Spring naar inhoud

- - - - -

Wie voedert er allemaal zwerf/straatpoezen?

• Log in om te reageren
19 reacties op dit onderwerp
Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 02 februari 2011 - 08:36

Ben is benieuwd wie er hier op KS allemaal de zwerf/straatpoezen in de buurt eten geeft? :)

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 02 februari 2011 - 08:45

Ikzelf gaf een tijdlang een zwerfkat hier eten die vorige zomer hier is toegekomen. Ik heb hem ook laten vaccineren, castreren en scheren (hij hing vol klitten).
We wilden hem plaatsen maar hij was te wild, niemand durfde eraan komen omdat hij iedere keer gromde/blies/spuugde als iemand dichter kwam. Ik vond dat niet erg en hij was altijd blij me te zien met het eten.
Helaas is hij in de kerstperiode verdwenen :( .

Onze VZW geeft wel een heleboel zwerfkatten eten in Gent elke dag, het zijn er ongeveer honderd op verschillende locaties. We steriliseren ook wel die populaties en de tamme krijgen een thuis.

Deze week hebben we op een nieuwe populatie vier van de tien zwerfkatten kunnen weghalen omdat ze tam zijn. Als het te ver uit onze buurt is of de mensen willen meewerken, dan vragen we om de katten te voederen. Vooral oudere mensen zijn hier snel toe bereid. :)

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 02 februari 2011 - 09:02

Schuldig.

Geplaatste afbeelding

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 02 februari 2011 - 09:04

Ik ook schuldig :d  Momenteel nog samen met de buur, maar dat zal misschien niet lang meer duren , of is reeds gestopt, geen idee...

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 02 februari 2011 - 09:21

ik geef hier een drietal poezen eten die hier buiten rondzwerven, en de org. waar ik kittens voor opvang die geeft op heel veel plaatsen zwerfpoezen eten, en ik vind het dan ook fantastisch dat ze dat doen :thumb:

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 02 februari 2011 - 11:44

Neen, dat stout beest (grote rosse kater) bedreigt mijn katjes aan het raam wanneer ze binnenzitten. Onze Jacko ging naar boven(!!!) om te schuilen. Toen we haar/hem destijds wilden lokken, wou die niet afkomen, en nu ik zelf katjes heb, komt ze ambras zoeken. En ze plast tegen het tuinhuis van onze buurman, dus geen compassie met dat beest :p

(ze is van iemand, denken we, maar ze loopt nogal graag rond).
Geplaatste afbeelding

Fietje26
Fietje26
  • 6.738 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 02 februari 2011 - 12:37

Ik voeder ook geen zwerfkatjes. Niet dat ik het niet zou willen maar we wonen aan een drukke baan. Dus hier zijn geen zwervertjes, als ze er wel zijn vinden we ze altijd redelijk snel terug overreden langs de kant van de weg :(
Geplaatste afbeelding
Dogs come when they're called, cats take a  message and get back to you.- Mary Bly

Guest_Vanessa_*
Guest_Vanessa_*

#8 Geplaatst 02 februari 2011 - 13:12

Ik!! In het geniep wel ;) . Mijn vent zegt da ik geen vreemde katten moet aantrekken of je geraakt die niet kwijt :p .
Als dank krijg ik van die schattekes ofwel tegen de voordeur of tegen de achterdeur een leuk riekend streepke kattenpis :evil: .

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 02 februari 2011 - 13:14

Vanessa zei:

Ik!! In het geniep wel ;) . Mijn vent zegt da ik geen vreemde katten moet aantrekken of je geraakt die niet kwijt :p .
Als dank krijg ik van die schattekes ofwel tegen de voordeur of tegen de achterdeur een leuk riekend streepke kattenpis :evil: .

Daar ben ik ook wel bang voor, ik geef ze nog niet lang eten, dat ze dan alles gaan onderplassen en de hele dag in onze tuin zitten als in de zomer ook mijn trio in onze tuin zit  ... Zijn die poezen gecastreerd/gesteriliseerd?

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 02 februari 2011 - 13:16

Ooit ook gedaan... ondertussen woont die kater aan de andere kant van het raam... Ik zou het zo weer doen maar momenteel geen echte zwerfkat in de buurt.

Guest_Vanessa_*
Guest_Vanessa_*

#11 Geplaatst 02 februari 2011 - 13:21

De poezen zijn gesteriliseerd dat ben ik zeker, maar er zitten ook 3 katers waarvan 2 gecastreerd. De andere weet ik niet, hij komt niet echt dichtbij. Zijn eigenlijk poezen van de buurman, hij is postbode en al wa hij tegenkomt brengt hij mee naar huis. Ze krijgen er ook eten en kunnen via luikje in de garage maar 1 klein detail.... meneer is hier bijna nooit!! Ofwel is hij op reis ofwel slaapt hij bij zijn vriendin. Dus die beestjes willen ook hun portie aandacht eh.
Mijn Jingo is gecastreerd en gaat nooit buiten ( is beetje schrikkepier :scared: :lachen: )
Ik loop nu elke dag toertje van het huis om kattenpis te kuisen :cle

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#12 Geplaatst 02 februari 2011 - 13:35

ik ook uiteraard :)

en onrechtstreeks al een heleboel mensen die me kortingsbons hebben gestuurd ;) (zie dierenbenodigdheden gezocht)

kortingsbons kattenvoer => klik

Bewerkt door Elfonia, 02 februari 2011 - 13:36.

Jana_23
Jana_23
  • 3.360 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 02 februari 2011 - 13:35

HIer krijgen de zwervertjes ook lekker eten :)

Geplaatste afbeelding

_ *Cats Leave Paw Prints On Our Hearts* _

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 03 februari 2011 - 08:55

Ik denk toch dat onze buur er echt mee gestopt is, moeder en dochter zaten deze morgen al klaar en waren precies uitgehongerd :onzeker:

Durf het niet goed vragen want dan gaat hij er zeker van uit dat ik ze eten geef en stopt hij er misschien echt mee.    Van mij krijgen ze smorgens en s'avonds eten.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 03 februari 2011 - 11:01

Ik voer geen zwerfkatten aan huis, maar laat wel regelmatig iets achter in de dierenwinkel voor de zwerfpoezen. De poezen die hier in onze tuin zitten zijn van de buren, dus is het niet mijn taak om hen eten te geven.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag