Spring naar inhoud

- - - - -

altijd die ene bloempot..

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Guest_Encore_*
Guest_Encore_*

#1 Geplaatst 02 februari 2011 - 17:05

Hey iedereen!!
Ik zit met een klein probleempje.
Normaal gezien gedraagt Finn zich altijd voorbeeldig als hij hier thuis rondloopt. Toch heeft hij om de een of andere reden op heel korte tijd de gewoonte aangenomen om in de bloempotten van mijn mama te graven. Niet om zijn behoefte te doen of zo, maar gewoon voor het plezier van het graven. Het gekke is wel dat hij altijd naar dezelfde bloempot gaat. We hebben hier massa's planten staan (in de living, keuken en veranda ; mijn mama houdt van een beetje groen in huis ^^), en toch wil Finn altijd onze palmboom uitgraven.. Heeft iemand een idee hoe ik hem dat kan afleren?? Want om de 10 minuten gaan stofzuigen, is uiteraard geen optie :)
al vast bedankt!!

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 02 februari 2011 - 17:09

Je kan tandenstokers overal erin steken, zo prikt hij zich als hij in de grond krabt. Of afdekken met een rooster, je kan ook dikke keien op de potgrond leggen. Peper strooien op de potgrond.... En anders die plant verwijderen uit huis of ergens zetten waar hij niet aan kan. :)

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#3 Geplaatst 02 februari 2011 - 17:13

En alluminiumfolie leggen werkt meestal ook, behalve wanneer je katje er niet bang van is :wi
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

Guest_Encore_*
Guest_Encore_*

#4 Geplaatst 02 februari 2011 - 17:31

Cilia zei:

En alluminiumfolie leggen werkt meestal ook, behalve wanneer je katje er niet bang van is :wi

Als het blinkt en kraakt, dan is het geweldig leuk om mee te spelen :d dus ik vrees dat aluminiumfolie niet zal werken :d toch heel erg bedankt ^^

Die tandenstokers zouden wel eens kunnen werken..

Atje
Atje
  • 413 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 02 februari 2011 - 19:13

Hier zijn ze ook maar gek van één plant (ook zo'n soort palmboom). Altijd als ik van huis ben graven ze in het zand... om zot van te worden. Heb al vanalles geprobeerd en niks helpt dus hopelijk bij jou wel!

Guest_Femmieke_*
Guest_Femmieke_*

#6 Geplaatst 02 februari 2011 - 20:00

Probeer er eens koffiedik in te leggen. Je kan ook van die speciale geurstokjes kopen om erin te steken. :twisted:

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 02 februari 2011 - 20:07

Femmieke zei:

Probeer er eens koffiedik in te leggen. Je kan ook van die speciale geurstokjes kopen om erin te steken. :twisted:

Een citrusgeur zou het wel kunnen doen :twisted:
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 02 februari 2011 - 20:12

heb dat hier ook, en heb onder de plant dikke dennen appels gelegd, en nu blijven ze eruit, en hier ook idd maar 1 plant :p

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 02 februari 2011 - 20:14

Ik heb gehoord dat peper ook helpt!

Geplaatste afbeelding

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 02 februari 2011 - 21:10

Leg er stenen in. Is ook nog eens decoratief. Dat zou ik wel enkel doen als het een ruime (en stevige) bloempot is.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Cronic
Cronic
  • 338 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 02 februari 2011 - 22:35

gebruikte koffiefilter/senseo-pad?

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 02 februari 2011 - 22:38

De potgrond afdekken met kippen gaas of ijzerdraad met gaatjes

Bewerkt door babetatilla, 02 februari 2011 - 22:39.

Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#13 Geplaatst 03 februari 2011 - 11:04

Ik heb ook dat probleem gehad en vanalles geprobeerd. Koffiedik (jezus als dat op je vloer zit en je kat stinkt naar koffie), zilverpapier (vonden ze reuze), tandenstokers (haalden ze er één voor één uit en sindsdien mag ik geen potje tandenstokers laten staan of het vliegt de grond op (kippengaas (zate er ééntje in vast met haar poot). Wat heeft geholpen is sierkeien. Dat was de oplossing maar intussen was de plant zo ver dat ik hem de zomer daarop heb weggedaan.

Guest_Encore_*
Guest_Encore_*

#14 Geplaatst 03 februari 2011 - 14:52

Anja zei:

Ik heb gehoord dat peper ook helpt!

Ik heb ooit eens peper gebruikt om hem ergens weg te houden. Was niet echt een daverend succes : hij ging expres wel naar die plek, om de peper op te liggen. Blijkbaar vindt hij het dus nog lekker ook :s

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 04 februari 2011 - 16:21

Ik zou ook gewoon grote keien op het zand leggen, het is decoratief en je poesje doet zich geen pijn als hij toch in de pot springt.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag