatst 06 februari 2011 - 13:35

ingrid b zei:

Omdat ik hier nog al eens topic's lees waar er nogal zwaar wordt uit gehaald met pijnlijke verwijten, vraag ik me af of jullie na een paar dagen van afkoeling nog steeds boos blijven op die persoon of dat je het ze vergeeft.
Ik zelf ben iemand die na een paar dagen weer alles vergeeft en jullie ???
gelukkig is het mij wel nog nooit voor gevallen.

Ben helemaal in shock nu ik lees dat ook hier zulke dingen gebeuren! :---) :bleh:
Hihihi, ik beschreef namelijk in mijn voorsteltopic dat het me hier zo warm leek en ik geen geruzie dacht te vinden.

Maar het is jullie allemaal vergeven hoor... ruzieën is menselijk en komt volgens mij doordat zovele mensen achter de pc zitten met hun bagage op hun rug.
Ik bedoel dus dat de schrijvers hier reageren op anderen terwijl ze bv net griep hebben gehad of iets ergs hebben meegemaakt.
Dan schrijf je vaak onbedoeld anders en denkt de "aangevallene" dat ie juist de dingen goed beschreef terwijl dat net even anders gelezen wordt door de zieke of geirriteerde "aanvaller". :blackcat

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#42 Geplaatst 06 februari 2011 - 13:57

hoezo ? zwaar uithalen ? pijnlijke verwijten ??? nog nooit gelezen ... ofwel beginnen de gaten in mijn geheugenvergiet vrij groot te worden ... :x
Geplaatste afbeelding

Fietje26
Fietje26
  • 6.738 berichten
  • 4 katten

#43 Geplaatst 06 februari 2011 - 14:12

Ik ben niet zo snel kwaad te krijgen. Maar als het gebeurt vergeef ik daarna meestal vrij vlug (al hangt het ervan af wat de ander gedaan of gezegd heeft). Hele kwetsende dingen die gemeend zijn zullen bij mij niet meer goed komen...
Maar als het over minder erge zaken gaan ben ik het soort persoon dat niet wilt gaan slapen voordat het uitgepraat en vergeven is. Mijn vriend wordt daar soms zot van :oops:
Geplaatste afbeelding
Dogs come when they're called, cats take a  message and get back to you.- Mary Bly

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#44 Geplaatst 06 februari 2011 - 14:14

Meestal wel maar als ze me vals tegen de schenen schoppen, kunnen ze het de rest van hun dagen schudden bij mij :p !!!